Od sobe u stanu, preko garaže pa do web shopa i deset (a uskoro se otvara i 11.) dućana po cijeloj Hrvatskoj - tako je izgledao put Tvornice zdrave hrane iza koje stoje Dominik Milolož i Elvis Kajtazović. Spontana priča dva prijatelja postala je jedan od najpopularnijih webshopova zdrave hrane i dodataka, a zatim i lanac bio-trgovina. Dominik i Elvis zaljubljenici su u zdravu hranu i aktivan način života, sportski radoznalci i dvojac koji je htio promijeniti i poboljšati ponudu zdrave prehrane u Hrvatskoj. U cijelu su priču, kako sami kažu, krenuli iskreno, s puno entuzijazma, s dobrim poslovnim strategijama i strašću, što se pokazalo kao formula koja obećava uspjeh.
S dečkima smo popričali o Tvornici zdrave hrane, od njihovih početaka do danas. Također, povodom Dana planeta Zemlje, Večernji list u suradnji s Tvornicom zdrave hrane poklanja trajne platnene vrećice svim čitateljima na kioscima.
Gdje sve danas Tvornica zdrave hrane posluje? Gdje je otvorena prva trgovina?
Tvornica je prvo bila samo online dućan, no vrlo brzo se skladište pretvorilo u mali kvartovski dućan na Malešnici. Nakon toga, sve se zakotrljalo i danas TZH ima svoje fizičke poslovnice u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Varaždinu te, kroz koji dan, Puli. Prva trgovina bila je na Malešnici. Jedan manji skladišni prostor pokazao se idealnim za “čuvanje” proizvoda koji su se prodavali putem webshopa, ali malo pomalo, ljudi su počeli navraćati u taj prostor i samo nam je spontano sinula ideja da tamo otvorimo i prvu trgovinu. Vrlo brzo, taj kvartovski dućan počeli su posjećivati ljudi iz cijelog Zagreba, čak i okolice. Držeći se još tog zapadnog dijela Zagreba, svoju poslovnicu otvaramo i u shopping centru Point na Vrbanima, a onda nekako sve ostaje povijest.
Koliko je teško koncept zdrave hrane predstaviti u Hrvatskoj? Kakve su reakcije kupaca?
Prije šest godina, nije baš bilo najlakše, ali već je jako puno Hrvata bilo educirano o zdravim dodacima prehrani, o namirnicama koje mogu koristiti alergičari Ili teži bolesnici te o egzotičnim proizvodima koje nije bilo moguće naći u Lijepoj našoj. Oni su nas prepoznali, zavoljeli, a mi smo svoj koncept potom odlučili približiti i skepticima. Društvene mreže, pristupačna komunikacija, savjetovanje i razmjena recepata učinili su svoje – zdrava hrana postala je ljubav sve većem broju ljudi, a reakcije su bivale svoje bolje. I baš one su nam davale vjetar u leđa.
Tu je i vlastita robna marka Nutrigold - recite nam nešto više o njoj!
Kad radite s cijelom svijetom i upoznajete nevjerojatne brendove, shvatite da i nama nedostaje nešto takvo. Pristupačno, vizualno drugačije, kvalitetno. Odlučili smo prvo najprodavanije namirnice poput chia sjemenki i himalajske soli nabaviti direktno iz određenih zemalja i pakirati pod našim imenom. Vrlo brzo, Nutrigold je od dva proizvoda narastao na 400 i više. U vlastitu robnu marku pokušavamo uložiti najviše truda – i kod dizajna i kod kreiranja ambalaže, a još više u nabavi što kvalitetnijih namirnica. Uz sve to, htjeli smo postići ono što u Hrvatskoj dosad nitko nije – ponuditi zdravu hranu po povoljnijim cijenama. Nutrigold danas ne morate tražiti samo kod nas, već je ova robna marka postala i dio BIPA poslovnica, Ofertissima dućana, KTC-a.
Što Tvornica zdrave hrane ima u ponudi i za čim vlada najveća potražnja?
Nismo još došli do one “od igle do lokomotive”, ali smo blizu. TZH osim zdravih proizvoda I dodataka prehrani nudi i higijenske potrepštine, kozmetiku, knjige, kućanske aparate i sportsku opremu. Ipak, kroz godine se popis TOP 10 proizvoda ne mijenja. To su i dalje chia sjemenke, kokosovo ulje, kikiriki maslac, razni orašasti plodovi.
Recikliranje, stvaranje biorazgradivih ambalaža za Nutrigold proizvode, zero waste pristup kada su u pitanju ostaci namirnica u našem skladištu i trgovinama pa i kreiranje platnenih vrećica jednostavno čine jednu potpunu cjelinu za koju možemo odgovorno tvrditi da je osvještenija, pametnija i zelenija
Što biste izdvojili kao najveće uspjehe, a što kao najveće izazove u proteklim godinama?
Naša online zajednica izrazito je popularna. Takav način komunikacije i suradnje s kupcima imamo samo mi. To nam je, uz zadovoljstvo kupaca općenito, najveći uspjeh. Naravno, tu bi dodali i sve veći broj zaposlenika odnosno onih koji su s nama od samih početaka te stvaranje i realizaciju Nutrigold branda. Izazovi? Pandemija svakako, ali ispostavila se kao izazov kojeg smo okrenuli u svoju korist. Također, širenje poslovnica, njihovo uređivanje i postavljanje na stabilne noge nije nešto što nastaje preko noći i što ne nosi određene izazove i probleme. S obzirom na to da za koji dan otvaramo 11. poslovnicu, izgleda da smo i takve izazove pretvorili u sretna rješenja.
Kako je pandemija utjecala na poslovanje?
Finalno, jako dobro, ali tijekom pandemije našli smo se “oči u oči” s izazovima s kojima nikad prije nismo. Upravo nas je vrijeme lockdowna dobro naučilo da nikad ne uzimaš trenutno stanje zdravo za gotovo. I da, na sreću, shvatili smo da koliko god nespremni bili, imamo tim s kojim smo doskočili gotovo svakom problemu. Nestašica proizvoda pogodila je cijelo tržište, diljem svijeta pa nije ni nas zaobišla. To nam je najteže palo, ali kad znamo da smo dobili puno novih kupaca koji su ostali i danas naši vjerni kupci, znamo da smo dobro odradili gotovo nemoguć posao.
Nudite i proizvode domaćeg podrijetla - kako je došlo do kampanje Skroz naše?
Tijekom svih ovih godina našeg postojanja, uspješno poslujemo s nizom hrvatskih proizvođača i brendova. Njima u čast pokrenuli smo kampanju kojom smo im htjeli reći “hvala”. Pametni potezi, vrijedan rad I puno ulaganja nešto su što najviše cijenimo kod naših suradnika i dobavljača, a ako su još iz naše zemlje, nema bolje priče. Na kraju krajeva, podržavanje lokalnog velika je stavka u zelenom načinu života kojeg mi živimo od prvog dana.
Zeleno je in, ne samo na tanjuru, nego i oko nas - kako je nastala ideja za platnenim vrećicama?
Naša green priča nije mogla ostati samo na hrani. Jedno vuče drugo te je zeleno poslovanje nešto što je u srži našeg brenda. Recikliranje, stvaranje biorazgradivih ambalaža za Nutrigold proizvode, zero waste pristup kada su u pitanju ostaci namirnica u našem skladištu i trgovinama pa i kreiranje platnenih vrećica jednostavno čine jednu potpunu cjelinu za koju možemo odgovorno tvrditi da je osvještenija, pametnija i zelenija. To su vrlo mali koraci, ali baš ti mali čine veliku promjenu. I green ne smije biti ni in ni trend, već state of mind ako želimo biti sretniji i zdraviji.
Kakvi su planovi za dalje?
Veliki. Pametni. Neishitreni. Hrabri. Ludi.
Povodom Dana planeta zemlje, na kioscima uz Večernji list potražite i platnene vrećice, poklon čitateljima u suradnji Večernjeg lista i Tvornice zdrave hrane.