Nakon što smo prošle godine gledali Lady Gagu i Adama Drivera u hit filmu ‘House of Gucci’, ove se godine Driver ponovno pojavljuje u jednom povijesnom, biografskom filmu – i to o velikom Enzu Ferrariju, a koji se upravo snima na ulicama Modene. Bok uz bok Driveru glumit će i Penelope Cruz, a svi već sad jedva čekaju pogledati ovaj novi kino naslov.

No, tko je zapravo čovjek kojem je posvećen ovaj filmski, višemilijunski projekt? Radi se o Enzu Ferrariju, tvorcu i kreatoru Ferrari carstva automobila i formula, a koji je zbog svoje nevjerojatne životne priče postao legenda ne samo sporta već i rubrika tabloida.

Obožavatelj brzine

Naime, Enzo je rođen 1898., a postao je najslavniji vozač i kreator trkaćih automobile u povijesti te je zapravo stvorio industriju oko koje se danas vrte milijarde.

Kako je odrastao u doba velikoh industrijskog booma te prve komercijalizacije i šire kupovine automobile, Enzo je od rane mladosti bio fasciniran automobilskim svijetom. Obožavao je brzinu i adrenalin koje je osjećao tijekom vožnje te je odlučio promijeniti povijest svojom vožnjom.

U njegovo su vrijeme trkaći automobile išli oko 80 kilometara na sat, a iako je Enzo cijelu mladost proveo okružen motorima, cijeli život mu se promijenio 1917. kada je pozvan da služi u Prvom svjetskom ratu.

Srećom, nije ratovao već je služio kao automehaničar i čuvar magaraca, a 1918. je obolio od teške upale pluća od koje je zamalo umro. Vratio se u Italiju slomljenog duha i tijela, bez posla i perspektive. Siromašan, ali odlučan da uspije – prokrčio si je put do zvijezda.

Enzo Ferrari legenda je automobilizma
Profimedia 

Probitačan brak - s prostitutkom?

Krenuo je u Torino i potražio posao u automobilskoj industriji. Dobio je posao u talijanskom Fiatu, no ubrzo je dobio i otkaz – te se zakleo da će Fiat zažaliti što ga se podmuklo riješio. Tako se počeo kretati u društvu ljudi uključenih u svijet auto-moto trka te se ubrzo uključio u rad kompanije Alfa Romeo.

Enzo se radom u toj firmi pokazao kao nezamjenjiv radnik, a uskoro je kupio i svoj prvi automobile. Počeo se utrkivati na utrkama i relijima te osvajati naslove i natjecanja, ali njegove su ambicije bile veće od toga da samo postane dobar profesionalni vozač trka. Želio je postati zastupnik u prodaji Alfe Romea, a dok je radio na svom profesionalnom usponu, upoznao je i prvu važnu ženu svog života, Dominicu Garello koja je dolazila iz imućne torinske obitelji.

Šuškalo se da je Dominica bila escort dama te da su je dobro poznavali mnogi uglednici iz svijeta automobilizma, no Enzu to nije smetalo. On je u njoj vidio sredstvo ostvarenja svojih ciljeva, pa su se vjenčali 1923. unatoč sve glasnijim govorkanjima da je Dominica prostitutka. Enzo je sam jednom rekao kako mu uopće nije bilo bitno što i s kim Dominica radi – sve dok uz sebe ima ženu koja će mu pomoći na njegovom poslovnom uspjehu.

Ferrari je imao dvije obitelji
Profimedia 

Brak im je od početka bio jako problematičan, a sve je postalo nepodnošljivo kada je Enzova majka došla živjeti s mladim bračnim parom. Svekrva i snaha nisu se podnosile, a Enzo je od kuće bježao u posao i uskoro projektirao prvu Alfa Romeo trkaću zvijer – automobile P1, preteču Formule 1.

Nakon tragične pogibelji Enzovog prijatelja u tom modelu automobila, Enzo je odlučio preraditi svoj trkači auto i stvorio je model P2, koji je postao najbrži utomobil tog vremena. U tom trenutku Fiat je želio Ferrarija u svom timu, no on se konačno osvetio – te ih je odbio nastavivši graditi vlastiti brend.

Ferrari kao brend

1929. tako osniva svoj brend trkaćih automobila pod vlastitim prezimenom. Iako je sve do 1940. njegov posao neprestano rastao, s dolaskom Drugog svjetskog rata Enzo je morao svoja postrojenja i aute preseliti na sigurnije mjesto no što je to bio Torino. Tako je obitelj preselio i tako upoznao Linu Lardi, ženu koja mu je obilježila život.

Naime, iako je bio oženjen, Ferrari se upustio u strastvenu aferu s Linom te joj je napravio vanbračno dijete. Tako je Enzo imao dvije obitelji, svaku u jednom gradu – a dvije žene jedna za drugu nisu ni znale. U doba prije društvenih mreža bilo je teško otkriti takve skandale I prevare, pa je Enzo godinama varao I Linu I Dominicu gradeći paralelne živote.

Istovremeno, njegovo je poslovno carstvo raslo sve više i više, a nakon rata je rast interesa za automobilizam bio golem, pa je njegovo bogatstvo strelovito raslo. Ferrari kao brend je izbacio najmoćniji motor automobile u povijesti, a trkaći auti s njegovim potpisom osvajali su utrku za utrkom.

Pararlelni životi

I dok mu je na poslovnom planu cvale ruže, privatni život završio mu je u rasapu. Stariji mu je sin, a kojeg je dobio na početku braka s Dominicom, umro u 24. godini, a sama Dominica saznaje za njegovu drugu obitelj.

Nasilje i prijetnje su postale sastavni dio Ferrarijevog obiteljskog života, no skandali iz privatnosti nikada se nisu prelili na njegov poslovni imidž.

Enzo Ferarri umro je u 90. godini života okružen obitelji
Profimedia 

Počeo je sve više vremena provoditi sa svojom drugom obitelji te je ubrzo posve iselio od Dominice. Ipak, bračni par se nikada nije razveo. Više od 50 godina dug i tužan brak okončan je Diminicinom smrću 1978.

Nakon toga, Enzo je preselio svojoj drugoj obitelji, a postao je i djed. Nikada se nije umirovio, a sve do smrti je bio glavni čovjek Ferrarija te je zauvijek zadržao svoj uh zaljubljenika u trke. Preminuo je 1988. okružen obitelji i prijateljima, u 90. godini života, a iza njega je ostalo pravo carstvo automobilizma.