U srijedu, 5. i četvrtak, 6. lipnja Zagrebački plesni centar predstavlja premijernu predstavu “Never Allone” koreografkinje Matee Bilosnić, nastalu u koprodukciji Zadarskog plesnog ansambla, Hrvatskog instituta za pokret i ples kroz Tjedan suvremenog plesa i ZPC-a.
“Never Allone” je koreografsko putovanje unutar kojeg autorica tretira ples kao osobni vremeplov koji joj omogućuje promišljanje i preoblikovanje svoje prošlosti, kao i budućnosti – prostora koje inače najviše posjećuje i u kojima se najduže zadržava. Putovanje se ovoga puta nastavlja u tehnološkom okolišu, u kojem je drugo tijelo materijalizirano kroz težak i čvrst metalni okvir s prozirnom unutrašnjošću, otvarajući tako prostor zajedničke ranjivosti. Što će ostati poslije mene? Što ostaje poslije plesa? A što nam prethodi? I kakvu zajedničku budućnost uopće možemo imaginirati?
Matea Bilosnić će koreografiju izvesti zajedno s plesnom umjetnicom Natašom Kustura, dok je za dramaturgiju zaslužna Nikolina Rafaj. Robota za predstavu je izradio Vedran Relja, scenografiju Josip Kresović, dok je glazbu radio Nikola Krgović N/OBE.
Povodom premijere, Bilosnić je odgovorila na nekoliko pitanja o predstavi.
Možeš li nam reći nešto više o inspiraciji iza ove predstave?
Inspiracija za rad na ovoj predstavi dolazi iz moje želje za eksperimentiranjem sa samom i[zvedbenom formom dueta kroz uvođenje elementa kao što je robot u izvedbu. Predstava propituje samoću, zatim samu izvedbu, poigrava se s nautičkim folklorom te istražuje odnos čovjeka i objekta.
Kako je izgledao kreativni proces od početne ideje do konačne izvedbe?
Kreativni proces je izgledao eklektično, zabavno i promjenjivo. Sama predstava je multimedijalne prirode te ima mnogo elementa za savladati pri radu. Zahvalna sam na sjajnom autorskom timu koji je radio sa mnom na ovoj predstavi. Redom to su sve vrsni umjetnici: Nataša Kustura - plesna umjetnica, Nikolina Rafaj - dramaturginja, Nikola Krgović - glazbenik, Josip Kresović - psiholog i scenograf, Ana Fucijaš - kostimografkinja, Saša Fistrić - dizajner svjetla te Vedran Relja - robotičar i izumitelj. Predstavu smo razvijali kroz nekoliko umjetničkih rezidencija u različitim formatima, a finalizirali u Zagrebačkom plesnom centru.
Koji su bili najveći izazovi s kojima si se susrela u procesu stvaranja predstave Never Allone?
Najveći izazov s kojim sam se susrela u procesu bio je koji smjer odabrati pored toliko mogućnosti koje materijal otvori pri radu. U samoj predstavi, ta vrsta dezorijentiranosti u moru opcija nam je postala i misao vodilja i jedan od izvedbenih slojeva. Prepreku uvijek smatram dodatnom vrijednošću, nekom vrstom poticaja, pa smo tako u ovom procesu svaku prepreku i nedoumicu tretirali kao motivaciju, a ne kao razlog za stagnaciju.
Kako bi opisala suradnju s plesnom umjetnicom Natašom Kustura na ovoj predstavi?
Nataša Kustura i ja već godinama surađujemo i svaki put je zadovoljstvo s njom dijeliti radni prostor. U predstavi ona ima malo drugačiju ulogu od one svakidašnje, ona ovdje operira robotom. Bez njenog plesačkog senzibiliteta linearni i kruti pokreti robota ne bi imali toliko nijansi i “života”.
Možeš li prokomentirati glazbu i scenografiju koje će pratiti predstavu?
Glazbu je radio Nikola Krgović N/OBE, a scenografiju i vizualni identitet Josip Kresović. Oni su sjajni umjetnici, oba imaju jasnu viziju i predanost radu i mislim da se to osjeti. U kreativnim procesima me zanima uspostaviti dinamiku kolektiva, stvoriti kreativnu i sigurnu atmosferu gdje se svatko može izraziti prvenstveno u svom mediju, ali ima i mogućnost i prostor za doprinos u druge sfere rada.
Imaš li planove za buduće projekte nakon ove predstave? Možete li podijeliti nešto o tome?
Sljedeći projekt mi je suradnja sa Zagrebačkim plesnim ansamblom i tome se jako veselim jer ću imati priliku raditi s ansamblom od sedam sjajnih plesača, a prije toga, na ljeto sa Zadarskim plesnim ansamblom organiziram festival Monoplay u Zadru.
Više o predstavi “Never Allone” i o popisu suradnika možete pročitati na web stranici Zagrebačkog plesnog centra. Karte za premijeru nisu u slobodnoj prodaji.