Eko trend, koji je zahvatio cijeli svijet, na velika je vrata ušao i na vinsko tržište, pa se mnogi vinari okreću održivoj proizvodnji, a – ukorak s vremenom – više nije isključivo važan okus vina; sve se više inzistira na promišljanju u serviranju, skladištenju i dostavi vina, kao i na izgledu samih boca i etiketa. Vina bi nam uskoro mogli dostavljati dronovima na kućnu adresu, etikete (pa i one pametne!) postat će mainstream, puno ćemo više pažnje posvećivati čuvanju omiljenih vina kod kuće, a sve bismo češće mogli ne pristajati ni na kompromise kad je užitak u pitanju. Naime, kad uživamo, uživat ćemo sa stilom i piti – samo vrhunska vina.
Vrhunska crvena vina brenda Korlat vinarije Benkovac, u sklopu Badela 1862, vinskoj sceni predstavljena su prvi puta berbom 2007. i odmah su, raskošnim okusima, vrhunskom kvalitetom i posebnim dizajnom, osvojila srca brojnih obožavatelja.
Korlat vina ime su dobila po položaju na kojem se nalaze vinogradi; u blizini istoimenog sela koje je dobilo ime od hrvatskih kneževa Korlatovića. Vina s kamena, kako se često nazivaju, čine tri etikete internacionalnih sorti - cabernet sauvignon, merlot i syrah. Specifične karakteristike ovih vina odraz su jakog sunca i jakih vjetrova te kamenitog škrtog tla benkovačko-stankovačkog vinogorja.
Korlat Supreme jedno je od prvih luksuznih crvenih vina proizvedenih u srcu Dalmacije. Radi se o vinima od sorti grožđa s posebno odabranih položaja unutar vinograda Korlat, najbogatijih suncem, odgajanih pod budnim okom vrhunskih enologa i vinogradara do idealnog trenutka kada se ručno beru, obrađuju i spremaju u barrique bačve vrhunskih svjetskih proizvođača.
Svaki je korak u ovom procesu brižno promišljen i praćen, a upravo je to ono što potrošači danas cijene više od svega. Pravi vinoljupci ne pristaju na kompromise, pa ni kad je 'vinski dekor' u pitanju; od proizvodnje do čuvanja, posluživanja i degustiranja – sve mora biti stylish. A moderne tehnologije to već danas itekako omogućavaju.
Vinopije se već dugo oslanjaju na stabilnu podzemnu temperaturu i idealnu vlažnost podruma kako bi čuvali svoja vina. Ali moderna tehnologija donijela je radost čuvanja finih vina i kod kuće – u hladnjacima ili vinskim vitrinama. Neki hladnjaci za vino nude višezonsku kontrolu temperature, kao i kontrolu vlažnosti, omogućujući da se vina ohlade spremna za posluživanje, dok druga vina sazrijevaju na temperaturi podruma.
Razmišljati ekološki! I u proizvodnji, ali i čuvanju vina. Već spomenuti hladnjaci za vina proizvode se s LED svjetlima koji troše mnogo manje energije i ne emitiraju gotovo nikakvu toplinu, što je ključno kad ih stavite blizu vrijednih boca. Proizvoditi tako da ne ugrožavate prirodu, pravi je 'must have' u proizvodnji vina. Od prekomjerne obrade tla, preko upotrebe herbicida i sintetičkih gnojiva do plastičnih vrpci kojima se veže loza – praksa je koja se sve više napušta. Kako treba izgledati organski vinograd? Prije svega mora biti udaljen od zagađivača – industrije, ali i auto-putova. U blizini vinograda treba biti posađen pojas drveća i grmlja, jer to utječe na prisustvo korisnih mikroorganizama, a ako su se koristili sintetički kemijski preparati, tlo bi se trebalo odmarati godinu-dvije kako bi povratilo „organski status“.
Danas nam to zvuči nevjerojatno, ali nismo daleko od toga da nam omiljene butelje dostavljaju dronovima. Zapravo, to nije budućnost, već sadašnjost, jer je Amazon, primjerice već počeo raditi na projektu 'Prime Air', tj. bespilotnim letjelicama koje mogu isporučiti robu težine do nešto više od dva kilograma. A veliki uzgajivači grožđa već se sve više oslonjaju na visoko-tehnološka rješenja u vinogradarstvu, pa – između ostalog –dronovima prate kvalitetu grožđa i količinu uroda, a uz pomoć njih tjeraju i ptice i druge potencijalne nametnike.
U svijetu kad nam je sve dostupno i kad imamo veliku mogućnost izbora, teško se izdvojiti, pa i proizvođači vina moraju više promišljati o estetici. Iako neki trendovi govore da ćemo sve češće uživati i u vinima iz limenke, estetika će uvijek biti važna pravim vinskim znalcima, pa lijepa boca koja čuva fine kapljice, nema kompromisa.
Čitava znanost postoji o vinskim bocama, no sve češće istinski znalci promišljaju i o etiketama. I, ustinu, danas nas na etiketama najviše privlači estetika, ona je taj jezičak na vagi koji može presuditi u odluci o kupnji. A etiketa Korlat vina 2007., koja je u prvoj godini kad su vina izašla na tržište, osvojila Red dot svjetsku nagradu za dizajn, posebna je jer je vizual otisnut izravno na bocu. To stvara poseban vizualni efekt, pa se u proizvodnom procesu izbjegava lijepljenje etikete. Napredne tehnologije omogućile su da, pomoću svojeg pametnog telefona, svatko može skenirati etikete i dobiti sve informacije o vinu koje ga interesira: kako je i gdje proizvedeno, po ekološkim ili manje ekološkim principima, postoji li neka 'topla priča' o obiteljskoj tradiciji oko nje i, dakako, sve one 'tehničke podatke' o udjelu alkohola i svemu drugome što vještom nepcu itekako može presuditi kod odluke o kupnji.
Kako se sve više ljudi odlučuje piti 'manje, a kvalitetno', trend je smanjenja količine alkohola u pićima. Vino s niskim udjelom alkohola i bezalkoholna vina ipak su još uvijek enigma. Vino bi trebalo sadržavati najmanje 8% volumena alkohola 'službeni' je stav, pa su tradicionalisti ovaj trend smanjenja alkohola dočekali sa zgražanjem, dok drugi to vide kao uzbudljiv dio vinske budućnosti. Zašto se govori o ovome? Naime, podaci kažu da mladi sve manje piju.Četvrtina odraslih u Velikoj Britaniji želi smanjiti unos alkohola, pokazalo je jedno istraživanje iz 2019. godine, a udio odraslih koji piju alkohol na najnižoj je rekordnoj razini u toj zemlji: 57%. Proizvođači pića, tu vrebaju svoju priliku – nudeći manje (alkohola), ali više doživljaja vezanih uz konzumaciju. Iako je predviđanje trendova dobar orijentir, trendovi su tu da se i krše – zasigurno će biti zanimljivo vidjeti što će nam još donijeti (vinska) budućnost.
Uključite se i u kreativni natječaj!
Objavite fotografiju omiljenog Korlata uz hastag #korlat #makesometimeforwine #story tagirajte osobu s kojom bi željeli nazdraviti, lajkajte Instagram profil Korlat (@korlat_vina), napišite razlog zašto baš vi želite poklon paket Badela - 10 najkreativnijih će na kućnu adresu dobiti Korlat poklon box.
* Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Badel 1862