Je li content i dalje kralj, hoće li umjetna inteligencija preuzeti zadatke komunikacijskih stručnjaka, koji od marketinških alata ima najveći ROI i kako da vaš sadržaj dospije na Googleovih prvih pet rezultata - samo su neke od tema o kojima se pričalo na dvodnevnoj radionici digitalnog marketinga održanoj u hotelu Mövenpick. Cilj radionice bio je prenošenje znanja, networking i razmjena iskustava te predstavljanje novih trendova u digitalu.

Tajne ucinkovite komunikacije 1__RG (60).jpg
Robert Gašpert 

Radionica je otvorena panelom “Marketing i mediji: Danas i sutra” na kojoj su Norman Müller (Mondo INC), Nikola Vrdoljak (404) i Monika Majstorović (A1) raspravljali o novim marketinškim i medijskim trendovima te kanalima komunikacije. “Došlo je do eksplozije vertikalnog videa i TikToka, međutim ne smijemo zanemariti niti klasične kanale komunikacije poput televizije koji su potrebni zbog toga što je populacija u Hrvatskoj demografski starija.” - poručio je Nikola Vrdoljak, direktor agencije 404.

Norman Muller.jpg
Robert Gašpert 

Važnost potrebe razumijevanja svih kanala na kojima se obraćamo istaknuo je direktor Mondo INC, Norman Müller. “Prednost medija je što razumiju svoje potrošače, i smatram da je native oglašavanje sadašnjost i budućnost jer ljudi sve manje vjeruju reklamama. Monika Majstorović, direktorica marketinga u A1, komentirala je pak korištenje umjetne inteligencije u poslovanju. Njihov chatbot Nikša tako odgovara na upite korisnika u aplikaciji, eliminirajući potrebu pozivanja Službe za korisnike. Na ovaj način korisnici dobivaju pristup informacijama na mnogo brži i jednostavniji način.

Barbara Slade Jagodić.jpg
Robert Gašpert 

Nakon uvodnog panela Barbara Slade Jagodićoduševila je prisutne predavanjem o content marketingu. “Imate točno dvije sekunde da uhvatite nečiju pažnju na objavi na društvenim mrežama. Zbog toga ne biste smjeli temeljiti svoju marketinšku strategiju samo na tome.” - poručila je Barbara, koja smatra kako treba pridati veću važnost Googleu i optimizaciji vlastitog sadržaja. “Ljudi guglaju u prosjeku četiri puta dnevno, a najviše guglaju mladi roditelji - čak osam puta dnevno. Zato nemojte raditi općeniti sadržaj, nego budite rješenje problema kojeg ljudi traže na Googleu.” - neki su od Barbarinih vrijednih savjeta.

Dragan Petric.jpg
Robert Gašpert 

Osim Googlea, bitno je biti prisutan i na LinkedInu, poručio je Dragan Petric, izvršni direktor Buga i direktor nekoliko tehnoloških konferencija. Ovaj LinkedIn influencer s godišnjim reachom od čak 15 milijuna korisnika, dao je nekoliko trikova za promociju na ovoj društvenoj mreži koja ima veći organski reach čak i od TikToka. “45 posto zaposlenih ljudi u Hrvatskoj ima LinkedIn profil, a 99,9 posto svih CEO-a je prisutno na ovoj mreži.”, poručuje Petric. Zbog toga je LinkedIn koristan i brendovima kao B2B, ali i B2C komunikacija.

Martina Šepić.jpg
Robert Gašpert 

Iako se puno brendova u svojoj marketinškoj strategiji okreće društvenim mrežama, mnogi zaboravljaju da najveći ROI zapravo donosi direktni odnosno email marketing. Na tu temu predavanje je održala Martina Šepić, direktorica Webpower Adria, koja nam je otkrila mnogo trikova za učinkovitu komunikaciju s korisnicima putem ovog kanala: “Kupci troše 34 posto više ako im se obraćate personalizirano i relevantno, a čak 54 posto korisnika se unsubscribea s vašeg newslettera ako ne personalizirate mail.” Zato je jako bitno napisati dobar subject line, npr. uključiti u njega ime kupca i pozvati na akciju. “Snaga email marketinga je također i u preciznoj mjerljivosti, te u tome što vašu vidljivost ne diktiraju algoritmi.” - zaključila je Martina.

Nina Klarin i Željka Vuger.jpg
Robert Gašpert 

A kako se istaknuti u moru kampanja i brendova na društvenim mrežama, otkrile su nam Nina Klarin i Željka Vuger iz agencije 404 koje su predstavile specifičan model rada na digitalnim kampanjama. Content hub je integrirani produkcijski model putem kojeg se stvara velika količina sadržaja za društvene mreže u kratkom roku i za veći broj tržišta. Npr. organizira se snimanje na kojem se istodobno snimaju fotografije i videa koja će se moći koristiti kroz dulji period vremena i za sve platforme. “Treba raditi na izgradnji brend imidža kroz cijelu godinu, dani produciranja materijala za digitalne kanale koji su bili utemeljeni na “velikoj ideji” za TV su iza nas.” poručile su Nina i Željka. Kroz svoj integrirani model u agenciji uspijeli su reducirati troškove i napraviti standardizaciju jednog brand asseta kroz više različitih tržišta.

Anita Vučinić Naprta.jpg
Robert Gašpert 

Da je bitno biti agilan, istaknula je i Anita Vučinić Naprta, direktorica native oglašavanja u Adria Mediji Zagreb, koja je otkrila kako nastaje native sadržaj u jednom mediju: “Dobar native je onaj u kojem su svi u procesu zadovoljni: klijent, prodaja, medij i čitatelji. Zato smo mi u native timu multipraktici koji balansiraju između medijskog i agencijskog svijeta te imamo veliku sposobnost improvizacije.” Kao primjer uspješnog native projekta istaknula je Story Pink, društveno odgovorni projekt Adria Medije Zagreb, a dala je i savjete za uspješnu realizaciju native projekata: “Uključite u kampanju priče stvarnih ljudi, napravite različite formate sadržaja poput videa ili interaktivnog upitnika, te potaknite emocije kod svoje publike.”

Vanja Šebek i Nada Kaurin Knežević.jpg
Robert Gašpert 

Radionicu su zaključili predavači s Visokog učilišta Algebra, Vanja Šebek i Nada Kaurin Knežević, koji su nastojali dati smjernice za uspješno iniciranje marketinške kampanje. “Treba biti hrabar, testirati i učiti u procesu”, istaknuo je profesor Šebek, naglasivši kako je jako bitno istražiti svoju ciljnu skupinu i napisati dobar brief. Rasprava se povela i o generaciji Z, skupini potrošača čije ponašanje trenutno svi marketingaši nastoje shvatiti. Profesorica Kaurin Knežević poručila je kako gen Z nisu lojalni brendu, nego experienceu te kako je to prva generacija potrošača svjesna važnosti zaštite svojih podataka.”

Radionica je završena raspravom o odgovornosti koju imamo kao kreatori marketinškog sadržaja: “Trebamo početi zauzimati odgovoran stav da educiramo kao mediji i brendovi.”, zaključio je profesor Šebek.