Veliki rođendan Hairstlye Newsa i 18-ti istoimeni festival sinonim je kreativnosti struke koja kroz druženje i razmjenu znanja u afirmativnom ozračju postavlja nove standarde etablirajući struku koja je itekako važan društveni čimbenik čemu svakodnevno svjedočimo. Naime, Hairstlye News festival je jedan od najdugovječnijih događanja frizerske struke u Europi, i to uz događanja u Parizu, Londonu, Bologni i Düsseldorfu. Ovime i Opatija postaje središte susreta ove kreativne industrije koja ja oživjela naše turističko središte tijekom dva festivalska dana.

00 Hairstyle News festival photo by Luka Smuk.jpg
promo 

„Hairstyle News festival prilika je za struku da napuni pokretačko gorivo kreativnošću i punim jedrima krene naprijed. Zajedništvo struke, razmjena ideja i inspiracije, otkrivanje novih inovacija bile su okosnice i tijekom ovogodišnjeg festivala, važnog za svakog frizera koji se ciljano želi razvijati i podići kvalitetu.“ – rekao je Denis Vidović, direktor Hairstyle News festivala zahvalivši svima koji su posjetom obogatili ovogodišnju veliku obljetnicu baziranu na ljubavi prema kosi.

Aleksandra Oparov, poznata riječka frizerka i moderatorica predavanja i panela u sklopu festivalskog Salon Business programa kazala je kako struka u okviru Hairstyle Newsa može itekako naučiti, a pogotovo iz iskustva kolega koji nesebično dijele svoja znanja. Kazala je kako su u okviru okruglog stola „Što znači voditi uspješan salon u manjem gradu“ raspravljali o nedostatku radne snage, financijama i, između ostaloga, o utjecaju i pritisku turističke sezone na balansiranje opsega posla u frizerskim salonima. Naime, na pozicioniranje hrvatskog turizma utječe i pružanje visoke razine uslužnosti i u frizerskim salonima, poglavito u morskim destinacijama. Tu je bitna motivacija zaposlenika, visoka kvaliteta pružene usluge, praćenje trendova, kontinuirana edukacija i učinkovita promocija kroz sve kanale komunikacije.

Hairstyle News_26032023_Tanja Kanazir-1.jpg
promo 

Sudionici okruglog stola vlasnici frizerskih salona naglasili su važnost o njegovanju međuljudskih odnosa što se naslonilo i na predavanje svjetski poznate londonske edukatorice Sophije Hilton koja je govorila o međugeneracijskom menadžmentu. Naglasila je važnost promjene stavova u pristupu mlađim generacijama koje vlasnici žele zadržati u frizerskom salonu. Bitno je izgraditi komunikacijski most koji može premostiti jaz u razmišljanjima, pristupu poslu, razumijevanju mlađih generacija koje je bitno odgovorno i dosljedno voditi. U tome pomaže i psihologija u frizerskim salonima o čemu je govorila Maja Vučić, profesorica psihologije koja je naglasila važnost afirmativnog feedbacka umjesto negativne kritike te je s frizerima podijelila niz alata kako se, između ostaloga, nositi sa svakodnevnim stresom i negativnostima.

Mijo Majhen photo by Luka Smuk Hairstyle News Festivall-2.jpg
promo 

Razinu inspiracije koju frizeri mogu dobiti na Hairstyle News festivalu zorno je prikazao i panel s Mijom Majhenom, poznatim stilistom kose, beskrajno skromnim stručnjakom i freelancerom koji stilizira kosu za najpoznatije globalne brandove tijekom tjedana mode u Parizu, Londonu… On je podijelio s frizerima svoja prva iskustva i uspjehe, a pouka njegovog predavanja je da je potrebno iskoračiti i odvažiti se raširiti krila te da biti frizer nije samo rad u frizerskom salonu nego ovo zanimanje pruža mnogo više mogućnosti kada se osoba želi afirmirati i razvijati.

Vassil Atanassov iNOA Haute Coiffure Francaise Show by Luka Smuk_4662.jpg
promo 

Na njegovo predavanje fantastično se naslonio i show Vassila Atanassova, jednog od najvećih artista iz regije i edukatora L’Oréal Professionnel Paris tima koji je predstavio inovaciju u bojanju. Rekao nam je da ga je priroda inspirirala, točnije svila te da proces stvaranja jednog ovakvog spektakla uvijek kreće od idejne faze koja je njemu osobno najintenzivnija. Osvrnuo se i na fantastičnu organizaciju Hairstyle News festivala i publiku koja ga je pratila sa zanimanjem jer pretočiti ideju stvaranja svile u kosi nije nimalo lako ali je kulminiralo jedinstvenom prezentacijom kreativnosti u kosi s iznimno atraktivnim bojama koje ćemo zasigurno vidjeti na ulicama tijekom ovog proljeća.

Kanso Academia, V17 by Sead Nunić, IM Academy, Artego, Mič Styling, Montibelo tim, Eugene Perma tim i slovenski ID Factory Hair Group tim u sklopu programa Cut&Style i Colorama predstavili su najnovije trendove u bojanju kose i tehnike šišanja koje će utjecati na zadovoljstvo klijenata što će se preliti i na uspješnost poslovanja frizerskog salona. Ženska populacija itekako će imati široki izbor mogućnosti naglasiti svoju originalnost kroz kosu, kako u bojama tako i u tehnikama šišanja. U rasponu je široka paleta boja, a od tehnika šišanja svakako su slojevita šišanja jedan od trendova ove sezone. Naglašeno je i geometrijsko šišanje koje je u suštini baza kojeg bi trebao poznavati svaki vrsni frizer, no ono što se ističe je profesionalno njegovana kosa koja je usklađena s tenom, bojom očiju i stilom odijevanja.

Barbershop Arena Hairstyle News festival Sanjin Kastelan_9844.jpg
promo 

Valja se osvrnuti i na iznimno bogati festivalski program Barbershop Arene koja je ove godine iznimno zasjala. Regionalne barbere oduševila je mlada, dinamična barberica Hayden Cassidy iz Londona koja je predstavila i inspirirala svojim načinom rada i poslovnom filozofijom gdje je naglasila da itekako pazi na svakog klijenta koji su njoj, u suštini, hodajuća reklama jer dobro odrađen posao u salonu uvijek se vraća kroz osobnu preporuku, uz naravno, prezentaciju na društvenim mrežama.

Sophia Hilton photo by Luka Smuk_5703-2.jpg
promo 

Fulir Barbershop, Polyboy Academy, Salon by Marko Stanzl, Barbershop Ritual, Brivska Akademija, Depot tim, Tonino Barbieri i Ivan Duda Education pokazali su mladim barberima kako se i u muškom frizerstvu trendovi i stilovi itekako mijenjaju i da ih je potrebno pratiti kako bi unaprijedili odnose s klijentima. Pregršt je mogućnosti kako i muškarci mogu izraziti svoju autentičnost i individualnost kroz kosu, a brada je također neizostavna gdje se naglašava važnost profesionalne njege što je zapravo opća higijena muškarca.

Hairstyle News_25032023_Tanja Kanazir-14.jpg
promo 

Barbershop Arena svakako promiče granice kreativnosti među barberima ali itekako se razgovaralo i o problematici s kojima se svakodnevno susreću, a primarno je to nedostatak radne snage. Animiranje radne snage vlasnici barber shopova potiču kroz edukacije, team buildinge, pa čak i primjenu američkog modela poslovanja kroz iznajmljivanje stolica barberima koji time mogu kreirati svoje radno mjesto i afirmativnu atmosferu u kolektivnom okružju. I Bradata aukcija, humanitarna akcija splitskih barbera utječe na promociju frizerske struke, a organizatori poručuju kako će svoju misiju nastojati proširiti što će zasigurno uspjeti jer se radi i na osvještavanju zdravlja muškaraca.

Zaključno, Hairstyle News Festival je sinonim i primjer dobre prakse gdje se struka ujedinjuje u stvaranju novih vrijednosti kako za struku tako i za društvo. Kako bi se potaknulo zajedništvo struke Hairstyle News svakodnevno promiče i potiče struku kroz svoje online kanale, a dva vrhunski organizirana festivalska dana su kruna cjelogodišnjeg djelovanja što je i dokazao ovogodišnji festival. Generalni pokrovitelj ovogodišnjeg Hairstyle News Festivala je L'Oréal Professionnel Paris.