Čak 50 godina postojanja, 50 lokacija diljem zemlje, 50 milijuna eura prihoda, 450 zaposlenih, više od 140 brendova, više od 6000 artikala…, trgovine ZOOCITY možemo pronaći u gotovo svakom gradu te online. No ZOOCITY je mnogo više od ovih impresivnih brojki jer nudi sve što je ljubimcima potrebno za sretan i ispunjen život.
U toj se trgovini svakom ljubimcu pristupa individualno i prema njihovim se potrebama kreiraju savjeti. Uvijek su dobrodošli u ZOOCITY, a uz obaveznu dozu maženja i poslasticu dobivaju personalizirane savjete o prehrani, izboru najmekšeg kreveta ili idealne oprsnice do poslastice za velike ili male njuškice. No nas je zanimalo kako je počela ova uspješna priča.

ZooCity62.jpg
Story 

"Moj je otac godinama radio u Njemačkoj kao automehaničar, a kako je živio iznad dućana za kućne ljubimce, nakon povratka u Split prije 50 godina otvorio je jedan od prvih specijaliziranih dućana za kućne ljubimce u bivšoj državi poznat kao Zoo Hobby”, ističe Edvard Varda, predsjednik Uprave UNCONDITIONALa, vlasnika maloprodajnog lanca ZOOCITY, te dodaje kako je odluka o rebrandingu iz Zoo Hobbyja u UNCONDITIONAL bila potrebna kako bi se bolje predstavila cijela misija.
“Nismo bili Zoo egzotični, ni Hobby amaterski pa smo u ime bezuvjetne brige o ljubimcima koju kontinuirano pružamo kupcima na različitim tržištima naziv tvrtke promijenili u UNCONDITIONAL”, objašnjava.
U posljednjih osam godina UNCONDITIONAL je učetverostručio prihode i broj zaposlenih. Cilj im je završiti 2024. godinu s 50 milijuna eura prihoda i do 2028. godine dosegnuti 100 milijuna eura prihoda te zapošljavati ukupno 800 ljudi. Veliko postignuće u 2022. godini bilo je sklapanje ugovora o zajedničkom ulaganju s njemačkom grupom Fressnapf, što im je omogućilo vrijedne uvide i znanja potrebna za daljnji rast.

Edvard-Varda.jpg
Story Edvard Varda, predsjednik Uprave Unconditionala, vlasnika maloprodajnog lanca ZooCity

"Izazovi s kojima se moj otac suočavao u prvim godinama poslovanja oblikovali su naše temelje. Iskrenim odnosom s kupcima i stručnim savjetima uspio je održati posao”, kaže Edvard Varda dodajući kako ih četiri temeljne vrijednosti - znatiželja, briga, samosvijest i Sistem 2 - vode u svemu što rade, temelj su kulture njihove tvrtke i ključ budućeg uspjeha.
“Za tvrtku naše veličine ključno je da odluke donosimo brzo, da nikako ne zaboravimo kolege u tvrtki, a još više da ne zaboravimo naše kupce. Ulažemo dosta energije kako bismo bili brzi u kreiranju trendova, a istodobno da ne srljamo. S obzirom na veličinu tvrtke koju vodim, često se suočavamo s različitim okolnostima koje su izvan naše kontrole. One se događaju u širem kontekstu i traže potpunu posvećenost viziji bezuvjetne brige o ljubimcima, kupcima i kolegama. Godinama sam radio po dvadeset sati na dan, sada radim osam, deset sati, s tim da se posljednjih pet, šest godina vikendom odmaram. Shvatio sam da mi je kvaliteta života uz rad vikendom smanjena i to mi više nije prihvatljivo.

ZOOCITY-assortment.jpg
Story 

Dakako, nisam prestao biti gladan posla, nego sam shvatio da uz takav tempo nemam prostora za regeneriranje, što mi je esencijalno kako bih i dalje poslu pristupao jednakim entuzijazmom. U međuvremenu sam završio tečaj za kuhara i bio na tečaju za sommeliera pa često vikende provodim u eno i gastro druženjima s prijateljima. No volim odvojiti vrijeme i samo za sebe, primjerice za šetnju šumom. Mislim da je svakom od nas neizmjerno važno odvojiti vrijeme za sebe i pronaći način opuštanja, sami ili s bliskim osobama”, kaže Edvard Varda.

Uz kvalitetnu prehranu prilagođenu dobi i potrebama svakog ljubimca, važni su i redovita zaštita od nametnika, edukativno mjesto za igru ili kutak za miran san te redovita njega

Trendovi vs. struka
Kupci se danas teško snalaze u moru opcija, a ljubimci ne znaju što im treba. Osim ljubavi i pažnje, kažu nam u ZOOCITYju, najvažnije je educirati se o ljubimcima kako biste im uvijek pružili najbolje. U odlučivanju neki stavljaju cijenu na prvo mjesto, a pritom ne shvaćajući da dugoročno štete svom ljubimcu te mu ili skraćuju životni vijek ili povećavaju broj odlazaka veterinaru. Uz kvalitetnu prehranu prilagođenu dobi i potrebama svakog ljubimca, važni su i redovita zaštita od nametnika, edukativno mjesto za igru ili kutak za miran san te redovita njega.

ZOOCITY-Bakery.jpg
Story 

U današnje vrijeme kućni ljubimci postali su dio obitelji pa se mnogi prehrambeni trendovi, primjerice smanjen unos ugljikohidrata, visok postotak proteina, osvrt na razne alergene u hrani i sl., odnose i na njihovu hranu. Tako kupci koji dolaze u ZOOCITY žele svog psa i mačku hraniti proizvodima koji imaju nizak udio žitarica i visok udio mesa, a ne da im samo utaže glad. Slično je i s opremom za ljubimce; važna je širina asortimana koju nudi ZOOCITY, kao što su pametne igračke, posude za halapljive pse, fontane za vodu i drugo.
Osim toga, ZOOCITY je aktivno povezan sa strukom edukacijama, praćenjem trendova, ali i putem UNCONDITIONAL veleprodaje jer se tu opskrbljuje mnogo veterinarskih klinika. U ZOOCITYju neprestano ulažu u stručnu edukaciju djelatnika pa tako imaju tri interne trenerice koje kontinuirano provode edukaciju vezanu uz asortiman i način komunikacije s kupcima. Često organiziraju i vanjske edukacije radi boljeg razumijevanja potreba potrošača te načina kako im pružiti što kvalitetniju uslugu. Kontinuiranim praćenjem trendova i inovacija, temeljitom analitikom i razumijevanjem psihologije kupaca, tim ZOOCITYja prilagođava se potrebama tržišta, što ponajprije znači biti proaktivan, fleksibilan i uvijek orijentiran na potrebe kupaca.

*Sadržaj nastao u suradnji s ZOOCITY