U širem društvenom kontekstu, ljepota ne utječe samo na pojedince, već i na zajednice. Kroz povijest su se njezini standardi mijenjali, no jedan aspekt uvijek ostaje postojan: ljepota je univerzalni jezik. Ona nas može inspirirati, nadahnuti i povezati, a danas sve više prepoznajemo važnost raznolikosti, održivosti i inkluzivnosti.

0C0A2142.jpg
Biljana Šimić 

Čak 96 posto žena diljem svijeta kaže da im kozmetički proizvodi pomažu da se osjećaju dobro ili im podižu samopouzdanje. Svi važni trenuci u našim životima - od prvog šminkanja, preko matura i vjenčanja, do svakodnevnih rituala njege - povezani su s ljepotom. Naš dan počinje i završava ritualima njege, dajući nam priliku da zaustavimo svijet barem na trenutak i povežemo se sa svojim odrazom u ogledalu.

0C0A2153.jpg
Biljana Šimić 

0C0A2194.jpg
Biljana Šimić 

Taj trenutak promatranja sebe prilika je da se zaista vidimo. Nanošenje kreme, češljanje, stavljanje parfema, šminkanje – sve su to rituali koji nas odvode u osjetilni svijet i pomažu nam da se osjećamo bolje.

0C0A2201.jpg
Biljana Šimić 

0C0A2203.jpg
Biljana Šimić 

Upravo to misao je vodilja izložbe Esencija ljepote koja je održana od 11. - 13. listopada u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU). Izložba je u pet različitih segmenata prikazala različita viđenja ljepote, povijesni razvoj industrije i socio-ekonomski značaj proizvoda koji su postali dijelom naše svakodnevice.. U vrijeme kad se neprestano postavljaju novi i preispituju postojeći društveni standardi, izložba je posjetitelje odvela u svijet mašte, kreacije i propitkivanja u neprestanoj potrazi za ljepotom.  

0C0A2408.jpg
Biljana Šimić 

Alat pozitivne promjene

Ljepota je mnogo više od površinskog izgleda, ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osjećaja samopouzdanja do povezanosti s drugima, i ima moć oblikovati svijet u kojem živimo. Ona je refleksija stanja duha, uma i tijela nastala na temelju percepcije svijeta oko nas. 

0C0A2475.jpg
Biljana Šimić 

U tom kontekstu, industrija ljepote igra ključnu ulogu u oblikovanju pojma ljepote. Psihijatar Boris Cyrulnik naglašava da socijalna izolacija često dovodi do gubitka samopouzdanja i osjećaja pripadnosti, što potvrđuju i podaci iz Francuske, gdje je nevladina organizacija Joséphine pružala socio-estetske usluge ranjivim ženama.

0C0A2934.jpg
Biljana Šimić 

Rezultati su pokazali da je čak 67% tih žena izjavilo kako su im ovi tretmani pomogli u pronalasku zaposlenja i edukaciji, dok je 75% njih napokon dobilo pristup zdravstvenoj skrbi. Upravo u najtežim trenucima postajemo svjesni koliko je ljepota važna. Ljepota vraća samopouzdanje, povjerenje u druge te omogućava da ponovno zavolimo svoja tijela, osjetimo blagostanje i pronađemo svoje mjesto u društvu. 

LOREAL_0301860_ORI.jpg
Biljana Šimić 

Izvor otpornosti i napretka

U vremenu ekonomske nesigurnosti, ljepota pruža izvor utjehe i postaje simbol otpornosti, kako na individualnoj, tako i na kolektivnoj razini. Njena uloga u gospodarstvu je neupitna, jer industrija ljepote značajno doprinosi BDP-u razvijenih zemalja osiguravajući milijune radnih mjesta diljem svijeta. Ne samo da stvara radna mjesta, već promiče inovacije i rješenja u javnom zdravstvu.

LOREAL_0205797_ORI.jpg
Biljana Šimić 

Zahvaljujući kontinuiranom rastu, ona podržava gospodarstva Europe i SAD-a te kroz izvoz širi vrijednosti i način života tih zemalja. Kao istinska "meka moć" Europe, kozmetička industrija ne samo da čuvava tradiciju, već potiče razvoj novih tehnologija, unapređuje društveni napredak i osigurava ekonomski prosperitet.

LOREAL_0367531_BD.jpg
Biljana Šimić 

Pokretač društvene transformacije

Prava ljepota leži u prihvaćanju sebe i slavljenju naše raznolikosti. To je most koji nas povezuje, ruši barijere i potiče poštovanje i brigu, kako jednih za druge, tako i za naš planet. Osjećati se ugodno u svojoj koži, bez obzira na vanjski izgled, omogućuje nam da pronađemo svoje mjesto u svijetu i otkrijemo ljepotu života – Dolce Vita. Autentičnost zrači iznutra, osnažuje nas da živimo punim plućima i inspiriramo druge. Ta istinska ljepota obogaćuje svijet.

LOREAL_0301860_ORI.jpg
Biljana Šimić 

 Upravo zato, svjesni društvenih i ekoloških izazova, L’Oréal Grupa doprinosti razvoju održivih, inovativnih i inkluzivnih rješenja. Od proizvodnje do pakiranja, samanjuju uporabu plastike i sirovina potrebnih za izradu pakiranja proizvoda, a brendovi poput Kiehl’s, La Roche-Posay, Kerastase i drugi nude refill opcije – ekološki prihvatljivije i financijski povoljnije za potrošače. Inovacije poput Lancôme HAPTA aplikatora pokazuju predanost inkluzivnosti, omogućavajući osobama s ograničenom pokretljivošću samostalno nanošenje make-upa.

LOREAL_0394890_BD.jpg
Biljana Šimić 

Industrija ljepote ne mijenja samo ono što vidimo u ogledalu, nego i ono što osjećamo u srcu – ljepota budućnosti je održiva, inkluzivna i indiviudalizirana, a izložba Esencija ljepote utjelovila je upravo tu viziju.