Power dressing ideološki se naslanjao na ideju ravnopravnosti, a estetski se očitovao u “oponašanju” muškog stila odijevanja, kojem je cilj bio priskrbiti ženama poštovanje i u poslovnom svijetu te stvoriti dojam moći i profesionalnog autoriteta, za koji su žene konačno počele vjerovati da ga zaslužuju. Tradicionalno poimanje ženstvenosti povezivalo se s majčinstvom, nježnošću i odsutnošću moći u korporativnom smislu, pa su tako u fokusu power dressinga isprva bila vrlo konzervativna, maskulina odijela u tipičnim “muškim” nijansama, poput crne ili tamnoplave, sa sakoima prenaglašenih ramena i strogih linija, a koji su se uparivali sa samo nešto suptilnog accessoiresa.
Premda su se ženska odijela pojavila mnogo prije, još u dvadesetim godinama kada je Coco Chanel popularizirala svoje ikoničko žensko odijelo, koncept power dressinga stekao je popularnost ponajviše nakon knjiga Johna T. Molloya “Dress for Success” i “Women: Dress for Success” koje su ženama savjetovale da se izbore za svoje mjesto u poslovnom svijetu tako da “uniformom” podsjećaju na one koji tu moć odavno imaju - muškarce, te da zapravo deseksualiziraju vlastitu ženstvenost. Power dressing se iz svoje maskuline forme ipak na kraju transformirao te zadobio mnogo rafiniraniji i elegantniji izgled u osamdesetima. Moda je zadržala odijelo, no učinila ga je mnogo ženstvenijim i sofisticiranijim, ramena su i dalje bila radikalno istaknuta, no struk se suzio kako bi ipak naglasio žensku siluetu, a na red su stigle i upečatljive boje i uzorci te vrlo ekstravagantni modni dodaci.
Moda više nije služila za kamuflažu nego prije svega kao snažan statement, a naglašena ramena postala su fenomen pop kulture. Šetala su pistama dizajnera poput Armanija i Thierryja Muglera, a nosili su ih svi, od Joan Collins i Linde Evans u sapunici “Dinastija” pa sve do princeze Diane i Michaela Jacksona. Yuppie kultura, koja je prožela osamdesete godine, splasnula je u sljedećem desetljeću, a na modnu scenu stupio je vrlo eklektičan miks stilova. Doduše, odijela su i dalje ostala omiljena uniforma žena u korporativnom svijetu, krojevi su se ponešto mijenjali, većinom se odmičući od prenaglašenih ramena. No kako to obično biva u cikličnom svijetu mode, ženska odijela te “muški” krojevi balonera i kaputa ponovno su se vratili u fokus posljednjih sezona, ali ona se danas ne nose samo u strogim uredskim okruženjima nego i u vrlo casual izdanjima.
Dovoljno je samo pogledati fotografije s ulica skandinavskih gradova u kojima žene proklamiraju vrlo stylish, ali i vrlo ležerno odijevanje. Sakoima i pripadajućim hlačama oduzima se dojam formalnosti kombiniranjem s bijelim T-shirtom i tenisicama. Blejzeri, kaputi i baloneri jednostavnih linija postali su naša dnevna uniforma i nose se u kontrastu sa ženstvenim haljinama. Isprobajte, dašak “coolnessa” je zajamčen. Više o ovoj temi pronađite u jesenskom izdanju magazina StoryBOOK.
Autor: Tina Lončar
Fotografije: Mare Milin
Uredila: Vanja Ljubić
Styling: Ana Nikačević
Make up: Simona Antonović
Kosa: Milena Maršić/frizerski salon Glamour
Model: Lea T/Relatum Model Management
*Sadržaj je nastao u suradnji s H&M-om, a u editorijalu su korišteni ključni komadi iz kolekcije H&M Fall Fashion Collection, kreirani od održivih materijala.