Luksuz novog doba – sve češće čujemo baš taj termin, koji označava svojevrsni odmak od klasičnog poimanja luksuza. Imam puno novca i mogu kupiti što poželim više nije osobito zanimljivo; luksuz predstavlja doživljaj (pa i prilikom kupnje skupih stvari!), kao i stvaranje tog nekog feel-good osjećaja, toliko potrebnog u ova izazovna vremena.
Ljudi sve češće troše novac kako bi kupili vrijeme (a ono je ultimativni luksuz!), kupujući tako i veće zadovoljstvo životom. Što to konkretno znači? Ulažu u sve ono što će ih rasteretiti od obveza i osloboditi im vrijeme za ono u čemu istinski uživaju ili što ih puni energijom. U posljednje vrijeme, a posebice nakon pandemije, ljudi sve češće preispituju svoj životni stil, pa se tako industrija luksuza sve više okreće prema wellnessu, s fokusom na proizvode i iskustva koja promiču fizičko i mentalno zdravlje. Od vrhunskih toplica i fitness studija do organskih proizvoda za njegu kože ili proizvoda koji promoviraju osviještenu prehranu – sve ulazi u tu 'kategoriju'.
I Martina Rafaeli, glavna urednica portala Luxury Society, smatra da je luksuz više od puke, površne ekstravagancije.
"Luksuz je više od fizičkih predmeta, odnosno dizajnerskih torbica, satova i sličnog. On uključuje brojna iskustva, wellness, gastronomiju i putovanja, a mladim konzumentima luksuza, koji su odgovorni su za cjelokupni rast globalnog tržišta luksuza u prošloj godini, od velike su važnosti i vrijednosti kako što su inovativna uporaba tehnologije, visoka kvaliteta, utjecaj na okoliš i ljude, etičke vrijednosti, smanjenje tekstilnog otpada…“, smatra Martina Rafaeli.

Martina Rafaeli
Story 

S idejom da luksuz nije materijalna imovina, već prije svega dobar osjećaj u vlastitoj koži, slaže se i glumica Katarina Madirazza, no mišljenja je također da bismo, s vremena na vrijeme, fokus, ipak, trebali skrenuti sa sebe na druge ljude.

"Paradoksalno, ali imam osjećaj da je veliki problem današnjice upravo to što previše mislimo na sebe i fokusirani smo na vlastitu sreću. Nemojte me krivo shvatiti, apsolutno sam za to da se ulaže u sebe, svoje znanje, kreativnost te da otkrivamo hobije i nove stvari koje nam pomažu da budemo bolje osobe i napredujemo (zato sam, uostalom, nedavno i upisala drugi fakultet!), no mislim da bi, kada bi više mislili na to kako usrećiti druge ljude, i sami bili ispunjenije osobe“, kaže Katarina napominjući kako je pojam 'rad na sebi', u ovom suludom životnom tempu, doista, svojevrsni luksuz koji se ostvaruje kroz razmišljanje, čitanje, učenje, ali i – naravno – kroz življenje s drugima. I taj novi luksuz ili feel good osjećaj kojim težimo nezamisliv je bez skladnog suživota s drugima.

Feel good kao nova definicija luksuza
Robert Gašpert Katarina Madirazza

Gledajući globalno, usredotočenost na više ciljeve (one koji su iznad nas samih), ali i na mentalno i fizičko blagostanje pojedinca (a onda i društva u cijelosti) novi je luksuz današnjice. Prateći trendove i način na koji mijenjaju naš život, znanstvenici su zaključili kako nam je za dostizanje tog feel good osjećaja kojim težimo nužan odmor od digitalnih uređaja. Sukladno tome, mnoga luksuzna odmarališta i hoteli sada nude pakete koji uključuju iskustva digitalne detoksikacije. U njihovoj ponudi su i personalizirani jelovnici, prilagođeni potrebama gosta; programi optimizacije sna (to može uključivati visokotehnološku posteljinu, personaliziranu obuku za spavanje , prilagođena okruženja za spavanje…), holistički wellness

Kako sve više ljudi stavlja zdravlje i dobrobit na prvo mjesto, vjerojatno ćemo u narednim godinama vidjeti kontinuirani rast wellness industrije. Generacija Z (oni rođeni nakon 1995.) već ću vrlo proaktivni sudionici u zdravlju i blagostanju. Više nego bilo koja druga generacija do sada, na tjelovježbu gledaju kao na način liječenja ili sprječavanja bolesti. Način života je ono što nas danas ubija. Glavni uzroci rane smrti pomaknuli su se sa zaraznih bolesti na kronična stanja povezana s načinom života, od kojih se 70 posto može spriječiti pravilnom prehranom, tjelovježbom i učinkovitim upravljanjem stresom.
Predviđanje budućih trendova wellness luksuza uvijek je nezahvalno, ali jedno je sigurno – temeljit će se na novim tehnologijama. Primjerice, tehnologija virtualne stvarnosti postaje sve naprednija i pristupačnija, a vjerojatno ćemo vidjeti porast wellness iskustava u virtualnoj stvarnosti. To bi moglo uključivati virtualne satove meditacije i joge, impresivna virtualna spa iskustva i slično. Održivi luksuz poput održive mode ili ekološki osviještenih putovanja već su pronašli svoje mjesto na tržištu. Nadalje, tehnologija umjetne inteligencije brzo napreduje i moguće je da ćemo sve češće viđati personaliziranije wellness coachinge koji koriste umjetnu inteligenciju (AI). Sve je veći interes i za nekretninama koje u svoj koncept uključuju zdravstvene dobrobiti, poput zelenih zgrada ili sustava za pročišćavanje zraka. Sve to doprinosi tom novom luksuzu – feel good osjećaju.

A kad netko troši novac na iskustva koja unapređuju život, manji je osjećaj krivnje nego kad kupuju fizičke stvari. Ljudi danas vjeruju da su superiorniji jer su svjesniji i educiraniji o zdravlju. S time je došao i pomak u načinu razmišljanja što je luksuz. I dok bi se u prošlosti netko usrećio kupnjom luksuzne torbice, sada troši sredstva da bude sretan unutar sebe.

Želiš mnogo više od života: inspiraciju, trendove ispred trendova, nešto što pomiče granice? LUXURY SOCIETY je mjesto gdje želiš biti.