Prvi dan na novom poslu svaki je put kao prvi dan škole, piše Cosmopolitan.hr. Da, znamo da ste mislile da ste to prerasle onda kada ste konačno školsku klupu zamijenile uredskim stolom, ali to baš i nije točno. Još uvijek postoji nervoza - ne znate što obući, nikoga ne poznajete, užasnute ste činjenicom da dolazite u nepoznato i da lako možete zeznuti stvar. Evo koje greške ne počiniti!

1. Ne predstavljate se svima

Možda ste stidljive ili preplavljene osjećajima, ali ovo vam je jedina prilika da ostavite dobar prvi dojam. Nemojte se plašiti novih kolega, predstavite se i pokažite zanimanje. Osnaživanje ovih veza na samom početku olakšat će vam prilagođavanje na novu sredinu jer se nećete plašiti pitati nove kolege bilo što vas zanima, a oni će biti puno tolerantniji i pomoći će vam.

2. Očekujete da znate sve

Morate biti realne sa svojim očekivanjima! Ako ulazite u novi posao sa stavom da će sve biti nepoznato i nekada neugodno, prilagođavanje će biti puno lakše. Sigurno će vam trebati malo više vremena dok ne shvatite kako stvari funkcioniraju na novom radnom mjestu.

Najgori stav s kojim možete krenuti prvi dan na posao u novoj firmi, i držati ga se kasnije, je da znate sve. Zaboravite na to jer je bolje priznati da nešto ne znate nego da dođe do nekih neugodnosti, a vjerujte da će ih biti ako budete tako razmišljale.

3. Pričate o svom starom poslu

Znate ono pravilo da sa sadašnjim partnerom ne trebate pričati o starim vezama? To pravilo vrijedi i na poslu! Ljudi obično griješe kada misle da će pričanjem o svom prethodnom poslu uspjeti uspostaviti odnos i izgraditi kredibilitet s novim kolegama. No, istina je da će vas oni zbog toga smatrati ili dosadom ili (što je još gore) arogantnom. O svom prethodnom radnom mjestu pričajte samo onda kada vas pitaju za to. Inače ne.

4. Ne postavljate pitanja

Prilagođavanje na novi posao olakšat će vam i postavljanje pitanje svojim suradnicima u vezi stvari koje vam nisu jasne. Međutim, nemojte zaboraviti i zapisivati ono što vam kažu jer ćete u suprotnom neprestano dosađivati kolegama istim pitanjima i ometati ih u poslu.

5. Previše obećavate

Jasno je da kao nova osoba na poslu želite impresionirati svog šefa, ali vrlo lako možete precijeniti svoje mogućnosti. Kada prolazite kroz prioritete i ciljeve koje je potrebno ispuniti za vrijeme probnog rada, budite realne! Ambiciozniji zadaci doći će kada se konačno smjestite i naviknete.

6. Neprikladno ste odjevene

Osim ako ne radite u modnoj industriji, gdje je jedna od vještina dobro odijevanje, vašem šefu bit će važnije kako obavljate posao nego vaš styling. Međutim, to ne znači da možete ići na posao u čemu vam padne na pamet jer postoji pisani ili nepisani dress code u svakoj kompaniji.