Danas je internet važan i nezaobilazan pri planiranju vjenčanja, a kako biste se lakše i bolje snašli u svijetu brojnih informacija i mogućnosti, otkrivamo vam "pravila ponašanja".

Bez obzira na to volite li ili mrzite sve što vam virtualni svijet donosi, on je zasigurno  koristan alat pri planiranju vjenčanja. Od traženja inspiracije do kupnje proizvoda, komunikacije s dobavljačima do kreiranje vlastite web stranice, na kojoj će se naći svi detalji vezani uz vaše vjenčanje – internet je savršeno mjesto. Ali jednako tako, to je i svijet koji može vrlo lako zavarati. Sigurno ste već čuli za priče o kupnji vjenčanice i razočaranju kada ona stigne u mladenkine ruke, o pronalaženju divnih stvari koje se nigdje u stvarnom svijetu ne mogu pronaći, uz osjećaj da se ideja o štednji vremena pretvori u njegovo rasipanje. Stoga će vam ovi savjeti biti od pomoći kada krenete bespućima interneta u potrazi za inspiracijom.

DA - kreirajte svoj „moodboard“

Svi volimo Pinterest, taj moćni „album“ ideja i inspiracija. Posebno oni koji vole vjenčanja i vizualnu inspiraciju, jer ovdje kao da nema kraja idejama i savršenim prijedlozima. Preporuka je da koristite potencijale ovog medija za slaganje osobnih inspirativnih albuma, kao svojevrstan e-katalog kreativnih prijedloga. Vaš izbor odlična je inspiracija za oblikovanje kreativnoga koncepta vlastitoga vjenčanja, uz malu napomenu da u stvarnosti možda i nije baš tako lako realizirati vaše virtualno savršenstvo, ali je svakako prednost u stvaranju jasne slike o stilu, paleti boja, omiljenom cvijeću.

NE želite imati „Pinterest vjenčanje“

„Pinterest vjenčanje“ postao je službeni termin kojim mladenke opisuju svoje želje. Ta društvena mreža svojevrsno je blaženstvo i prokletstvo svih organizatora i dizajnera vjenčanja. Neosporno je da Pinterest nudi obilje kreativnih ideja, ali istodobno ubija originalnost. Trendovi se sve dulje reinterpretiraju, vrte se u krug uz minimalne izmjene, tako da u konačnici vjenčanja nalikuju jedno drugome više nego što su mladenke toga svjesne. Neka vam ta mreža koristi kao inspiracija, ali trudite se zadržati fokus na kreiranju osobnog dizajna za vlastito vjenčanje, što je puno više od kombinacije lijepih fotografija s tuđih slavlja.

DA točnim informacijama

Zadivljenost divnim stiliziranim fotografijama snažan je osjećaj. Haljine, vjenčani buketi i slatki detalji koji ostavljaju bez daha ostaju na razini lijepih slika ako ne znate čije su haljine, iz koje su kolekcije, o kojoj je vrsti cvijeća riječ i može li se određeni artikl dostaviti u Hrvatsku. Zato je važno, uz lijepe fotografije, imati i poveznice poput web stranice proizvođača, naziva haljine, šifre i cijene, jer sve su to elementi koji će vaš predivan online ulov učiniti stvarnim.

NE kopiranju

Gledanje predivnih fotografija stvarnih vjenčanja i inspiriranje njihovom temom i detaljima vrlo je korisno, ali pripazite da ne upadnete u zamku te poželite kopirati tuđe vjenčanje u svim njegovim elementima. Važno je osvijestiti da je svako stvarno vjenčanje stvoreno upravo prema željama i stilu toga para. Vaše vjenčanje također mora biti slika vas kao para. Neka vaša priča i detalji oduševe vaše uzvanike koji će u svemu tome prepoznati upravo vas! Stvorite vlastitu nezaboravnu uspomenu.

DA realnim troškovima

Pretražujući internet, svima se čini da je to jedna velika trgovina puna nevjerojatnih, predivnih detalja čije se cijene čine i više nego pristupačnima, a uza sve to, moguće je samo jednim klikom iz fotelje kupiti sve te divne stvari. Ali pripazite kako se ne biste neugodno iznenadili kada otkrijete da se vaš konačni račun znatno razlikuje od prvotnoga. Realni troškovi kupnje preko interneta podrazumijevaju i troškove dostave, moguće carinske troškove, što savršen proizvod još savršenije cijene lako pretvara u skupu investiciju.

NE kopijama vjenčanih haljina

Možda vam se čini kao odlična pomoć vjenčanom troškovniku, ali kupnja kopije dizajnerske vjenčane haljine po povoljnoj cijeni uglavnom se pokaže kao loš izbor. Vjenčana haljina je haljina života i preporuka je da se izboru i kupnji posvetite potpuno i predano. Online opis kopirane haljine može zvučati izvrsno, opis tkanine jednak originalu, ali u stvarnosti to bude potpuno drukčije. Loša kopija, neodgovarajuća veličina, nekvalitetni materijali, boja koja nema veze s onom na fotografiji. Sve su to samo neka od mogućih iznenađenja.

DA sastancima uživo

Dok tehnologija omogućava brzu i kvalitetnu komunikaciju putem e-maila i komunikacijskih kanala s ljudima koji će pri planiranju i realizaciji vjenčanja biti od velike pomoći, svakako je preporučljivo da nakon prvoga ostvarenoga kontakta dogovorite sastanke uživo. Fotograf, dizajner cvijeća, organizator vjenčanja i slastičar iznimno su važni pri planiranju vašega najvažnijeg dana. Razgovor licem u lice više je od sastanka, to je prilika u kojoj se bolje upoznajete, dijelite ideje i oblikujete svoje vjenčanje. Nađite vremena za upoznavanje s ključnim dobavljačima jer s njima ćete kontinuirano surađivati tijekom svih mjeseci koji prethode vjenčanju.

DA kreiranju web stranice vjenčanja

Internetska stranica sa svim detaljima o vašem vjenčanju iznimno je dobar način komuniciranja s uzvanicima, osobito ako je riječ o vjenčanju s velikim brojem uzvanika ili na destinaciji izvan mjesta stanovanja. Uglavnom sadržava najvažnije informacije koje se, kako se datum vjenčanja približava, mogu dopunjavati. Većina online servisa nudi popis uzvanika i potvrdu dolaska kao standardni dio izbornika, što omogućava praćenje broja uzvanika, kao i eventualne posebne napomene vezane uz transport, smještaj ili jelovnik. Internetska stranica pruža informacije uzvanicima o opcijama smještaja i transfera, lokalnim običajima, važnim kontaktima…

NE korištenju osobne ili poslovne e-mail adrese

Tijekom organizacije vlastitog vjenčanja zasigurno ćete razmjenjivati puno e-mailova, kako s prijateljima i uzvanicima, tako i s dobavljačima i davateljima usluga. Preporučljivo je otvoriti novu e-mail adresu. Otvaranje je besplatno, a sve će vam biti  pregledno i na jednome mjestu. Od newslettera do redovnih prepiski, organizirano i jednostavno za pretragu.

Martina Rakić