Prevaranti koriste razne taktike povezane s tehnologijom s ciljem da prevare pojedince ili tvrtke, a glavni cilj obično je krađa novca, osjetljivih osobnih podataka ili pristup računalnim sustavima u zlonamjerne svrhe.
Kibernetički potpomognute financijske prijevare kroz malverzacije s plaćanjima i zloupotrebom legitimnih usluga za phishing i zlonamjerne aktivnosti obmanjuju korisnike, a promet techscam prijevara porastao je za 400%, u periodu od 2021. do 2023. godine.
Taj promet daleko premašuje porast malwarea od 180% i phishinga od 30% tako da je tvrtkama potrebna jača obrana od techscama. Na koji se način postaje žrtva? Korisnici obično surfaju mrežama poput Facebooka i YouTubea, a na ekranima im se iznenada pojavljuje poruka da je njihovo računalo blokirano.
Pojavljuje se skočna poruka koja korisnika informira da je njegov Windows sustav blokiran te da moraju slijediti određene upute poput pozivanja broja telefona kako bi se deblokirao sustav i kako bi mogli nastaviti normalno koristiti računalo.
Radi se o prijevari i korisnici ne bi trebali slijediti upute na ekranu, a dovoljno je ponovno pokrenuti računalo kako bi se vratilo u normalu. Riječ je o novoj varijanti takozvane tehničke podrške kroz koju se prevaranti predstavljaju kao legitimno osoblje tehničke podrške tvrtki poput Microsofta ili Applea.
Prevaranti žrtve kontaktiraju telefonom ili e-poštom te ih uvjeravaju da im je računalo ili neki drugi uređaj zaražen virusom ili da ima sigurnosnih problema. Zatim pokušavaju navesti žrtve da instaliraju zlonamjerni softver ili otkriju podatke o svojoj kreditnoj kartici kako bi platili imaginarne troškove popravka.