Tjedan visoke mode u francuskoj metropoli, jedini te vrste i ekskluzivnosti na svjetskoj karti modnih događanja, nekada je u samo četiri dana doista impresivnog rasporeda u potpunosti uspio zarobiti maštu ljubiteljica virtuoznih kreacija iz najboljih svjetskih dizajnerskih ateljea.

No u drugoj se dekadi 21. stoljeća događa nešto potpuno drukčije. Kao da se izgubio veliki početni interes modnih zaljubljenika te se pretvorio u puko predstavljanje stotina haljina za tržišta koja mogu konzumirati i prihvatiti opravdano vrtoglavo visoke cijene tih kreacija, dok je dizajnerska mašta i stvaranje novih, predivno kostimiranih svjetova palo u drugi ili čak treći plan.

Dizajneri, pod pritiskom korporativnih čelnika modnih konglomerata koji očekuju goleme prihode, unatoč vidljivoj zasićenosti tržišta luksuza, odlaze sa svojih pozicija ili se trude ostvariti nemoguće. 

Pritom visoka moda pada u drugi plan i nestaje s karte relevantnosti, a ulična moda i dalje dominira te stvara trendove iz tjedna u tjedan. To najbolje pokazuje prelazak Marije Grazije Chiuri iz ateljea Valentino u Dior kada se od nje kao prve žene na čelu kultnog ateljea očekivao silan preokret u dotadašnjoj estetici.

Unatoč početnom zanosu i naglašavanju feminističkih poruka, Maria Grazia nije uspjela uvjeriti publiku da su njezine kreacije one koje čine razliku na sceni niti je osvojila društvene mreže, mjesto gdje se u digitalnoj eri stvara uspjeh.

Aktualna kolekcija, predstavljena u Parizu na atraktivnoj lokaciji Musée des Arts Décoratifs, demonstrirala je da umijeće izrade i prilagođenosti visoke mode klijentu i dalje drži industriju na životu, dok mašte (poput one Johna Galliana prije petnaestak godina) definitivno nedostaje ili pak nije u prvome planu.

S druge strane, dvije kolekcije definitivno su vratile vjeru u visoku modu po strogim standardima francuskog sindikata za haute couture. Riječ je o maestralno dojmljivoj kući Valentino, koju je osmislio Pierpaolo Piccioli, kao i onoj s potpisom libanonskog majstora glamura Elieja Saaba.

Pierpaolo je ponovno osmislio veličanstveni art show, i to još dok je promišljao o kolekciji kojom je nanovo impresionirao sve one koji posljednjih godina uživaju u novoj energiji i dinamici kultnog brenda. Voluminozne kreacije, nadahnute slikarskim djelima 17. i 18. stoljeća, kao i cijelim nizom vrhunskih motiva, izazvale su suze osnivača kuće Valentina Garavanija, koji svaku couture kolekciju prati iz prvog reda. 

Gromoglasan pljesak na kraju revije bio je jasan pokazatelj da je Piccioli uspio u naumu da, osim što vidljivo poštuje kanone stila koje je zacrtao osnivač kuće, otkrije novi smjer u čarobnom svijetu Valentina. Premda ne toliko impresivna kao ona za Valentino, kolekcija vrhunskih haljina za odabrano društvo definitivno je pronašla svoje mjesto na pisti Elieja Saaba.

Uvijek elegantan i sofisticiran, svojim je muzama ove sezone dodao novi glamurozni akcent na koji padaju milijuni žena diljem svijeta. Iznimno ženstvene kreacije izrezane su od najfinijih tkanina, ukrašene kristalićima i obojene u nijanse dragog kamenja.

Baš poput orijentalnog modnog sna, Saab je uspio nemoguće - nametnuo se kraljicama i princezama, ali i ženama iz visokog društva, kao dizajner koji zasigurno ima sve odgovore na njihove zahtjevne protokolarne izazove. I kao dodatak, nudi ljepotu na pladnju.