Pandemija koronavirusa ostavila je posljedice na apsolutno svakom čovjeku ovog svijeta. Dok svi i dalje čekamo razvoj situacije u neizvjesnosti. S obzirom na cijelu situaciju, mali poduzetnici su ti koji trenutno trebaju najveću podršku. U sklopu naše akcije #YourStoryMatters, donosimo vam priču Cateringa Favory koji u Zagrebu posluje od davne 1989. godine. Njihova predstavnica i mlada poduzetnica Dora Franciska Tuđman Šuk je za Story.hr ispričala kako je cijela ova situacija utjecala na njihovo poslovanje, ali i gdje vidi izlaz iz ove situacije.

#YourStoryMatters: 'Borit ćemo se do posljednje šunke u kruhu'
Privatni album 

Kada je i kako započela Vaša priča?

Naša priča započela je još davne 1989. godine, kada je moj otac Tomislav završio školovanje za kuhara i otvorio restoran Favory, iz kojeg se, udruženim snagama s majkom Tamarom, iz malog obiteljskog obrta ubrzo razvio prvi profesionalni Catering&Banqueting u Hrvatskoj, Catering Favory. Osobito smo ponosni na više od 30 godina tradicije i kontinuiteta našeg cateringa, čija je filozofija strast za ukusnim suvremenim korporativnim, privatnim, diplomatskim i event cateringom.

Tamara će Vam reći, “Nije tajna. Hrana je ključni faktor uspjeha svakog eventa. Jelovnik, prezentacija, okus, vrijeme i usluga moraju imati smisla. Kada se radi o eventu, vjenčanju ili proslavi, ne možete sami razmišljati o zadovoljstvu gostiju. Tada birate najboljeg ugostitelja koji zapošljava educirano i profesionalno osoblje”.

Uz ovaj ozbiljan posao i dalje nismo izgubili smisao za šalu

1995. godine krenuli smo ulagati u veći vozni park i tehnologiju, a velika sredstva uložili smo u uvođenje norme ISO 22000, koja jamči zdravstvenu ispravnost hrane u svakom trenutku. U 2020. godini direktorica firme dobila je certifikat na temu COVID-19 sa Sveučilišta Stanford, jednog od prestižnih Ivy League sveučilišta, kako bi naši klijenti i zaposlenici bili u sigurnim rukama.

Fokusiramo se na održivi razvoj i stvaranje snažnih partnerstva s raznim lokalnim dobavljačima. Vjerni smo posvećeni smanjenju otpada, zaštititi i očuvanju energetskih i prirodnih resursa gdjegod je moguće, počevši od zamjene plastike s biorazgradivim proizvodima.

Još jedna ispravna odluka bila je da se ne damo izbaciti iz takta dumping cijenama koje su se, iz raznih razloga, pojavile na slabo reguliranom tržištu.

Uz ovaj ozbiljan posao i dalje nismo izgubili smisao za šalu. Moj otac, inače najtočnija i najpreciznija osoba na svijetu, se nekad voli našaliti s našim klijentima, pa kada nazovu na dan domjenka, on ih iznenađeno pita: “Pa zar je to danas?”. Klijenti se prvo “smrznu”, a kad shvate šalu, smiju se od olakšanja, a usput se malo i opuste od nervoze.

#YourStoryMatters: 'Borit ćemo se do posljednje šunke u kruhu'
Privatni album 

Kako je ova pandemija utjecala na Vaše poslovanje?

Pandemija nas je potresla iz temelja, trebala je ovo biti zvjezdana godina, uz snižen PDV na naše usluge. U 2020. naš je fokus bio nastavak rasta tima, edukacije i asortimana zdrave hrane za naše klijente koji podržavaju zdravlje i dobrobit u okruženju. Ostvarili smo primarni cilj koji je bio veliku pozornost obratiti na stvaranje novih vegetarijanskih, veganskih i bezglutenskih recepata. Trebali smo odahnuti i ponovo imati više mjesta za investicije, no nitko nije znao što nam se sprema.

Međutim, nismo stali i prvi lockdown koristili smo za provođenje novih zamisli, za slaganje novog poslovnog plana i SWOT analize. Teško nas je pogodilo urušavanje uhodanog poslovanja kakvo smo do sada imali, dinamika rada se usporila i prorijedila. No, vremena za plakanje nema, uz mjere potpore koje su na raspolaganju, trudimo se provesti sve nove zamisli, proizvode i način poslovanja što bolje i brže te ih predstaviti našim klijentima. Ja sam se, uz svoje druge obaveze kao što je studiranje, odlučila uključiti. Procijenila sam da je sada, zbog poteškoća uslijed pandemije, vrijeme da pomognem svojim roditeljima i da mogu doprinijeti svojim idejama i mladenačkim pogledom na svijet.

#YourStoryMatters: 'Borit ćemo se do posljednje šunke u kruhu'
Privatni album 

Jeste li i u jednom trenutku mislili odustati?

Čaša nije niti polupuna niti poluprazna, već se može ponovno napuniti. Time se vodimo. Iskreno, prolazimo kroz razdoblje neizvjesnosti nas i naših vrijednih zaposlenika, no odustajanje jednostavno nije opcija. Favory je nama sve, naša obitelj, naš identitet i postignuće kroz život. Bili smo među najboljih 400 hrvatskih tvrtki, Tamara je nominirana za EY poduzetnicu godine, dobitnici smo mnogih priznanja te ne možemo i ne želimo odustati.

Kada ne možemo predvidjeti budućnost, najbolje što možemo je pronaći probleme koje možemo riješiti i početi nuditi rješenja. Ugostiteljstvo u Hrvatskoj i svijetu našlo se u teškoj poziciji, ali uz sinergiju s našim sadašnjim i budućim klijentima možemo se nadati opstanku. Uspjeh je spor proces, a odustajanjem ga nećemo ubrzati. Naš moto je: Borit ćemo se do posljednje šunke u kruhu.

Čaša nije niti polupuna niti poluprazna, već se može ponovno napuniti

Vidite li izlaz iz ove situacije?

Izlaz je trenutno teško vidjeti i predvidjeti, jer nitko na svijetu nema odgovor do kada će kriza trajati, i kad će znanstvenici pobijediti virus, u suradnji sa svima nama. Našim novim proizvodima poput slatkih i slanih party paketa koje dostavljamo, single food boxova s najboljim finger food-om pakiranim individualno, toplim obrocima za zaposlenike u tvrtkama ili na terenu, prisutnosti naših proizvodima u trgovačkim lancima (Vrutak, Veronika, Voćarna i dr.), našom intenzivnom web prisutnošću (webshop, društvene mreže, Wolt, Glovo, Bolt, Pauza), uređenjem Drive By usluge u našem sjedištu na Svetom Duhu 50, gdje ne morate izaći iz auta, nego Vam samo spakiramo u prtljažnik naručeno. Imamo jednu vjernu klijenticu koja sada ima (tek) 91 godinu i naučila je koristiti internet kako bi mogla naručivati hranu putem našeg webshopa. Maksimalno smo se prilagodili ovom aktualnom trenutku bez većih domjenaka.