Donosimo vam priču o marketinškom triku luksuznih brendova kojima oni varaju svoje kupce.

U današnje vrijeme, luksuznom odjećom se smatraju samo odjevni komadi koji na sebi imaju etiketu s natpisom 'Made in Italy' ili 'Made in France'.

Made in Italy etiketa
Shutterstock 

Sigurni ste i vi nekada, prije nego što ste se odlučili za neki modni komad izdvojiti veću svotu novca, bacili pogled na čuvenu etiketu.

Ne možemo se lagati, čim saznamo da je nešto proizvedeno u Italiji čini nam se da ne bacamo novac u vjetar nego da se isplati izdvojiti novac za takve krpice.

Takva odjeća je danas stvar ponosa i prestiža. Dunja Jovanović i Marija Radaković iz srpskog podcasta F.fm otkrile su da luksuzni brendovi često varaju svoje potrošače o mjestu proizvodnje odjevnog komada, kako bi komad u njihovim očima djelovao luksuznije.

Etiketa 'Made in Italy' nekada je označavala mjesto proizvodnje, ali danas to više nije tako.

Luksuzni brendovi ženska
Shutterstock 

Većina industrije posluje po OPT (Outward Processing Trade) sistemu. Taj sistem podrazumijeva unajmljivanje radne snage u drugim državama širom svijeta te nabavu materijala ili sirovina. Dakle, ako na etiketi cipele piše 'Made in Italy' – to u slučaju velikih brendova uglavnom znači da su dijelovi te cipele napravljeni negdje drugdje, a sastavljeni u Italiji.

Žene na pisti Versace
Shutterstock 

Osim što kriju sam proces proizvodnje, ovakvim poslovanjem veliki brendovi izbjegavaju carinu u zemljama proizvodnje jer im se ne šalje gotov proizvod.

Talijanske Louis Vuitton cipele zapravo su rumunjske cipele jer su napravljene u Rumunjskoj. Kružile su glasile da Gucci svoju obuću izrađuje po garažama u Srbiji. Za vrijeme korone su novinari iz New York Timesa otkrili da se odjeća marke Versace i Burberry šiva u Indiji, a potom samo zalijepe 'Made in Fance' i 'Made in Italy' etikete.

Torbica LV brendovi
Shutterstock 

Sve se vrti oko priče o imidžu izgrađenom na osnovi nasljeđa.

Uzmimo za primjer kuću Saint Laurent ili bivšeg YSL. Osnovana je 1961. u Parizu i bila je u privatnom vlasništu dizajnera Yves Saint Laurenta. Sva odjeća bila je originalnog dizajna, proizvedena u ateljeu u Francuskoj. Na toj ideji, da su iskren zanat, kvalitetan materijal i izvorni dizajn vrijedni – kuća Saint Laurent pokušava plasirati dan danas, iako posluje sasvim drugačije i koruptivnije.

Dućan SAINT LAURENT
Shutterstock 

Kako bi smanjili cijenu proizvodnje, dio kolekcije naprave vani, daleko od Francuske, a u Francuskoj nalijepe etiketu jer im on poskupljuje proizvod u očima kupaca.

Moramo si priznati da etikete 'Made in Bangladesh' ili 'Made in India' danas imaju lošu reputaciju kod kupaca jer su povezane s nehumanim radnim uvjetima i kršenjem ljudskih prava pa ih luksuzni brendovi pod svaku cijenu izbjegavaju, iako sam proizvod u najvećem broju slučajeva dolazi iz nehumanih radnih uvjeta kršeći ljudska prava.