Došli ste u izgužvanoj košulji, a to nije stilski potpis autora? Često ste u određenim prigodama under ili overdressed? Cipele su vam prljave na rubovima? Nećete im stići objasniti zašto se to dogodilo, jer ste u njihovim glavama već etiketirani. Zašto ljudi brzaju u donošenju stava i prosuđivanju drugih? To nam je jednostavno u prirodi! Ljudski mozak, naime, ne voli nepoznato, tj. sve što doživi pokušava kategorizirati i smjestiti u poznate mu okvire pa smo zato skloni druge već na temelju nekoliko površnih informacija ubaciti u ladicu. A svi znamo koliko se iz nje teško izvući. Čak je i znanstveno potvrđeno da se prvi dojam ne ispravlja lako.

Kad su Annu Wintour pitali što je najvažnije naučila o uspjehu, glavna urednica američkog Voguea rekla je: “Prvo, morate biti čvrsti u donošenju odluka čak i kad niste sigurni što napraviti. Drugo, ako ne možete biti bolji od konkurencije, budite barem bolje odjeveni”. Mudrost i istinitost tog savjeta potvrđuje i psihologinja Sarah Newcomb koja se bavi proučavanjem utjecaja prvog dojma na ljude. Ukratko, Sarah pomaže menadžerima, kao i onima koji to žele postati, kako da djeluju prodornije i snažnije.

MOĆ PRVOG DOJMA: Možda vara, ali je itekako važan!
Profimedia 

Evo što o tome kaže još jedna slavna žena iz svijeta mode Carine Roitfeld, bivša glavna urednica francuskog Voguea: „Prvi dojam iznimno je važan. Bitno je kako ste odjeveni, kakvi su vam maniri, gledate li sugovornika u oči, čak i kako hodate. Želite li djelovati moćno, nosite cipele s visokom potpeticom. Žene u njima hodaju drukčije, drže se drukčije i ljudi ih doživljavaju drukčije. Kao snažnije i karizmatičnije osobe od prosjeka“.