Na svjetsku pop-scenu zakoračila je potkraj 90-ih kao sitna tinejdžerica plave, popeglane kose i tanko počupanih obrva. Bila je savršeno upakirani proizvod koji je na glazbenim ljestvicama trebao konkurirati tada također mlađahnim zvjezdicama Britney Spears, Jessici Simpson i Mandy Moore. I uspjela je - Christina Aguilera je 2000. osvojila nagradu Grammy za najboljeg novog izvođača i postala još jedna u nizu pop‑princeza koje su dominirale glazbenim svijetom. No savršeni ‘projekt’ dvije godine poslije oteo se kontroli i albumom ‘Stripped’ uzburkao duhove dežurnih kritičara te dobrog dijela javnosti. Iako je u glazbenom smislu i dalje bila savršena, njezin novi seksi imidž izazivao je kontroverze. Preživjela je brojne napade i danas je ta pjevačica, plesačica, glumica, filantrop i majka dvoje djece nadahnuće mnogim ženama. I ne samo njima. Osim što je fantastična pjevačica i izvođačica, Christina se zalaže i za pitanja koja su joj prirasla srcu, uključujući prava životinja i LGBTQ zajednice, održivost okoliša te borbu protiv zlostavljanja u obitelji. Nije samo ‘borac’, kako pjeva u pjesmi ‘Fighter’. Spremnošću da se bori za ono što joj je važno još jednom dokazuje zašto je stekla mnoštvo obožavatelja. Ta njezina spremnost izvire iz događaja koji su obilježili Christinino djetinjstvo i privatni život, a o kojima je često progovarala i u svojim pjesmama.

Ovu pjevačicu život nije mazio: 'Samo sam željela biti normalna'
Profimedia 

 Christina Maria Aguilera rođena je 18. prosinca 1980. na Staten Islandu u New Yorku. Njezin otac Fausto Aguilera rođen je u Ekvadoru, ali je imigrirao u Sjedinjene Američke Države te karijeru gradio u vojsci, a njezina majka Shelley Fidler bila je talentirana violinistica koja je kao tinejdžerica svirala u Simfonijskom orkestru mladih. Tijekom prvih godina Christinina života obitelj Aguilera često se selila, ovisno o tome gdje bi bila očeva baza. Tako je neko vrijeme živjela na Floridi, u Teksasu i New Jerseyju. No život je bio daleko od idiličnog. Pjevačica je priznala da je njezin otac obiteljsku svakodnevicu pretvarao u pakao: roditelji su se često svađali, a on bi pritom znao biti i fizički nasilan.
- Svjedočila sam brojnim neugodnostima. Bilo je dosta naguravanja, tučnjave, svađa. Nisam se osjećala sigurno kao dijete. Osjećaj nemoći vjerojatno je najgori. Okrenula sam se pjevanju i zapravo je iz te boli proizišla moja ljubav prema glazbi - otkriva Christina, koja je i sama bila žrtva fizičkog nasilja.
Njezina majka Shelly prisjeća se kako je jednom prilikom našla tada četverogodišnju Christinu lica prekrivenog krvlju.
- Podignula sam je i pitala što se dogodilo. Rekla mi je da je tata želio spavati, a ona je stvarala previše buke - kaže Shelly, koja je u jednom trenutku napokon odlučila pobjeći od nasilnog supruga.
Bilo je to 1986. godine, netom nakon rođenja Christinine sestre Rachel. Shelly je pokupila djecu i doselila se natrag k roditeljima u svoj rodni grad Wexford pokraj Pittsburgha. Supružnici su se i službeno razveli 1989. nakon deset godina braka, a Shelly se ponovno udala za liječnika Jima Kearnsa, koji je otprije imao sina Caseyja. Par je poslije dobio još dvoje djece - dječaka Roberta i djevojčicu Stephanie. U godinama nakon razvoda roditelja Aguilera je vrlo malo kontaktirala s ocem, a navodno je tražio od Jima da je i službeno posvoji.
- Otac nije bio prisutan u mom životu. Čak je predložio mom očuhu da me posvoji, čemu sam se snažno protivila jer sam ipak Aguilera - prisjetila se.

Ovu pjevačicu život nije mazio: 'Samo sam željela biti normalna'
Profimedia 

 Njezin je otac 2002. demantirao optužbe da je tukao Christinu i njezinu mlađu sestru Rachel.
- Moj odnos s njezinom majkom bio je intenzivan, nimalo savršen, ali volim Christinu i Rachel. Nikada ih nisam zlostavljao i one to znaju. Shelly i ja nismo se slagali o puno stvari, oboje smo nagle naravi. Žao mi je što sam ikad podignuo ruku na ženu, ali to nikada nije bilo onako brutalno kako je to Ike radio Tini Turner - pravdao se Fausto.
Christina je dane u Pennsylvaniji često provodila kod bake, gdje je i zavoljela glazbu. Svakodnevno je slušala pjesme bakinih omiljenih izvođača kao što su Etta James i Billie Holiday. Bila je zabavna i prava pjevačica još kao dijete, a do šeste godine nastupala je isključivo za rodbinu. Imala je neobičan stil, sofisticiranost i staloženost koje djeca njezinih godina nisu imala, a do osme su je godine zbog impresivnog glasa neki već doživljavali ‘vunderkindom’. Već je tada sudjelovala na lokalnim glazbenim natjecanjima i osvajala prva mjesta, a do desete godine pjevala je državnu himnu na sportskim natjecanjima kluba američkog nogometa u Pittsburghu.
- Bila sam najmlađi pjevač himne u svom rodnom gradu. Pjevala sam za klub Steelers kada sam imala sedam ili osam godina - kaže Christina, koja je sanjala o uspjehu diljem SAD-a, ne samo u Pennsylvaniji.
Velika prilika pružila joj se 1990., i to u emisiji koja se emitirala na nacionalnoj televiziji. Popularni talent show ‘Star Search’ bio je na svom vrhuncu i malena Christina odlučila je sudjelovati te pokazati što zna. Bio je to njezin prvi televizijski nastup za koji je izabrala pjesmu ‘A Sunday Kind of Love’. Kada je čula njezin glas i savršene visoke tonove, publika je bila oduševljena. Činilo se da će Aguilera pobijediti. Nažalost, nešto bolji od nje bio je Christopher Eason, prvi dječak koji joj je slomio srce, a Christina je pokazala da zna gubiti.
- Mama me natjerala da budem dobar gubitnik, da se popnem na pozornicu i čestitam Christopheru - rekla je jednom prilikom.

Ovu pjevačicu život nije mazio: 'Samo sam željela biti normalna'
Profimedia 

 Srećom, Christina nije dopustila da je taj poraz pokoleba. Umjesto toga nastavila je tražiti novu priliku za proboj u industriju šoubiznisa, koja joj se pružila dvije godine poslije. Kanal Disney tražio je nova voditeljska i glazbena lica za emisiju ‘New Mickey Mouse Club’. Christina je prošla audiciju zajedno s Britney Spears, Justinom Timberlakeom i Ryanom Goslingom s kojima je od 1993. do 1995., odnosno do ukidanja emisije, bila dio popularnih ‘mouseketeersa’. ‘Star Search’ i ‘The Mickey Mouse Club’ pružili su joj mali okus slave i ona se ‘navukla’, stoga je nastavila tražiti priliku za proboj na glazbenu scenu. Nakon završetka showa njezin je agent došao s neobičnom idejom. Keizo Nakanishi, japanski pjevač, tražio je partnera za pjevanje dueta ‘All I Wanna Do’. Aguilera je poslala svoju audiosnimku i odmah je izabrana. Svoj dio pjesme snimila je u studiju u Pittsburghu, a zbog snimanja spota otputovala je u Japan. Budući da je već bila tamo, pridružila se Nakanishiju na njegovoj turneji, a u SAD se vratila 1997. godine. Njezini bivši kolege iz Disneyjeva showa već su započeli nove, uspješne karijere.
- Gledala bih Britney i dečke iz N’Synca u showu ‘TRL’ i bila ponosna na njih, ali dio mene se pitao: “U redu, kad ću napokon ja napraviti nešto?” - priznala je.
To se dogodilo i prije nego što se nadala. Osam mjeseci nakon što je Britney objavila prvi singl, tada 18-godišnja Christina izdala je debitantsku pjesmu ‘Genie in a Bottle’ koja je odmah zasjela na prvo mjesto američkih ljestvica i ondje ostala punih pet tjedana. Karijeru joj je, kaže, promijenio slučajni telefonski poziv njezina menadžera. Idući dan ostvarila joj se želja da otpjeva naslovnu pjesmu ‘Reflection’ za Disneyjev animirani film ‘Mulan’. Zahvaljujući tome, potpisala je ugovor s kućom RCA Records. Ron Fair, zadužen za nove umjetnike u RCA Recordsu, tada je rekao: “Christina je stigla na ovu zemlju sa zadatkom da pjeva.” Iduće godine objavila je debitantski album ‘Christina Aguilera’. No slava je, kako je i prije uvidjela, mač s dvije oštrice.
Još kao djevojčica bila je izložena zlostavljanju u školi. Naime, nakon što se pojavila u nekoliko televizijskih emisija, uključujući i show ‘Star Search’, većina roditelja i školskih kolega bila je ljubomorna na Christinin izvanredan glas i slavu. Djeca su je često maltretirala i izrugivala joj se. Proživjela je toliku torturu da je njezina majka odlučila da će se od 9. razreda nadalje školovati kod kuće. Situacija nije bila ništa bolja ni kada je zašla u tinejdžerske godine. Budući da nije imala vlastitu maturalnu večer, tada 18-godišnja pjevačica pozvana je u svibnju na maturalnu zabavu svog dečka u Pittsburghu i odmah je prihvatila poziv. Ali kad je stigla, Aguilera se susrela s mržnjom u očima drugih djevojaka. Situacija je postala još gora kada je DJ počeo puštati njezin upravo objavljeni singl ‘Genie in a Bottle’. Svi su masovno napustili plesni podij.
- Bilo je nekako tužno. , ali drugi ljudi mi ne dopuštaju da budem takva - objasnila je poslije.

Nažalost, nije se dobro slagala ni sa slavnim kolegicama. Budući da je Britney samo osam mjeseci prije nje objavila svoj debitantski singl, PR mašinerija odradila je svoje i potaknula rat među princezama koji je, navodno, započeo zbog Justina Timberlakea, s kojim je Spears bila u vezi tri godine, a Aguilera na turneji.
- Bile smo ja i Britney... Pa sad, znate, bilo je nešto tada - rekla je zagonetno.
No stvarni sukob uslijedio je nakon čuvenog poljupca s Madonnom na dodjeli nagrada MTV VMA 2003. godine. U trenutku kada je pop-kraljica Madonna koračala niz pozornicu u susret svojim mladenkama Britney i Christini, i to uz zvuke hita ‘Like a Virgin’, Spears je primala pohvale na račun lascivnog singla i spota ‘I’m A Slave 4 U’ iz 2001. u kojem se polugola izvija na seksi taktove. NME je pjesmu opisao “funkom na način na koji je i Bog to zamislio - hipnotičan, uporan, tajanstven, sugestivan”. No kada je Aguilera 2002. objavila pjesmu seksi teksta ‘Dirrty’ i pokazala novi, izazovniji imidž, odmah je doživjela osudu javnosti. Pisali su čak da izgleda kao da je stigla izravno s međunarodne konvencije prostitutki. Stoga je i činjenica da je Madonninu poljupcu s Britney posvećeno više medijske pozornosti nego njezinu navodno izazvala novo Christinino nezadovoljstvo. Christinu, tada umjetničkog imena X-Tina, ignorirali su svi, unatoč tome što je do tog trenutka već osvojila dva Grammyja, čak i pobijedila Britney 2000. u kategoriji najboljeg novog umjetnika. Iznervirana svime time, Christina je 2003. u jednom medijskom istupu podbola Britney.
- Svaki put kada sam pokušala razgovarati s njom, pa, recimo da je cijelo vrijeme izgledala nervozno. Čini mi se poput izgubljene djevojčice, kao netko kome očajnički treba vodstvo - rekla je tada Christina, što je naljutilo Spears.

Ovu pjevačicu život nije mazio: 'Samo sam željela biti normalna'
Profimedia 

 Odgovorila joj je mjesec dana poslije, također putem medija.
- Izgubljena djevojka? Mislim da je obrnuto. Ne mogu vjerovati da je to rekla za mene - uzvratila je Britney i nastavila: - Dolazi do mene u klubu pred svim tim ljudima i pokušava mi zabiti jezik u grlo! Rekla sam joj: “Drago mi je što te vidim”, a ona mi kaže da se ponašam lažno. Rekla sam joj: “Pa, Christina, koja je tvoja definicija iskrenog ponašanja? Dolaziti do djevojaka i ljubiti ih nakon što ih nisi vidjela dvije godine?” - ispričala je Britney.
Sukob u tom trenutku više nije bio izmišljen, postao je stvaran. I nije Britney jedina s kojom je Christina imala problema. Sukobila se i s kolegicom Pink, ali i s reperom Eminemom, koji ju je u negativnom kontekstu spomenuo u svojoj pjesmi ‘The Real Slim Shady’ 2000. godine. Još gore uvrede kolega na njezin račun uslijedile su nakon što se iz pop-princeze pretvorila u, prema mišljenju mnogih, odviše seksi mladu djevojku.
- Stvarno mi je dosadno držati se norme i imati konzervativni imidž. Srce me vuklo, jednostavno sam se morala maknuti od teen popa. Čak i da su u glazbenoj kući rekli kako moram snimiti još jedan takav album, mislim da ne bih mogla. Kako stariš, jednostavno ne želiš više pjevati nešto lepršavo. Imaš još štošta reći o stvarnom životu i stvarnim ljudima, o ogorčenosti - rekla je prije 18 godina.
Jedan od njezinih prvih poteza u tom novom smjeru bila je suradnja na hitu ‘Lady Marmalade’, pjesmi za film ‘Moulin Rouge’. Iako su je mnogi upozoravali da je pjesma “previše urbana” za nju, nije odustala. Još odvažniju Christinu upoznali smo u provokativnoj pjesmi ‘Dirrty’, prvom singlu s albuma ‘Stripped’ u kojem nije ogolila samo dušu nego i tijelo, što mnogima nije dobro sjelo, a videospot je predstavljan riječima ‘kurva’ i sličnima.
- Teško je slušati kako vas prozivaju. Sjećam se da su me povrijedile reklame na MTV-ju koje su Britney stavljale u kontekst dobre djevojke, a mene prikazivale lošom. Kao da su mi govorili kako je u redu biti skroman, nevin, ali ako poželim biti onakva kakva jesam, onda sam problematična - ističe i dodaje da su ljudi promijenili odnos prema njoj nakon što je odabrala novi imidž i zvuk.
Čelnici glazbenih kuća loše su se ophodili prema njoj, neki muškarci ne bi izlazili iz sobe kada je imala probe kostima, znali su je nazivati teškom jer bi zijevnula na sastanku, a na večeri bi muškarci grubo razgovarali o tijelima drugih žena kao da Christine i nema za stolom.
- Volim žensko tijelo i mislim da se njime možemo ponositi, ono nije nešto na što muškarci imaju pravo vlasništva. ‘Dirrty’ je u to vrijeme bio jako kontroverzna pjesma, ali danas ne bi podignula toliko prašine. Nadam se da sam utrla put drugima i pomogla postaviti pravila zahvaljujući kojima žene mogu biti bilo koja verzija sebe, što god požele. I da se mogu ponositi time - kaže.
I u pravu je, više od desetljeća poslije bivše ‘dobre djevojke’ poput Miley Cyrus i Selene Gomez nisu dobile ni upola toliko kritika kada su odlučile promijeniti imidž te iz Disneyjevih djevojčica postati seksi žene. Christinu je tada poduprla jedino LGBTQ zajednica, koja je s tog albuma prigrlila singl ‘Beautiful’, možda i njezino najpoznatije djelo koje je oduševilo i struku. Pjesma je postala himna te marginalizirane zajednice, a Aguilera joj je zahvalila 2012. godine.
- Čak i kada sam osjećala da ne mogu podnijeti sve što se događa, ti su mi ljudi pomogli i podržali me - kaže.
Jedino za čim žali iz tog razdoblja jest što se nije suprotstavila uznemiravanju muškaraca, uključujući i vlastitog oca.

Ovu pjevačicu život nije mazio: 'Samo sam željela biti normalna'
Profimedia 


- Moj je otac bio vrlo dominantan s mojom mamom i uvijek sam znala kako nikada neću dopustiti da me muškarac tako iskorištava. Ali odnosi u glazbenoj industriji puno su gori. Nije tako jednostavno uvidjeti i zaključiti: “Ova je osoba stvarno odvratna, način na koji govori o ženama...”, jer nisam imala snažne žene oko sebe i mislila sam da jednostavno moram prihvatiti taj osjećaj inferiornosti ili bespomoćnosti - objašnjava.
Kad je riječ o njezinim privatnim odnosima, i tu je došla do važne spoznaje.
- Bila sam jako mlada kada sam shvatila da se moram pobrinuti za sebe. Nikad nisam htjela da mi muškarac govori što smijem, a što ne, koliko mogu ili ne mogu potrošiti - pojašnjava i dodaje kako je još jedna ključna lekcija koju je naučila - izbjegavati vezu s drugom zvijezdom.
- Imala sam priliku, ali nije moj stil hodati s kolegom, jer sigurno nešto nije u redu s tobom ako želiš biti u ovom poslu. Ne, hvala. Defini­tivno imam svojih problema. Mislim da se u vezi mogu nositi samo s jednom slavnom osobom - rekla je.
Itekako zna što govori jer je na početku karijere imala romanse s kolegama Enriqueom Iglesiasom, Fredom Durstom, Dallasom Austinom te plesačem Jorgeom Santosom. Njezina najpoznatija veza ipak je ona s glazbenim producentom Jordanom Bratmanom s kojim ima sina Maxa. Par se upoznao 2002., kada su Bratmana angažirali Christinini menadžeri. Nakon tri godine braka, 2008., na svijet je stigao njihov sin Max Liron Bratman. Nažalost, bračna idila nije bila dugog vijeka. Aguilera je podnijela zahtjev za razvod u listopadu 2010. godine. Rekla je da po povratku kući sa snimanja mjuzikla ‘Burleska’ stvari u njezinu braku jednostavno nisu bile u redu.
- Kad ste nesretni u braku, vaša djeca pate. To je posljednje što sam željela svom sinu - kaže.
Utjehu je ponovno pronašla u glazbi pa je tako u lipnju 2010. objavila ‘Bionic’, album elektroničkog zvuka koji je u glazbenom smislu za nju bio velika promjena. Ali Aguilera se nikada nije bojala promijeniti zvuk - ili izgled. U tom razdoblju vidjela je sebe kao holivudsku glam ikonu, sa žarko crvenim ružem i zalizanom plavom kosom.
- Nikad se nisam osjećala više seksi nego sada - rekla je tada.
Ubrzo je počela izlaziti s asistentom produkcije Matthewom Rutlerom kojega je upoznala na setu ‘Burleske’, a u travnju 2011. odvažila se na angažman u showu ‘The Voice’, gdje smo je gledali u ulozi članice žirija. Iako je pred njom bilo novo uzbudljivo vrijeme, još se zapravo oporavljala od prethodnih nedaća. ‘Burleska’ je bila promašaj na kinoblagajnama, ona i Rutler su uhićeni zbog vožnje u pijanom stanju, a u međuvremenu je zbog stresa nakupila nekoliko kilograma viška. Medijima to nije promaknulo, zbog čega je ponovno bila izložena javnim kritikama i osudama.

Ovu pjevačicu život nije mazio: 'Samo sam željela biti normalna'
Profimedia 

 - Moj dečko voli moje tijelo. Sin mi je zdrav i sretan, to mi je jedino važno - uzvratila je tada kritičarima.
Par se 2014. zaručio, a iste im je godine na svijet stigla i kći Summer Rain. Nakon šest godina pauze, 2017. objavila je album ‘Liberation’ prepun R&B i hip-hop pjesama kojima ponovno nije zadovoljila svačiji ukus.
- Budući da sam istinski vokalist, često me pitaju: “Zašto jednostavno ne snimiš hrpu balada?” To je samo jedan element onoga što radim, ali nije sve. Bilo bi tako dosadno da sjedim na pozornici i pjevam baladu za baladom. Ja sam umjetnica. Glazbena kuća bila je divna, dala mi je slobodu da odvojim vrijeme za sebe i radim ono što želim. Divno je kad vam pjesme postignu komercijalni uspjeh. To mi se dogodilo sa singlovima ‘Genie in a Bottle’ i ‘What a Girl Wants’, ali i dalje sam bila nesretna jer nisam bila povezana s glazbom, nisam je mogla mijenjati. To sam prošla i vidim da mnogi umjetnici upadaju u tu zamku jurnjave za brojem na ljestvicama. Kada umrem, želim da se na moju glazbu obraća pozornost ne zbog mjesta na kojem je bila na ljestvici ili zbog toga koliko je komercijalno uspješna nego zato što je kvalitetna i izdržala je test vremena - poručuje Aguilera koja je, prema podacima poznatim 2018., prodala više od 75 milijuna albuma i singlova, otpjevala nekoliko hitova koji su se našli na ljestvici Billboard Hot 100 i osvojila čak pet nagrada Grammy.