Kazališta, pogotovo privatna, bila su jedna od najvećih žrtava pandemije koronavirusa koja je počela u ožujku. Teatri u Hrvatskoj morali su zatvoriti svoja vrata, a nemali broj glumaca ostao je bez prihoda. Nakon prestanka zabrane kazališta su se počela pomalo oporavljati, ali nedavni porast broja zaraženih i ponovno uvođenje strožih mjera, poput nošenja maskice u trgovinama, zabrinuli su glumce koji osjećaju da se opet moraju boriti za opstanak. Strah ih je ponovne zabrane rada ili, što je vjerojatnije, još strožih mjera koje bi mogle biti donešene, a zbog kojih će predstave posjećivati još manje gledatelja. Iz tog razloga su 46-godišnja glumica Ecija Ojdanić, ravnateljica uspješnog privatnog kazališta Moruzgva koje većinu godine gostuje diljem Hrvatske, i Jan Kerekeš, umjetnički voditelj plodonosnog Kerekeš teatra, napisali pismo i uputili ga Civilnom stožeru i ministrici kulture Obuljen Koržinek. Sadržaj prenosimo u cijelosti, a objavila ga je Ecija na svom Instagram profilu.

'Poštovani, uslijed ponovnog pogoršanja epidemiološke situacije i moguće zabrane svih okupljanja, uključujući održavanja kulturnih događanja, molimo Vas da prije donošenja odluka proučite prirodu svakog oblika okupljanja i jasno uvidite njihove razlike i razinu rizičnosti koju svaki donosi', započinje pismo te se nastavlja.

Iz izvedbi koje su već iza nas primijetili smo da bi jednostavna zabrana svih javnih okupljanja uvelike narušila kulturnom sektoru koji se još uvijek pokušava oporaviti od obustave rada u ožujku, te Vas molimo da prije donošenja odluke uzmete u obzir razlike u okupljanjima


'Nakon obustave djelatnosti u ožujku i prekida rada našeg kazališta, susreli smo se s velikim izazovima kako bismo se u kratkom roku ponovno aktivirali i uz pomoć domaćina organizirali ljetnu turneju poštujući sve mjere prevencije širenja zaraze i propise. Iz izvedbi koje su već iza nas primijetili smo da bi jednostavna zabrana svih javnih okupljanja uvelike narušila kulturnom sektoru koji se još uvijek pokušava oporaviti od obustave rada u ožujku, te Vas molimo da prije donošenja odluke uzmete u obzir razlike u okupljanjima', stoji dalje u pismu.


'Većina se naših izvedbi u ljetnoj turneji odvija na otvorenom s gledalištem postavljenim u

Od samog početka poštujemo sve propisane mjere, a trenutno prije predstava popisujemo publiku, mjerimo im temperaturu, poštujemo distancu i prije i nakon predstave upozoravamo i molimo za oprez

 skladu s epidemiološkim mjerama i publikom koja tijekom gledanja predstave sjedi i ima masku, te ne dolazi do nepotrebnog fizičkog kontakta između gledatelja. Od samog početka poštujemo sve propisane mjere, a trenutno prije predstava popisujemo publiku, mjerimo im temperaturu, poštujemo distancu i prije i nakon predstave upozoravamo i molimo za oprez. Te mjere još nisu uvedene za noćne klubove, a mi ih se pridržavamo na predstavama na otvorenom. Mišljenja smo da je ovaj oblik okupljanja puno manje rizičan od već spomenutih noćnih klubova, gdje je velik broj posjetitelja u zatvorenom prostoru, između njih dolazi do fizičkog kontakta i konzumiraju se pića', naglašeno je u pismu.

'Iz navedenih Vas razloga molimo da prije donošenja novih mjera prevencije zaraze uzmete u obzir diferencijacije javnih okupljanja i razinu rizičnosti, ali i značaj koji kulturni sektor ima na sve segmente društva, kao i na gospodarstvo prema čijem oporavku trebamo težiti', zaključak je pisma koje su potpisali Ecija i Jan Kerekeš. Podsjetimo, potkraj travnja Ecija je za Story priznala koliko ih je teško pogodila zabrana rada. a u trenutku tog razgovora nije se još znalo do kada će ona trajati.

'Privatna kazališta jedina su grana kulturne industrije koja puni proračun. Od sredstava koja dobijemo od grada, države i drugih izvora financiranja stvorimo pet do deset puta veću vrijednost i plaćanjem poreza vratimo sve ono što nam daju, a uz to stvaramo kulturni proizvod te zapošljavamo ljude. Imamo tisuću pitanja, a nijedan odgovor', rekla je glumica tada i priznala da je jedino što joj spašava duh jest – svakodnevno trčanje.