Luka Borecki, Croatia Airlines
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Oduvijek sam htio biti pilot?  Jesam, kao valjda i devedeset posto dječaka, samo meni je uz djeda koji je radio kao mehaničar oružar na avionima i tatu pilota, to brže pošlo za rukom. Moj put uzlijetanja prema velikim visinama počeo je... ...teorijskom obukom u pilotskoj školi Air Krapina te praktičnim dijelom obukom na letilištu Lučko pokraj Zagreba. Nakon toga je uslijedilo daljnje teorijsko školovanje u Sloveniji do stjecanja dozvole profesionalnog pilota zrakoplova te se potom nastavilo u Croatia Airlinesu Prvi let pamtim po... ...adrenalinu i golemom uzbuđenju za koje nisam uopće mogao pretpostaviti da je moguće osjetiti. Kad sam u avionu, razmišljam o... ...ne smijem to napisati. (smijeh) Dobro je biti pilot zbog... ...toga što je dinamično, svaki dan i svaki let su drugačiji. Mislim da su prijateljstva među nama na neki način jača, možda zbog činjenice da ovisimo jedni o drugima. To je posao s bezbroj lijepih trenutaka i na kraju imamo privilegij da, kako kažu, radimo u uredu s najljepšim pogledom na svijetu.
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Atmosfera u kokpitu je... ...prijateljska, puna povjerenja u kolegu i međusobne ovisnosti jer u kokpitu moramo surađivati kao najbolje ­uigrana ekipa. Strah od visina pobjeđuje se... ...uz pilota. Mislim da bi oni što se boje u avionu trebali sjediti pored pilota i vidjeti što se zapravo događa. Na taj način mislim da bi strah u potpunosti nestao. Adrenalin je za mene... ...odlična stvar, ali adrenalina u ovoj vrsti avijacije nema previše jer ipak prevozimo putnike, gdje je sigurnost zaista na prvom mjestu, a adrenalin je uvijek vezan uz rizik, stres, uzbuđenje pa to baš nekako i ne ide zajedno. Uzor mi je... ...moj otac koji je u profesionalnom smislu na prvom mjestu i koji je cijelu karijeru odradio u civilnom zrakoplovstvu. Osim njega, uzor mi je velik broj kolega s kojima svakodnevno radim koji svojim znanjem, pristupom poslu i profesionalnošću čine sate provedene u kokpitu ugodnim. U budućnosti bih želio... ...nastaviti dalje sa školovanjem, u dogledno vrijeme sjesti na lijevo sjedalo. Uglavnom, mjesta za napredovanje mi ne nedostaje s obzirom na moje godine. Svaki pilot mora biti... ...odgovoran, staložen i odlučan. Alen Šukaj, Croatia Airlines
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Oduvijek sam htio biti pilot?  Još kao dijete sam od bake dobio prvu igračku ‒ avion na baterije koji je proizvodio zvukove kao da polijeće. Moj put uzlijetanja prema velikim visinama počeo je... ...upisom na Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Aeronautika - Civilni pilot. Nakon 3 godine teorije te 2 godine prakse (letenje na malim jednomotornim i dvomotornim avionima) te položenih dodatnih ATPL ispita u Agenciji za civilno zrakoplovstvo dobio sam letačku dozvolu te sam mogao početi školovanje za neki veći i ozbiljniji zrakoplov. Prvi let pamtim po... ...velikom uzbuđenju jer više nije bilo instruktora, nikoga ‒ gledao sam po avionu, bio sam u zraku i ovisio samo o sebi. Ali nakon nekoliko sekundi razmišljanja obuka preuzme kontrolu i nastupa potpuna koncentracija. Neopisiv je osjećaj samopouzdanja koji dobijete nakon što prvi put odletite cijeli let. Kad sam u avionu, razmišljam o... ...o trenutačnom letu i o svim paramet­rima za siguran let iako postoji šala koju piloti često prepričavaju ‒ da piloti kad su u avionu, razgovaraju o ženama, a kad su na zemlji, razgovaraju o avionima. Naravno, nije baš potpuno istina. (smijeh) Biti pilot dobro je zbog... ...mnogih stvari, a glavna je da svi piloti vole svoj posao i uživaju u njemu jer to nam je hobi, zabava i posao kojim zarađujemo za život. A tu je i uniforma. (smijeh)
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Najbolji dio mog posla je... ...rad i suradnja s ljudima koji se time bave te učenje od najboljih pilota u Hrvatskoj, a i šire. Tu je i toliko lijepih trenutaka koje je teško uhvatiti fotoaparatom, kao što je ulazak u oblake po noći s upaljenim svjetlima za slijetanje (šalimo se da izgleda kao da letimo u warpu), izlazak i zalaz sunca na visini od 7000 m, let iznad snijegom prekrivenih Alpa usred ljeta... Atmosfera u kokpitu je... ...jedna simbioza profesionalizma, međusobnog poštovanja, prijateljstva i želio bih da svi mogu imati takvu atmosferu u svojim uredima. Strah od visina pobjeđuje se... ...tako što ljudi koji se boje letenja razgovaraju s pilotima koji to svakodnevno rade. Jer velik dio tog straha je i nemogućnost utjecaja na događaje. Za razliku od nas pilota koji u kokpitu imamo mnogo bolji pogled, putnik koji sjedi u zadnjem redu zrakoplova i gleda kroz mali prozorčić u turbulenciji, a cijeli zrakoplov ide gore i on nema nikakvu kontrolu. Recimo, kao kad se vozite s nekim kao suvozač, a ne znate kakav je on vozač. Ali kad bi ljudi vidjeli koliko je učenja, odricanja, vježbanja i brušenja vještine uloženo u svakog pojedinog pilota, bez obzira na to kojim je zrakoplovom letio, jer naše školovanje nikad ne prestaje, bilo bi im odmah lakše. Adrenalin je za mene... ...odlična stvar u privatnom životu, ali u ovoj vrsti letenja ‒ prijevozu putnika ‒ nema mjesta uzbuđenju, treba uvijek ostati hladne glave. Uzor mi je... ...moj otac koji je bivši vojni pilot helikoptera, a sad leti u civilnom zrakoplovstvu. U budućnosti bih želio... ...letjeti nekim od najnaprednijih zrakoplova, recimo Airbusom A350 Svaki pilot mora biti... ...timski igrač i odlično se snalaziti u prostoru, imati odličnu ruka-oko koordinaciju, mirnoću, znati i moći donositi odluke pod stresom... mnogo je faktora. Napisala: Una Zima Fotografije: Matea Smolčić Senčar
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Oduvijek sam htio biti pilot?  Jesam, kao valjda i devedeset posto dječaka, samo meni je uz djeda koji je radio kao mehaničar oružar na avionima i tatu pilota, to brže pošlo za rukom. Moj put uzlijetanja prema velikim visinama počeo je... ...teorijskom obukom u pilotskoj školi Air Krapina te praktičnim dijelom obukom na letilištu Lučko pokraj Zagreba. Nakon toga je uslijedilo daljnje teorijsko školovanje u Sloveniji do stjecanja dozvole profesionalnog pilota zrakoplova te se potom nastavilo u Croatia Airlinesu Prvi let pamtim po... ...adrenalinu i golemom uzbuđenju za koje nisam uopće mogao pretpostaviti da je moguće osjetiti. Kad sam u avionu, razmišljam o... ...ne smijem to napisati. (smijeh) Dobro je biti pilot zbog... ...toga što je dinamično, svaki dan i svaki let su drugačiji. Mislim da su prijateljstva među nama na neki način jača, možda zbog činjenice da ovisimo jedni o drugima. To je posao s bezbroj lijepih trenutaka i na kraju imamo privilegij da, kako kažu, radimo u uredu s najljepšim pogledom na svijetu.
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Atmosfera u kokpitu je... ...prijateljska, puna povjerenja u kolegu i međusobne ovisnosti jer u kokpitu moramo surađivati kao najbolje ­uigrana ekipa. Strah od visina pobjeđuje se... ...uz pilota. Mislim da bi oni što se boje u avionu trebali sjediti pored pilota i vidjeti što se zapravo događa. Na taj način mislim da bi strah u potpunosti nestao. Adrenalin je za mene... ...odlična stvar, ali adrenalina u ovoj vrsti avijacije nema previše jer ipak prevozimo putnike, gdje je sigurnost zaista na prvom mjestu, a adrenalin je uvijek vezan uz rizik, stres, uzbuđenje pa to baš nekako i ne ide zajedno. Uzor mi je... ...moj otac koji je u profesionalnom smislu na prvom mjestu i koji je cijelu karijeru odradio u civilnom zrakoplovstvu. Osim njega, uzor mi je velik broj kolega s kojima svakodnevno radim koji svojim znanjem, pristupom poslu i profesionalnošću čine sate provedene u kokpitu ugodnim. U budućnosti bih želio... ...nastaviti dalje sa školovanjem, u dogledno vrijeme sjesti na lijevo sjedalo. Uglavnom, mjesta za napredovanje mi ne nedostaje s obzirom na moje godine. Svaki pilot mora biti... ...odgovoran, staložen i odlučan. Alen Šukaj, Croatia Airlines
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Oduvijek sam htio biti pilot?  Još kao dijete sam od bake dobio prvu igračku ‒ avion na baterije koji je proizvodio zvukove kao da polijeće. Moj put uzlijetanja prema velikim visinama počeo je... ...upisom na Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Aeronautika - Civilni pilot. Nakon 3 godine teorije te 2 godine prakse (letenje na malim jednomotornim i dvomotornim avionima) te položenih dodatnih ATPL ispita u Agenciji za civilno zrakoplovstvo dobio sam letačku dozvolu te sam mogao početi školovanje za neki veći i ozbiljniji zrakoplov. Prvi let pamtim po... ...velikom uzbuđenju jer više nije bilo instruktora, nikoga ‒ gledao sam po avionu, bio sam u zraku i ovisio samo o sebi. Ali nakon nekoliko sekundi razmišljanja obuka preuzme kontrolu i nastupa potpuna koncentracija. Neopisiv je osjećaj samopouzdanja koji dobijete nakon što prvi put odletite cijeli let. Kad sam u avionu, razmišljam o... ...o trenutačnom letu i o svim paramet­rima za siguran let iako postoji šala koju piloti često prepričavaju ‒ da piloti kad su u avionu, razgovaraju o ženama, a kad su na zemlji, razgovaraju o avionima. Naravno, nije baš potpuno istina. (smijeh) Biti pilot dobro je zbog... ...mnogih stvari, a glavna je da svi piloti vole svoj posao i uživaju u njemu jer to nam je hobi, zabava i posao kojim zarađujemo za život. A tu je i uniforma. (smijeh)
Proveli smo dan sa šarmantnim pilotima
Foto: Story
Najbolji dio mog posla je... ...rad i suradnja s ljudima koji se time bave te učenje od najboljih pilota u Hrvatskoj, a i šire. Tu je i toliko lijepih trenutaka koje je teško uhvatiti fotoaparatom, kao što je ulazak u oblake po noći s upaljenim svjetlima za slijetanje (šalimo se da izgleda kao da letimo u warpu), izlazak i zalaz sunca na visini od 7000 m, let iznad snijegom prekrivenih Alpa usred ljeta... Atmosfera u kokpitu je... ...jedna simbioza profesionalizma, međusobnog poštovanja, prijateljstva i želio bih da svi mogu imati takvu atmosferu u svojim uredima. Strah od visina pobjeđuje se... ...tako što ljudi koji se boje letenja razgovaraju s pilotima koji to svakodnevno rade. Jer velik dio tog straha je i nemogućnost utjecaja na događaje. Za razliku od nas pilota koji u kokpitu imamo mnogo bolji pogled, putnik koji sjedi u zadnjem redu zrakoplova i gleda kroz mali prozorčić u turbulenciji, a cijeli zrakoplov ide gore i on nema nikakvu kontrolu. Recimo, kao kad se vozite s nekim kao suvozač, a ne znate kakav je on vozač. Ali kad bi ljudi vidjeli koliko je učenja, odricanja, vježbanja i brušenja vještine uloženo u svakog pojedinog pilota, bez obzira na to kojim je zrakoplovom letio, jer naše školovanje nikad ne prestaje, bilo bi im odmah lakše. Adrenalin je za mene... ...odlična stvar u privatnom životu, ali u ovoj vrsti letenja ‒ prijevozu putnika ‒ nema mjesta uzbuđenju, treba uvijek ostati hladne glave. Uzor mi je... ...moj otac koji je bivši vojni pilot helikoptera, a sad leti u civilnom zrakoplovstvu. U budućnosti bih želio... ...letjeti nekim od najnaprednijih zrakoplova, recimo Airbusom A350 Svaki pilot mora biti... ...timski igrač i odlično se snalaziti u prostoru, imati odličnu ruka-oko koordinaciju, mirnoću, znati i moći donositi odluke pod stresom... mnogo je faktora. Napisala: Una Zima Fotografije: Matea Smolčić Senčar