Tijekom zadnjih nekoliko godina sve više žena otkriva kako mogu biti i majke i poduzetnice i imati dovoljno slobodnog vremena da vode ispunjen život. Mišljenje koje je vladalo kako je poduzetništvo putem društvenih mreža neozbiljno, kratkoročno i samo za one koji žele biti influenceri, nakon pandemije se značajno promijenilo. Petra Puntarić, poduzetnica, brend konzultantica i biznis trenerica s iskustvom u kreativnom i marketing sektoru upravo je pravi primjer kako se online može izgraditi uspješan biznis, ali samo ako se svjesno gradi – osobni brend.

Kao brend stručnjak i coach s dugogodišnjim iskustvom rada u grafičkom dizajnu, brend managementu i kao brend konzultant, Petra nam otkriva što je jedan od ključnih faktora uspjeha online biznisa.

'Kad pobliže pogledamo kako su se uopće povijesno razvijali brendovi s obzirom na industrijski razvitak civilizacije od četrdesetih ili pedesetih godina pa sve do danas možemo primjetiti da smo napravili puni krug. Brend možemo promatrati od vremena kad su obrtnici – krojači, mesari, kovači – s kupcima komunicirali jedan na jedan. Bili su uvijek u svojoj 'radnji', komunicirali, davali savjete, bili osoba od povjerenja i zapravo bili sinonim za svoj zanat. Za njih se čulo putem preporuke jer su stvorili ugled i na neki način kreirali svoj osobni brend. Zatim se komunikacija promijenila razvitkom medija i tehnološkim napretkom gdje su ljudi svoje usluge počeli oglašavati većem broju ljudi pa sve do danas kad se oglašavaju iz jednog centra prema masi preko kampanja na TV-u, online ili putem jumbo plakata.

Petra Puntarić
Press 

No danas je mnogo stručnjaka, edukatora, terapeuta, ljudi s bogatim iskustvom u nekoj niši koji iskorištavaju moć društvenih mreža za svoje oglašavanje i grade biznise bazirane na online komunikaciji. Povjerenje koje im ljudi poklanjaju je izgrađeno na pojavljivanju iz autentičnosti i njihovom stručnom znanju, tj. opet smo se vratili u eru osobnih brendova.

Moja priča izgradnje osobnog brenda počela je 2019. kad sam krenula graditi online prisutnost na društvenim mrežama. S vremenom sam počela istraživati i percipirati zašto neki stručnjaci koji nude svoju uslugu online uspijevaju, a drugi muku muče godinama, stagniraju, razviju frustraciju i na kraju odustanu jer misle da 'društvene mreže nisu za njih'. Istraživala sam žene poduzetnice, mahom vrhunske stručnjakinje u svom polju, koje imaju kilometarske životopise i mogu sve – osim društvenih mreža.'

Koja je razlika između izgradnje osobnog brenda od klasičnog marketinga?

Petra Puntarić
Press 

'Nije dovoljno samo otvoriti svoj profil na nekoj društvenoj platformi i krenuti pisati informativne objave. Ljudi žele vidjeti lice iza brenda, čuti priču i osjetiti osobnost koja stoji iza ponude, žele vidjeti ranjivost, žele emociju i žele na kraju krajeva prepoznati sebe, a to od osobe koja kreira sadržaj zahtjeva puno više od poznavanja materije kojom se bavi.'

Taj fenomen Petra Puntarić naziva 'brend energijom' što je uz strateški pristup zapravo ono zbog čega netko uspije, a netko ne.

Brend energija je ona pokretačka sila koja magnetski privlači idealne klijente! Kroz svoj autorski mentorski program Era Brenda, Petra pomaže poduzetnicama izgraditi i osnažiti tu energiju! Program je jedinstven na tržištu jer kombinira brend strategiju, psihologiju i praktične vještine samoprezentacije. Kao brend stručnjakinja, Petra pomaže klijenticama da jasno i autentično pozicioniraju svoje osobne brendove, dok ih kroz znanja iz neuro-lingvističkog programiranja osnažuje da s više samopouzdanja nose sebe kroz poduzetništvo i slobodnije se izražavaju na društvenim mrežama.

Petra Puntarić
Press 

'Pojavljivanje na društvenim mrežama nije lako, pogotovo jednoj cijeloj generaciji žena koje su kroz odrastanje mahom bile kondicionirane da budu dobre djevojčice, naučile su da je isticanje loše, da je pričanje o sebi zapravo hvalisanje i sl. Pozicioniranje vlastitog osobnog brenda je zapravo velik izazov, te im kao brend konzultant i biznis trene, ali i kao osoba koja je i sama izgradila uspješan brend online mogu pomoći da brže i lakše dođu do onog života kakvog žele, a kakvog im može pružiti online poduzetništvo.

Radila sam s više od 200 poduzetnica koje su u početku bile zatrpane savjetima tipa 'samo otvori profil i kreni objavljivati'. No, realnost je da je osobni brend mnogo više od niza edukativnih postova – on je emocija, priča i povjerenje koje gradimo s publikom. 

Moj cilj je u potpunosti promijeniti percepciju brendiranja – ono nije samo logo, boje i fontovi, već suština onoga što jesmo. Naša priča, ekspertiza, misija i vizija su ono s čime se ljudi povezuju. A upravo ta energija – autentičnost, lakoća i ženski flow – pokreće novi val ženskog poduzetništva. Vrijeme je da odbacimo zastarjele paradigme 'moraš hustlati da bi uspjela'. Poduzetništvo može biti i iz lakoće, uz jasnu strategiju i duboku povezanost sa sobom i svojom publikom.”

Više o Petri i njenim uslugama možete saznati na Instagram profilu @petra.puntaric i web stranici www.petrapuntaric.com