Kava nije samo 'sredstvo' za razbuđivanje; radi se o ugođaju, ritualu koji obično jutro pretvara u predivno. Tihi trenuci uz kavu omogućuju nam da sagledamo svoje ciljeve bistre glave. Dok kuhamo kavu, 'kuhamo' i ideje, strategije, nove odluke za život… Kultura ispijanja kave postala je popularna jer nudi društveno i osjetilno iskustvo koje je i ugodno i dostupno. Uz umjetnost kreiranja fantastičnih napitaka, i umjetnost posluživanja kave postala je sastavni dio moderne kulture. Istinski hedonistički i estetski užitak moguć je samo u savršenom spoju kreativnih okusa kave i savršene šalice u kojoj je poslužena.

I za Filipu Sorko, vlasnicu ChiaCups brenda, ženu u čije su se točkaste keramičke šalice mnogi zaljubili, kava prije svega znači druženje i dobar razgovor.
“Jako mi je drago što su ljudi kod nas u zadnjih par godina postali educiraniji što se tiče kvalitete kave koju piju, načina na koji je pripremljena i servirana, ali i što biraju mjesta na kojima će uživati u tom ritual”, kaže Filipa, koja je prije nekoliko mjeseci u Zagrebu otvorila i ChiaCups kafić. U ChiaCupsu jako paze na to što i kako poslužuju našim gostima i jako su sretni što oni to primjećuju i cijene. Filipa kaže kako je željela gostima ponuditi iskustvo ispijanja kave i toplih napitaka iz njihovih točkastih šalica, ali i mogućnost da, ako žele, kupe šalicu i uživaju u njoj kod kuće.

"Zanimljivi su mi takvi koncepti i prostori koji uključuju više sadržaja. Po prirodi sam kreativna i oduvijek sam zamišljala da ću jednog dana imati upravo tako nešto gdje ću udružiti više svojih ljubavi. Počeli smo sa keramikom i kavicama, a možda završimo i sa hranom, knjigama, cvijećem…“, kaže Filipa.

Filipa Sorko, Chia Cups
Robert Gašpert 

Njezin dečko Toni tada je bio na zadnjoj godini Akademije u Rijeci i kao izborni predmet imao je keramiku. Nju je, pak, tada jako zainteresirala ideja o vlastitom ručnom rađenom posuđu i svim mogućnostima koje pruža oblikovanje gline.

„Poželjela sam točkaste šalice sa zlatnim ručkicama, i nisam odustala dok ih nisam dobila. Prvi set šalica bio je zamišljen za našu kuhinju, tako da svaka šalica ima svoj motiv. Jedna je trebala biti na točkice, jedan na prugice, pa na cik-cak prugice… No kako je moj Toni perfekcionist u radu, njemu se nikako nije svidjelo kako mu ispadaju prugice, te je došao do zaključka kako je najbolje da napravi svih šest komada na točkice. I tako su se rodile prve Chia šalice, koje su ime dobile po malim crnim nepravilnim Chia sjemenkama. Prve Chia šalice nisu imale zlatne detalje po sebi, jer kao studenti nismo si mogli priuštiti zlatni lister za keramiku“, priča Filipa, napominjući kako na samom početku nisu ni slutili da će to postati njihov posao. Vidjevši da su reakcije izvrsne, u vlastitoj kuću kod Crikvenice Filipa je krenula raditi šalice za rodbinu i prijatelje. Kilometrima bi vozili do slovenske granice, gdje su kod jednog čovjeka pekli glinu, jer nisu imali vlastitu peć. Danas zapošljavaju nekoliko ljudi i samo šire poslovanje.

Filipa Sorko, Chia Cups
Robert Gašpert 

"Kako je potražnja za točkastim šalicama sve više rasla, mi smo se sve više davali u tu priču stvaranje brenda. Sve je tako išlo nekako prirodno, a valjda je to tako kada se nešto radi sa puno ljubavi i vjere. Ništa nismo forsirali, nego smo samo osluškivali sebe i ljude oko sebe, i malim ali sigurnim koracima smo svaki dan sve više rasli“, kaže Filipa.

Proces izrade keramičke šalice dugotrajan je i čovjeka, kaže Filipa, nauči strpljenju. Samo u peći za keramiku provedu šest dana, jer se peku tri puta, a tu je onda još i oblikovanje, sušenje, točkanje, glaziranje, nanošenje zlata…
„Svaka šalica kroz naše ruke prođe najmanje 20 puta, od samog nastajanja pa do završne provjere kvalitete. Trenutno imamo tri peći za keramiku, dvije velike i jednu manju, ali nam se čini da ćemo uskoro trebati nabaviti još koju“, kaže Filipa koja nam je u Chia šalici – baš prigodno za ljeto koje dolazi – servirala ledenu kavu s O'Plant biljnim napitkom, koju će uskoro uvesti u ponudu ChiaCups kafića.
Posljednje vrijeme pravi su hit kave s biljnim napicima. O'Plant Zob Barista biljni napitak od zobi ne sadrži laktozu, lako je probavljiv i pogodan za pripremu toplih i hladnih napitaka od kave, ali i mnogobrojnih slastica. Kavi daje bogatu pjenastu strukturu i punoću okusa. Bez dodanog je šećera, kremozan i maksimalno ukusan!

Kokos Cold brew

ledena kava by Filipa Zorko, Chia Cups
Rober Gašpert 

Sastojci: 1 dl Cold Brew (napraviti doma ili kupiti u specijaliziranim trgovinama/kaficima); 0,5 dl O'Plant Zob Barista biljnog napitka, 7 ml sirupa od vanilije, 15 ml sirupa od kokosa, pola žličice cimeta, led

Za cold brew:
Krupno sameljite 100 g kave (malo krupnije od sećera), stavite ju u papirne vrećice za čaj i uronite u 1l vode te pustite da odstoji barem 8h do 12 h na sobnoj temperaturi.
U veliku čašu pomiješajte sirupe i cimet, u to dodajte cold brew i led te prelijte O'Plant Zob Barista biljnim napitkom.

Filipa Sorko, Chia Cups
Robert Gašpert 

ledena kava, Filipa Sorko, Chia Cups
Robert Gašpert 
ledena kava, Filipa Sorko, Chia Cups
Robert Gašpert 

Umjesto kokosova sirupa možete koristiti i Pina Coladu.

Ili kokosov sirup napravite na sljedeći način: u lonac stavite vodu (250 ml), dodajte šećer (250 g) i kokos (150 g). Stavite posuđe na vatru i pustite da sadržaj proključa. Uklonite lonac s vatre i ostavite sa strane, poklopljeno, nekoliko sati. Nakon tri do četiri sata kokosovu masu procijedite kroz sito ili gazu i dobili ste 200 ml ukusnog kokosovog sirupa bogatog okusa.
Iako gotovih sirupa ima kupiti u većini trgovina, evo kako napraviti i sirup od vanilije:
1 šalica šećera, 1 šalica vode, 1 mahune vanilije (ili 1 1/2 žličice ekstrakta vanilije)

Priprema sirupa od vanilije: mahunu vanilije prepolovite po dužini. Uz stalno miješanje, zakuhajte šećer, vodu i mahunu vanilije. Kad je sirup gotov i kad se ohladi, uklonite mahunu vanilije. Ako umjesto mahune vanilije koristite ekstrakt vanilije, pomiješajte ga sa mješavinom šećera i vode nakon što prokuha i ohladi se.

ledena kava, Filipa Sorko, Chia Cups
Robert Gašpert 

Kava, sama po sebi, za mnoge ljude predstavlja užitak, no poslužena u predivnoj šalici, postaje ritual - trenutak koji volimo ukrasti za sebe. Točkice na Chia šalicama osvojile su kupce, baš kao predanost detaljima i cijela lijepa i pozitivna priča koja stoji iza ovog uspješnog brenda.

"Mi predano radimo na našem brendu zadnjih sedam godina te, doista, živimo ono što radimo, tako da se to mora osjetiti i donijeti rezultate. Svakom kupcu i gostu pristupamo induvidualno i jako ga cijenimo, jer mi smo mali brend i on je odraz nas samih i onoga što želimo pružiti svijetu“, zaključuje Filipa kojoj je želja proširiti proizvodnju, jer sada proizvode limitirane kolekcije, kako bi Chia šalice uvijek bile spremne 'otići' na adresu onih koji ih žele da im uljepšaju dan. Svake godine izbace i neki novi proizvod ili limitiranu kolekciju šalica. Prošle godine bile su to vaze, koje su i ovih dana jako tražene i gotovo uvijek rasprodane, a do kraja ove godine nadaju se kako će to biti zdjele za voće.

OPlant-infografika-2024.jpg
Story 

*Sadržaj nastao u suradnji s brendom O'Plant i kompanijom Podravka.