Princ Harry i Meghan Markle, 36-godišnji vojvoda i 39-godišnja vojvotkinja od Sussexa, danas su iznijeti svoju stranu priče o kraljevskim odnosima u ekskluzivnom intervjuu s Oprah Winfrey. Tjedan prije emitiranja intervjua na CBS-u, Buckinghamska palača najavila je neviđenu istragu navodnog nasilja vojvotkinje dok je još živjela na dvoru. Glasnogovornik para nazvao je izvještaj o tvrdnjama britanskog The Timesa 'proračunatom kampanjom koja se temelji na obmanjujućim i štetnim dezinformacijama'.
Sve veće napetosti oko razdvajanja produbili su zanimanje za intervju, a nakon njegovog emitiranja, nije loše prisjetiti se kako je protekla godina u životu Meghan i Harryja.
Početkom 2020. godine odlučili su odseliti u Kaliforniju, a kraljicu Elizabetu povrijedili su odlukom da će kroz zakladu 'Sussex Royal' postići financijsku neovisnost, bez da su se prethodno savjetovali s kraljevskom obitelji. Sazvan je hitan sastanak kojem su nazočili princ Harry, princ Charles i princ William, no kraljica je na koncu omela planove vojvode i vojvotkinje od Sussexa, zabranjujući im da koriste izraz 'kraljevski' u svojoj zakladi.
Prošli mjesec kraljica je službeno priopćila da se Harry i Meghan neće vratiti svojoj dužnosti pojavljivanja i dobrotvornim aktivnostima koje financiraju porezni obveznici u Velikoj Britaniji. Par je već stavio po strani koncept Sussex Royala u listopadu 2020., registrirajući Archewell zakladu za dodjelu bespovratnih sredstava sa sjedištem na Beverly Hillsu, u koju će biti smještene njihove dobrotvorne aktivnosti, kao i televizijske, filmske i audio produkcije. Oformili su i web stranicu za Archewell, unajmili interni tim za tisak i doveli bivšu profesionalku za komunikacije 'Zaklade Bill i Melinda Gates', Catherine St-Laurent kao izvršnu direktoricu nove neprofitne organizacije, navodi LA Times.
Do sada je zaklada odlučila podržati pet organizacija, uključujući Centar za istraživanje i obrazovanje suosjećanja i altruizma Medicinskog fakulteta Sveučilišta Stanford i Svjetsku centralnu kuhinju, koju je osnovao kuhar José Andrés za pružanje pomoći u hrani tijekom prirodnih katastrofa. Ključno načelo onoga što Harry i Meghan kažu da žele u svojoj novoj budućnosti jest da nastave produživati životni vijek. U intervjuu s Jamesom Cordenom, Harry je izjavio kako je njihova životna misija 'biti u javnoj službi'.
Lani u travnju su debitirali u LA-u isporučujući obroke za dobrotvorni projekt Angel Food, a istovremeno su odvojili vrijeme za nekoliko britanskih organizacija - Harry se pridružio video pozivu s dobrotvornom organizacijom WellChild kako bi razgovarali o izazovima s kojima su se suočavale obitelji tijekom pandemije, Meghan je održala video poziv s članovima zajednice kuhinje Hubb, grupe za pomoć u zajednici koja je osnovana nakon londonskog požara Grenfell Tower 2017. godine, i još jedne s klijentom neprofitne organizacije Smart Works koja žene priprema za tržište rada.
Preko ljeta, Harry i Meghan pomogli su na prigodnom događaju za Baby2Baby u južnom Los Angelesu i u čast Harryjeve pokojne majke princeze Diane posjetili su Centar za predškolsko učenje kako bi tamošnjoj djeci pomogli da zasade svoj vrt, uključujući Dianine omiljene biljke. Također su posjetili Homeboy Industries, pomažući u pripremi obroka za starije osobe i mladim udomiteljima iz cijelog grada. Iako kraljevske događaje prati skupina tiskovnih fotografa, Sussexes je ponekad birao omiljene fotografe koji će snimati događaje, poput Matta Saylesa. U listopadu su debitirali u podcastu, pojavljujući se u emisiji 'Terapijska tinejdžerica' povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja. Meghan je skrenula s kraljevske zapovijedi 'nikad se ne žali, nikad ne objašnjavaj' rekavši da je trolanje koje dobiva preko interneta 'gotovo neizdrživo'.
Par je obilježio Dan sjećanja u studenom polaganjem vijenca na nacionalnom groblju u Los Angelesu. Prethodnih godina bili bi s ostatkom obitelji kod televizijskog spomen obilježja u londonskom Cenotaphu, ali izvještaji sugeriraju da je Buckinghamska palača zahtjev za polaganje vijenca u Harryjevo ime odbila. Umjesto toga, fotografije koje je par objavio za medije izazvale su reakciju među njihovim kritičarima koji su taj potez vidjeli kao reklamnu akciju.
Par je jasno stavio do znanja da im je namjera postati financijski neovisnima uz nastavak dobrotvornog rada, a nije trebalo dugo da postave te temelje. Njihov prvi američki angažman bio je na privatnoj konferenciji JP Morgan u Miamiju u veljači 2020., kada su nagovijestili komercijalniji post-kraljevski život.
Nekoliko mjeseci kasnije, par je potpisao ugovor s agencijom Harry Walker, koja zastupa Clintonove i Obame. U rujnu su objavili video koji potiče ljude da glasaju na američkim izborima 2020. godine, što je viđeno kao prijekor Trumpove administracije. Nedugo prije Božića, vojvotkinja je najavila svoje prvo ulaganje u Clevr Blends, a Oprah Winfrey na svojim je društvenim mrežama promovirala instant zobeno mlijeko te marke.
Možda su najzanimljiviji potezi para do sada bili u svijetu zabave. U travnju je Disney objavio dokumentarni film 'Slon', o kojem je vojvotkinja pripovijedala na svojoj novoj streaming usluzi. Njezin je honorar otišao u dobrotvorne svrhe za zaštitu divljih životinja, navodi britanski Times. U rujnu su potpisali ugovor s Netflixom o programiranju pod njihovom novom tvrtkom Archewell Productions. Navodno je trenutno u fazi izrada dokumentarne serije o prirodi i animirane serije koja slavi žene. Procjenjuje se da je posao vrijedan 100 milijuna dolara, navodi New York Times, no nijedna strana nije javno komentirala uvjete.
U prosincu su najavili ekskluzivni ugovor o stvaranju podcasta za Spotify u višegodišnjem sporazumu. U kolovozu je vojvoda napisao kolumnu za Fast Company o podjeli društvenih mreža i pozvao na promjene. U studenom je vojvotkinja podijelila tužnu vijest o gubitku drugog djeteta u srpnju. Tijekom prošle godine također su vodili pravne bitke na nekoliko frontova - većina ih je uspješno namirila ili pobijedila - protiv lažnog predstavljanja i uplitanja u njihovu privatnost. Ostali članovi kraljevske obitelji također su bili u parnici.
Imali su i nekoliko televizijskih nastupa, no niti jedan nije bio tako velik kao intervju s Oprah koji je prikazan rano jutros u Americi i gledalo ga je 17 milijuna Amerikanaca. Intervju s Oprah nije dio novih komercijalnih inicijativa Sussexa, bez naknade i plaćanja prema riječima glasnogovornice para - ali s obzirom na to da su prvi put opširno razgovarali o svom nestalnom odnosu s kraljevskom obitelji, sigurno će se isplatiti u promociji njihovih interesa i sljedećeg poglavlja.