U moru beauty influencera malo je onih imena koja su dugogodišnjim radom pokazala koliko vrijede i znaju. Jedno od takvih imena s domaće scene je zasigurno i naša poznata vizažistica Petra Sever.
Petra je dugogodišnja make-up artistica koja je surađivala s brojnim modnim časopisima, snimala modne kampanje, postavila domaću make-up industriju na noge i postala jedno od najcjenjenijih imena struke. Njezino je profesionalno putovanje u svijet beauty industrije krenulo kada je upisala talijansku školu mode i dizajna Callegari te postala asistentica Ane Rajić s kojom je radila na modnim revijama Cro-a-Portera. Od tada do danas, projekt po projekt, prošlo je deset godina otkako je Petra došla na domaću make-up scenu.
Danas je jedna od najtraženijih vizažistica u Hrvatskoj, a ovom prilikom razgovarali smo s njom ne bi li nam otkrila kako gleda na suvremene beauty trendove, što je za nju ljepota i koji su problemi njezine branše.
Što i gdje danas radite?
Radim kao freelancer što znači da sama kreiram svoj raspored, a moje djelovanje obuhvaća šminkanje za komercijalna i modna snimanja, suradnje s umjetnicima iz raznih industrija, šminkanje za svečanosti, kreativno savjetovanje, pisanje kolumni i stručnih tekstova. Uz to držim edukacije za privatne osobe te seminare u korporativne svrhe na temu osnova šminkanja. Na prvu se čini kaotično, ali upravo ta dinamika mi omogućuje neprestano učenje i razne prilike za napredak. Prije manje od dvije godine postala sam mladi yoga učitelj pa uz beauty industriju žongliram i sate yoge te razna usavršavanja što me posebno ispunjava.
Što mislite o beauty trendovima, odnosno tendenciji industrije da svake sezone izbaci neki novi 'trend' koji zapravo potiče konzumerizam?
Trendovi su suludi. Svatko s imalo istančanim smislom za estetiku uz razvijen osobni stil brzo pronalazi ono što funkcionira i lako razlikuje kvalitetu od hype-a bez pokrića. Najsmješniji od svih je trend izmišljanja raznih naziva poput: strobing, baking, pinpoint pudranje, bambi eyes, fox eyes, tantouring i slično. Najčešće se radi o tehnici koji odavno postoji, ali joj se daje novo ime ili još gore, besmislenoj ideji s TikToka kojom ništa ne postižete. Industrija računa na needuciranost publike, svjesno zbunjuje i stvara strah od propuštanja ako ne uskočite na vlak nove manije za određenom tehnikom ili proizvodom. Ovaj začarani krug lako je prekinuti kroz izgradnju osobnog stila i pronalaska onog što funkcionira za vas. Kad bi odlučili koristiti beauty industriju za njegu i održavanje postojeće ljepote, a ne za poboljšanje i promjenu po uzoru na nametnuti standard, konzumerizam bi bio nepoznanica.
Što mislite o standardima ljepote danas?
Držim se one: 'Ljepota je u oku promatrača'. Trendovi se mijenjaju, ono što je nekad bio sveopći pojam privlačnosti danas nije i obrnuto. Nisam ljubitelj današnje uniformiranosti koja nameće stav da se s ljepotom ne rađamo, već ju moramo stvoriti kroz vrlo često, nepotrebne estetske korekcije. Maknemo li se od ukusa o kojima se ne raspravlja, povijesno gledano, standard ljepote je izraz platežne moći i znak društvenog statusa. Razlika je jedino u tome što se prijašnjom uniformom smatrao crveni ruž i pencil suknja, a danas su to razni fileri ili neki trajniji zahvati.
Što bi ljudi trebali znati o skincare rutini?
Kroz iskustvo dugogodišnje borbe s aknama i ožiljcima koji su njihova posljedica, naučila sam važnost ispravne i pravovremene njege kože. Redovni odlazak kozmetičaru na osnovni tretman čišćenja i njege trebao bi se podrazumijevati jednako kao i odlazak na sistematski pregled. Koža je naš najveći organ i može ukazati na mnoge disbalanse u tijelu. Kada pričamo o ljepoti, svaki make-up look izgleda najljepše na zdravoj koži, samim time što podrazumijeva manje potrebe za korekcijom i prekrivanjem. Birate li između ulaganja u kvalitetne preparativne ili dekorativne proizvode, uvijek birajte njegu.
Kako vi osobno poimate ljepotu?
Volim ljepotu jednostavnosti i neopterećenosti. Kroz promatranje ljepote lica i tijela, volim specifičnosti i sve ono što čini osobu jedinstvenom. Nekako i kroz lookove koje slažem za klijente uvijek želim istaknuti ono što je svojstveno samo njima, bilo da se radi o specifičnoj boji očiju, strukture lica… Ipak, ljepota kao cjelina je za mene spoj njegovanosti, stila, lakoće i prihvaćanja sebe.
S kojim se preprekama vizažisti susreću na domaćoj sceni?
Vizažisti su, jednako kao frizeri i kostimografi podcijenjena radna snaga čiju važnost za finalni rezultat projekta razumije malen broj pojedinaca na domaćem tržištu. Zbog toga često nemamo omogućene osnovne uvjete rada već se snalazimo u hodu. Za razliku od drugih sektora, od nas se očekuje mnogo više što često nije u našem opisu posla pa su tako vizažisti često priučeni frizeri, također zaduženi za manikuru i pedikuru.
Žao mi je vidjeti da se nešto što se ne bi podrazumijevalo od mene, jer imam iskustva i znam se postaviti, svejedno podrazumijeva od mlađeg vizažista s manje iskustva iako je svima jasno da to nije ok. Ne podržavam stav „i mene su tako tretirali“ jednako kao što ne podržavam ni ljude koji bi do uspjeha htjeli stići s nimalo truda. Isto tako, ljudi još uvijek ne razlikuju modni make-up i instagram make-up, a koji su dva različita i nepovezana smjera. Nešto što je masovno popularno na Instagramu ili TikToku nikad nećete vidjeti u svijetu mode i obrnuto.
Iako je izazova mnogo, popularizacijom ovog zanimanja primjećujem da se stvari u Hrvatskoj lagano mijenjaju na bolje i mislim da će mlađim generacijama biti puno lakše zauzeti se za sebe.
Za kraj, kako se opuštate od užurbanosti svakodnevice?
Opuštam se vremenom provedenim s dragim ljudima, uz svoje mačke, kroz meditaciju, yoga asane, razne kreativne 'uradi sam' projekte… Sve više pronalazim sreću u malim (ali velikim) detaljima svakodnevnog života. Sreća je svojevrsna mentalna disciplina. Svjesna odluka za vježbanjem zahvalnosti, prisutnosti u trenutku i odluke da svoje brige ne prenosimo na druge.