Pod geslom 'Sačuvajmo zdrave dojke' dm-drogerie markt, P.I.N.K. life i Story već šestu godinu zaredom nastavljaju sveobuhvatnu akciju Pink Ribbon radi kontinuiranog osvještavanja o važnosti borbe protiv raka dojke, što je prepoznala i šira javnost.

Tim su povodom na danas održanoj konferenciji za novinare u hotelu Dubrovnik u Zagrebu predstavnici Udruge P.I.N.K. life i lifestyle tjednika Story prezentirali nadolazeće humanitarne aktivnosti i ciljeve projekta dm & Story Pink Ribbon koji se provodi tijekom listopada.

Projektom se prikupljaju financijska sredstva za kupnju opreme zdravstvenim ustanovama radi poboljšanja dijagnostike, liječenja i rehabilitacije žena oboljelih i operiranih od karcinoma dojke, kao i za rad Udruge P.I.N.K. life u pogledu provođenja edukativnih programa i psihološkog savjetovanja.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (13).jpg
Robert Gašpert 

Naime, od 1. do 31. listopada u prodavaonicama dm-a diljem Hrvatske mogu se pronaći posebno označeni proizvodi od čije prodaje dm-drogerie markt donira 5% za rad Udruge P.I.N.K. life. Uz vlastite dm marke - Balea i Alverde, akciji su se priključili i partneri: CL, Biobaza, Bionsen, B.U., Ben & Anna Natural Care, Immortella, Koozmetik, Dove, Lidera, Sebamed, Melem, Natura Amica, Neutro Roberts, Fresh&Clean, Fa, Nivea, Playboy, Tesori d`Oriente, Equilibra, L’Angelica, Reebok, Ziaja, Nuxe, Uriage i Vichy.

Organizatori projekta pozivaju sve građane da podrže donatorsku akciju kupnjom određenih proizvoda i pridonesu skupljanju sredstava za rad Udruge i ostvarenju krajnjeg cilja inicijative.

'Tijekom protekle dvije godine unapređenje zdravlja i dobrobiti žena u fokusu su dm-ovih društveno odgovornih aktivnosti. Ponosni smo i zahvalni našim kupcima i partnerima koji su pomogli dm-u da tijekom proteklih pet godina projektom Pink Ribbon osigura više od 48.000 eura za rad Udruge P.I.N.K. life. Ovog ćemo listopada šestim izdanjem projekta obilježiti mjesec borbe protiv raka dojke kako bismo podržali Udrugu u zajedničkoj misiji da onkološkim pacijentima osiguramo bolju zdravstvenu skrb i podršku tijekom liječenja te skrenuli pozornost na važnost preventivnih pregleda', poručila je Martina Markota, voditeljica odnosa s javnošću u dm-u.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (29).jpg
Robert Gašpert 

Magazin Story je prvi medijski brend u Hrvatskoj koji je još 2011. pokrenuo obilježavanje mjeseca borbe protiv raka dojke višerazinskim projektom Story Pink.

'Htjeli smo poslati poruku da rak dojke nije nešto što se mora skrivati te smo željeli potaknuti na razmišljanje o toj problematici koja utječe na jako puno obitelji. U to vrijeme to nije bila tema o kojoj se razgovaralo uz stol', izjavio je Marko Banjavčić, glavni urednik magazina Story, zahvalivši pritom glumici Kseniji Pajić, koja se projektu Story Pink ove godina priključila prvi put u ulozi ambasadorice, i gospođi Mireli Lovrić Ivandić, mladoj ženi iz Udruge P.I.N.K. life koja je preboljela rak dojke i zbog svoje životne priče s Ksenijom Pajić krasi naslovnicu ružičastog izdanja magazina Story.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (33).jpg
Robert Gašpert Marko Banjavčić, glavni urednik magazina Story

Uz spomenuto prikupljanje sredstava, Pink Ribbon ukazuje i na važnost edukacije te preventive jer se 90% oboljelih od karcinoma dojke može izliječiti ako se bolest otkrije na vrijeme.

'Najponosniji smo kad onkološka pacijentica nazove našu udrugu te joj zajedno sa sustavom uspijemo pomoći, pa za pola godine ili godinu vidimo da je ta žena dobro ili barem bolje', rekla je Nives Moric, predsjednica udruge P.I.N.K. life, koja svake godine radi četiri velike javnozdravstvene kampanje.

Moric je iskoristila ovu priliku da istakne problem s kojim se ova udruga bori posljednjih godina.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (27).jpg
Robert Gašpert Nives Moric, predsjednica udruge P.I.N.K.-life

'Mi smo do prošle godine puno donirali ustanovama, no od ove godine kao udruga to ćemo nažalost činiti manje. Prošle sam godine govorila o problemu obnove našeg prostora, a otada se nije dogodilo ništa. Već dvije godine čekamo rekonstrukciju našeg prostora s crvenom naljepnicom', rekla je.

Važnosti redovitih samopregleda, kao i o brojnih stavki u procesu liječenja i sprječavanju povratka bolesti dotaknula se dr. med. Andrea Šupe Parun, specijalistica epidemiologije i nacionalna koordinatorica Odjela za programe probira raka dojke, HZJZ. Istaknula je kako se nasreću u 60-ak posto slučajeva rak dijagnosticira u početnom stadiju, kad šanse za izlječenje iznose 90 posto. Stoga bi sve žene nakon 40. godine života trebale jednom u dvije godine otići na mamografiju, a žene s visokim rizikom za razvoj raka na magnetsku rezonancu jednom godišnje. Isto tako, i za žene koje su preboljele ovu zloćudnu bolest važno je da idu redovito na preglede.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (36).jpg
Robert Gašpert dr. med. Andrea Šupe Parun, specijalistica epidemiologije i nacionalna koordinatorica Odjela za programe probira raka dojke, HZJZ

'Kad je riječ o odazivu na preglede, jako je dobar. U prosjeku iznosi 62 posto, u nekim dijelovima Hrvatske i 70 posto, što je bolje od prosjeka Europske unije, štoviše u gornjoj smo trećini liste u kojoj su zemlje s najvišim odazivom. Dio žena se kontrolira u privatnim ustanovama, koje nisu uključene u ovu statistiku pa bismo mogli reći da je odaziv oko 70 posto. Najveći je odaziv u skandinavskim zemljama i iznosi oko 80 posto. Ono što je važno istaknuti jest da je u Hrvatskoj posljednjih osam godina mortalitet od ove bolesti u padu', istaknula je.

Ana Ljubas, pomoćnica ravnatelja za sestrinstvo i glavna sestra KBC-a Zagreb, i doc. dr. sc. Krešimir Martić, dr. med., specijalist opće kirurgije, subspecijalist plastične i rekonstruktivne kirurgije, govorili su o dostupnosti liječenja, kao i zahvata onkološke i rekonstrukcijske kirurgije dojki onkološkim pacijenticama.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (41).jpg
Robert Gašpert Ana Ljubas, pomoćnica ravnatelja za sestrinstvo i glavna sestra KBC-a Zagreb

'Nakon što sam postala glavna sestra nastojala sam se povezati s udrugama, jer je pacijentima najpotrebnija podrška, a ne sažalijevanje. Ove kampanje idealne su da pozitivnim stavom utječemo jedni na druge', rekla je Ljubas, iza koje je impresivna 41 godina rada. 

'U Hrvatskoj ne postoji rekonstruktivni zahvat koji ne možemo izvesti, a dostupni su nam i najkvalitetniji materijali, ne postoje više ograničenja koja su možda postojala prije desetak godina', naglasio je doc. dr. sc. Martić i dodao da se intenzivno radi na tome da svaki pacijent u Hrvatskoj ima na raspolaganju iste mogućnosti.

Story Pink Ribbon - presica - web_RG (49).JPG
Robert Gašpert doc. dr. sc. Krešimir Martić, dr. med., specijalist opće kirurgije, subspecijalist plastične i rekonstruktivne kirurgije

Na konferenciji koju je moderirala Ana Miščević, Head of Story, uz predstavljeni projekt Pink Ribbon, koji je vezan uz dm-ova prodajna mjesta diljem Hrvatske, najavljen je i jedinstveni događaj – Story Pink Fest koji će se održati 12. listopada na Trgu Petra Preradovića (Cvjetnom trgu) i Strossmayerovu šetalištu s donatorsko-edukativnim programom i mimohodom podrške oboljelima od raka dojke.

Poseban dio događanja je modna revija s najvećim junakinjama ove priče, ženama koje su preboljele karcinom ili su u statusu liječenja, a za koje domaći dizajneri - Danijela Gazdek (Maleza), Zoran Mrvoš, Ivana Jurić Design, Duchess, Boudoir, Robert Sever, Lei Lou, ELFS, Krie Design, Katarina Mamić Design, Hippy Garden, Ivica Skoko i Katarina Baban - doniraju haljine.

Obojimo i ove godine listopad u ružičasto i podržimo P.I.N.K. life!

Magazin Story i Udruga P.I.N.K. life zahvaljuju generalnom partneru dm-u što je i ove godine podržao projekt Pink Ribbon, a Hotelu Dubrovnik (Kavana Dubrovnik) što je ugostio ovogodišnje predstavljanje projekta za medije.

Robert Gašpert Story Pink Ribbon