Milenijalci i generacija Z odgovorni su za cjelokupni rast globalnog tržišta luksuza u prošloj godini, a generacija Alpha (oni rođeni nakon 2010.), brzo im se približavaju. Smjena generacija, odnosno daljnje pomlađivanje 'ključnih igrača' u sektoru luksuza, u nadolazećim će se godinama samo ubrzati. Naime, očekuje se da će luksuzna potrošnja generacije Z i generacije Alpha rasti tri puta brže nego što je to bio slučaj s Milenijalcima. Tako će, procjenjuje se, do 2030. godine čak 30% luksuza konzumirati mlađi od 30 godina.

Martina Rafaeli
Story 

Luksuz, međutim, sve više prestaje značiti isključivo stjecanje materijalnih dobara. Suprotno tradicionalnom pojmu, novi luksuz postaje dostupan sve većem broju ljudi i za jedne je, smatra Martina Rafaeli, glavna urednica portala Luxury Society, prilika za investicijsku kupnju, za druge vrijeme opuštanja, dugo planirano putovanje ili hike po snježnoj planini, a za treće jednostavno znati gdje je i kako uzgojena hrana koju konzumiraju. O tom novom licu luksuza, koji sve više uzima primat, između ostalog piše i portal Luxury Society, nova digitalna destinacija AMZ-a.
"Luxury Society digitalna je destinacija koja donosi odabrani lifestyle sadržaj kojim potiče na prepoznavanje najboljeg u svim segmentima kulture življenja. To je projekt koji inspirira, oblikuje trendove koji prkose prolaznosti, povezuje sve sudionike tržišta luksuza te otkriva koja su to iskustva za koja vrijedi izdvojiti vrijeme i novac a koja će potvrditi kako je pred nama vrijeme za dobro, kvalitetno, za odabir usklađen sa željom da biramo manje, ali na dulje staze“, kaže glavna urednica portala Luxury Society Martina Rafaeli.
Potrošnja generacije Z i generacije Alpha rasti će, predviđa se, tri puta brže nego kod starijih generacija, jer pripadnice generacije Z počinju kupovati luksuzne predmete tri do pet godina ranije nego milenijalci (s 15, umjesto između 18. i 20. godine) a očekuje se da će se Gen Alpha ponašati na sličan način. Razlog tome leži, smatra urednica Luxury Society portala, u činjenici kako je kupnja luksuznih predmeta dostupnija. Više nije potrebno otputovati u neku meku luksuza ili fizički ući u prodajni prostor luksuznog brenda. Dovoljno je prošetati izuzetno zanimljivim online formatima, doživjeti predmete kao da ih držite u rukama te predmet odložiti u košaricu za kupnju. Osim toga, mladi danas kupnju luksuznih predmeta doživljavaju kao investiciju; za njih je luksuzni proizvod onaj koji će uvijek imati tržišnu vrijednost.
"Prema predviđanjima Bain & Company, američke tvrtke za poslovno savjetovanje, predviđa se kako će Web 3.0, uključujući metaverzum i NFT-ove (vrstu digitalne imovine), dodatno potaknuti okretanje mlađih generacija u smjeru luksuza čije je povjerenje u tehnologiju i mogućnosti koje ona pruža promijenilo dosadašnje navike te doživljaj pojma luksuz. Zato su ove generacije od velike važnosti luksuznim kućama iz svih industrija što uključuje pomno kreirane suradnje s raznim influencerima čiji životni stil i autentične kampanje lako dopiru do tržišta“, kaže Martina te kao trenutačno najpopularnije ambasadore luksuza navodi Rihannu, koja je upravo otkrila da se vraća na mjesto kreativne direktorice u brendu Puma, a koja surađuje i s brojnim luksuznim brendovima. Martina ističe i utjecaj Pharrella Williamsa, nedavno imenovanog na poziciju kreativnog direktora Louis Vuitton muške mode, a koji iza sebe ima dva desetljeća impresivnih modnih suradnji (Moncler, Fendi, Adidas, Celine, Tiffany...), kao i utjecaj Chiare Ferragni.

Chiara Ferragni
Profimedia Chiara Ferragni

Ovu bivšu influencericu, a danas uspješnu poslovnu ženu Forbes ju je prije nekoliko godina uvrstio na istu najuspješnijih ljudi mlađih od 30 godina. Iako ekstremno bogata, njezina moć i slava ne iritira, jer nerijetko iskorištava svoj ogromni utjecaj za višu svrhu. Tako je, primjerice, sa suprugom Fedezom pokrenula GoFundMe akciju u kojoj je u dva tjedna skupljeno više od 4,3 milijuna eura za pomoć tijekom korona krize. Kao majka dvoje djece, koja će zbog svojeg naslijeđa i lifestyle-a, definitivno i sami obilježiti budućnost luksuza, njezin je utjecaj u ovom segmentu još veći.

profimedia-0744581313.jpg
Profimedia 

A što nam donosi budućnost? Pogledamo li u ovom trenutku listu najbogatijih klinaca svijeta, a to su oni za koje je očekivati da će participirati na tržištu luksuza u narednim godinama, pomalo ćemo se iznenaditi jer ju predvodi princeza Charlotte, kći princa Williama i Kate Middleton. Njezino bogatstvo procjenjuje se na oko 5 milijardi dolara, što je za oko 2 milijarde više nego bogatstvo njezina brata Georgea. Naime, ova je vrijednost izračunata na temelju procijenjenog ekonomskog utjecaja tijekom njihova životnog vijeka, a ne na temelju stvarnog iznosa novca. Kako je moguće da je Charlotte utjecajnija od budućeg kralja? U biti, sve se svodi na činjenicu da će obožavatelji kraljevske obitelji radije kupiti haljinu koju je nosila Charlotte nego George-ove kratke hlačice, što znači da mlađa sestra ima veći ekonomski utjecaj.

Nakon članova engleske kraljevske obitelji, na popisu najbogatijih klinaca slijedi Blue Ivy Carter, kći Beyoncé i Jay-Z-ja, koja je 'teška' 1 milijardu dolara, a potom i Stormi Webster (726 milijuna), kći Kylie Jenner i Travisa Scotta, te Valentina Paloma Pinault, kći Salme Hayek i milijardera François-Henrija Pinaulta, s procijenjenim bogatstvom od 'samo' 12 milijuna dolara.
"Nikada nisam razumjela smisao biti privilegiran ako ne dobiješ privilegije“, rekla je glumica Salma Hayek, ne krijući da je njezinoj kćeri Valentini Paloma Pinault baš sve što poželi dostupno. A kako i ne bi bilo kad joj je otac izvršni direktor međunarodne luksuzne grupacije, u čijem su vlasništvu Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciagu i Alexander McQueen…, a Valentina je već i sama internetska zvijezda.

Salma  Hayek i kći Valentina Paloma Pinault
Profimedia Salma Hayek i kći Valentina Paloma Pinault

"Ima se, može se!“, to je, čini se, rezime luksuza iz prizme trenutačno najbogatijih celebrity klinaca. No, luksuz nije samo posjedovati, već i doživjeti! Usprkos gospodarskim i svakom drugim preprekama na globalnoj razini, luksuzna industrija će i u 2023. rasti i to upravo u toj doživljajnoj sferi i usmjerenosti na kupca. Doduše, nije riječ o 'mirnoj plovidbi', već tržištu pred kojim su brojni izazovi i koje će se, ukoliko želi ostati relevantno, morati redefinirati i uzdignuti kao pokretač društvenih promjena.

Želiš mnogo više od života: inspiraciju, trendove ispred trendova, nešto što pomiče granice? LUXURY SOCIETY je mjesto gdje želiš biti.