Prevaranti koriste razne taktike povezane s tehnologijom s ciljem da prevare pojedince ili tvrtke, a glavni cilj obično je krađa novca, osjetljivih osobnih podataka ili pristup računalnim sustavima u zlonamjerne svrhe.

Kibernetički potpomognute financijske prijevare kroz malverzacije s plaćanjima i zloupotrebom legitimnih usluga za phishing i zlonamjerne aktivnosti obmanjuju korisnike, a promet techscam prijevara porastao je za 400%, u periodu od 2021. do 2023. godine.

Taj promet daleko premašuje porast malwarea od 180% i phishinga od 30% tako da je tvrtkama potrebna jača obrana od techscama. Na koji se način postaje žrtva? Korisnici obično surfaju mrežama poput Facebooka i YouTubea, a na ekranima im se iznenada pojavljuje poruka da je njihovo računalo blokirano.

Phishing profimedia-0901084533.jpg
Profimedia 

Pojavljuje se skočna poruka koja korisnika informira da je njegov Windows sustav blokiran te da moraju slijediti određene upute poput pozivanja broja telefona kako bi se deblokirao sustav i kako bi mogli nastaviti normalno koristiti računalo.

Radi se o prijevari i korisnici ne bi trebali slijediti upute na ekranu, a dovoljno je ponovno pokrenuti računalo kako bi se vratilo u normalu. Riječ je o novoj varijanti takozvane tehničke podrške kroz koju se prevaranti predstavljaju kao legitimno osoblje tehničke podrške tvrtki poput Microsofta ili Applea.

Prevaranti žrtve kontaktiraju telefonom ili e-poštom te ih uvjeravaju da im je računalo ili neki drugi uređaj zaražen virusom ili da ima sigurnosnih problema. Zatim pokušavaju navesti žrtve da instaliraju zlonamjerni softver ili otkriju podatke o svojoj kreditnoj kartici kako bi platili imaginarne troškove popravka.