Sve je počelo 2008., kada su se tržištu predstavili aplikacijom “Tap&Track“, koja mjeri unos kalorija u tijelu. Na njoj su Alan Sumina i Zoran Vučinić radili između obaveza na fakultetu i dužnosti na poslu i ubrzo ostvarili su zapažene rezultate. U to su vrijeme zaradili i svoj prvi milijun koji se, kako i sami kažu, pamti. “Znali smo da moramo zarađeni novac dalje ulagati u poslovanje ako želimo tržištu ponuditi nešto novo, a samim time i napredovati”, priča Alan, koji se zatim s partnerom Zoranom upustio u njima tada još nepoznato tržište mobilnih igara. Razlozi za obrat u poslovanju zapravo su bili jednostavni; uvidjeli su da poslovni model koji im je omogućio da razviju sami početak tvrtke “Nanobit” više ne funkcionira ako se žele širiti i nastaviti rasti. “Istina je da tada nismo puno znali o igrama, ali nije ni konkurencija imala puno iskustva na razvoju igara za mobilne uređaje, za koje smo se mi specijalizirali. Možda je čak i dobro da nismo imali iskustva jer pravila koja vrijede za PC igre ne vrijede na mobitelu”, nastavlja Alan, koji ne krije da su on i njegov partner u vrijeme kada su predstavili prvu igru „Fashion City“ najviše truda i energije ulagali kako bi shvatili što ljudi žele i što je tržištu zanimljivo.
Nije dovoljno samo imati dobru ideju, ako ne postoji tržište za to. Isto tako, osim ideje, potrebna je izvrsna implementacija, popraćena
kvalitetnim marketingom. Uglavnom, puno stvari se treba posložiti da bi proizvod postao uspješan. “Vjerujem da je ključ u našoj upornosti i sposobnosti prilagođavanja zakonima tržišta, kao i činjenici da nam nije nikada bio problem učiti nove stvari.” Kako nadziru vlastite igrice, tako pomno vode računa i o svojim zaposlenicima, a upravo su im njihove ideje i vizije na prvom mjestu. Da je takav odnos između poslodavca i zaposlenika dobitna kombinacija, dokaz je i nagrada za najboljeg poslodavca u kategoriji malih tvrtki koju je uspješni dvojac osvojio prije tri mjeseca, ali i priznanje za najuspješnije poduzetnike i titulu EY poduzetnika godine, koja ih je početkom lipnja odvela u
Monte Carlo na svjetsku dodjelu Oskara za poduzetnike.
Iako već zapošljavaju više od šezdeset ljudi, u budućnosti se vide okruženi s još barem dvadesetak stručnjaka, bilo da je riječ o programerima, marketing menadžerima ili business development stručnjacima. I dok mnogi uz njihovo ime vežu odličnu startup priču, financijsku dobit koja premašuje i nekoliko desetak milijuna kuna, oni na to tako ne gledaju. “Financijski nismo nikada bili na gubitku, ali bilo je trenutaka kada su nam prihodi i dobit padali, a očekivali smo i nadali se upravo suprotnome. Ali takvi trenuci su normalni u svakom biznisu, mislim da je jedino bitno sagledati širu sliku i ne donositi nagle poteze. No, što se tiče nas dvojice konkretno, suludo je pričati o financijskoj bezbrižosti jer većinu sredstava koje zaradimo ostavljamo u tvrtki, sve u svrhu njezina daljnjeg razvitka”, iskren je 27-godišnji poduzetnik, koji je ponosan jer je
Nanobit prvi u Hrvatskoj kad je riječ o mobilnim igricama, no njihov krajnji cilj svakako je šire regionalno tržište, koje im je svakim danom sve bliže.
Napisala:
Jadranka Tomić
Fotografije:
Dražen Kokorić