Ako za neku umjetnicu možemo kazati da je ikona stila i da je njezino stvaralaštvo vječno onda je to definitivno Loredana Bahorić, modna dizajnerica i vlasnica kultnog Charlie Designa. Njezine moćne, a opet tako svevremenske i iskonske kreacije, jednako pripadaju suvremenom vremenu, baš kao i razdoblju prije 35 godina, kad je počela stvarati svoju modnu priču. Njezin specifični umjetnički senzibilitet i bezvremenski potpis na najljepši je mogući način prikazan u luksuznoj monografiji 'Loredana Bahorić – 35 godina modnog stvaralaštva', koja je uz potporu Eucerina Hrvatska, još jednog bezvremenskog brenda, nedavno predstavljena u zagrebačkog galeriji Kranjčar.
I baš kao što Loredana beskompromisno istražuje, stvara i pomiče granice, tako i Eucerin već desetljećima brine da njegovim poklonicima – mahom snažnim ženama – osigura istu, pouzdanu 'bazu'. Jer, svaka je žena jedinstvena i živi na svoj način, ali sve generacije žena dijele istu želju, onu za zdravom, lijepom i njegovanom kožom, koju im osiguravaju bezvremenski Eucerin proizvodi.
Kad su lijepe i njegovane, žene zrače jednom posebnom snagom. Vole sebe, ali i dive se drugim ženama, odbijaju prihvatiti manje od onog što zaslužuju, samouvjerene su i uvijek vide širu sliku, vjerne su sebi, ne trude se nikoga zadiviti, ali im se baš zbog toga svi dive, u svemu vide priliku da nešto nauče…- sve su ovo osobine snažnih žena, među koje svakako spada i Loredana. No ona je, kaže nam, tijekom cjelokupnog svojeg stvaralaštva uvijek imala podršku snažnih žena, što je iznimno važno na putu do uspjeha. Ženska podrška odigrala je, dakako, i glavnu ulogu u nastanku monografije.
'Art direktorica Ana Marija Žužul i urednica Miroslava Vučić prepoznale su jedinstvenu modnu priču i bez njihove podrške prva hrvatska modna monografija ne bi ugledala svjetlo dana. Na tom putu našla se cijela mreža žena i, korak po korak, gradile smo priču. Ponekad nismo svjesni podrške koju imamo, dok se ne pojavi finalni produkt. Poslije promocije u Galeriji Kranjčar, jedna sudionica je rekla da nikad nije doživjela da toliko žena dobrovoljno pomaže na jednom projektu. Te riječi mi odzvanjaju u glavi', priča Loredana, kojoj je uzor svaka 'mala žena', koja se digne nakon pada i smogne snage krenuti dalje. I, da, baš je to još jedna ključna ženska snaga.

Loredana 1.jpg
Rober Gašpert 

I kao što u životu nekako uvijek sve dođe na svoje ako smo proaktivni, tako i za svaku nepravilnost ili tragove koje vrijeme ostavlja na našoj koži postoji rješenje. Zato Eucerin misli na sve generacije žena, osiguravajući njihovoj koži sve što joj je potrebno. Primjerice, Eucerin Hyaluron-Filler njega sadrži tri jedinstvene linije od kojih svaka ima drukčiji primarni fokus djelovanja kako bi koža dobila odgovarajuću anti-age njegu u svakoj dobi. No pitanje povjerenja uvijek je, pa i kada su rituali njege kože u pitanju, najvažnije. Jednostavno moramo vjerovati – u preparate kojima se njegujemo, prijateljski zagrljaj koji dajemo i primamo, odluke koje donosimo… I, najvažnije, na tom putu treba uvijek ostati dosljedan sebi, baš kao što to čine i snažne žene poput Loredane.
Naime, kao lajtmotiv Loredanina dizajnerskog identiteta uvijek je bila i ostala ta igra crne i bijele. I svoj brend nazvala Charlie Design prema karakterističnoj crno-bijeloj estetici iz filmova Charlieja Chaplina, čime je željela istaknuti složeno viđenje svijeta i svakodnevice s laganim pomakom, uz malu dozu humora, autoironije i kontrolirane emotivnosti.
'Upravo zbog nepodložnosti trendu, moj monokromatizam ostavlja dojam nevezano za doba dana ili sezone. Upečatljivim komadom nakita, otkačenim cipelama ili nekim snažnim detaljem razbijate predvidljivost i to je to. Ni osobno ne gomilam nepotrebno odjeću kao što sam radila u mladosti. Volim oversize komade u kombinaciji s uskima, jer to stvara zanimljivu dinamiku', otkriva Loredana.
Kao što su baza svake bezvremenske njege kože kvalitetni i pouzdani preparati, baza svakog dobrog stila pronaći je svoj izričaj, smatra ova modna dizajnerica. Ne slijediti nametnute trendove nego prilagoditi sebi ono u čemu se najbolje osjećate njezin je moto.
'Nabaviti bazične komade koji su kompatibilni i lako se kombiniraju, a govore u prilog vaše osobnosti. Crveni ruž, oprana kosa i osmijeh ostavljaju nepogrešivo dojam', smatra Loredana, a na pitanje primjenjujete li isti koncept - bazično, a besprijekorno - i kad je ljepota i njega kože u pitanju, odgovara:
'Brinem o njezi kože, ali ne radim ništa pretjerano. Hidratantna krema i serum čine mi svakodnevnu bazu. Mislim da pretjerivanja u bilo kojem smislu stvaraju kontra efekt. Kako godine prolaze, više nego ikad trebali bi se držati onog - manje je više'. Potpuna i besprijekorna rutina kože po Eucerin 'receptu' sastoji se od dnevne i noćne njege te proizvoda koji odgovara specifičnim potrebama kože u pojedinoj dobi i okolnostima. Ako je, primjerice, riječ o zreloj koži na kojoj se pojavljuju prvi znakovi starenja, Eucerin Hyaluron-Filler linija savršen je odgovor. No ovaj bezvremeski brend ima rješenje za specifičnosti svake generacije – od suhe i osjetljive kože do hiperpigmentacija, podočnjaka i drugih nepravilnosti – a pri tome je uvijek vjeran sebi i svojim visokim standardima. Baš kao i Loredana, koja je 35 godina svojeg umjetničkog stvaralaštva prikazala u hvaljenoj monografiji s više od sedam stotina umjetničkih fotografija.
Nakon tri godine, koliko je s timom ljudi stvarala monografiju, i ne čudi što je cijeli spektar emocija isplivao na površinu u trenutku kad je ovo remek djelo, svoju knjigu života, primila u ruke. Ponos, nevjerica, zadovoljstvo…
'Listala sam monografiju kao da je prvi puta vidim ili kao da pripada nekoj drugoj osobi. Sada, kad su se dojmovi malo slegnuli, više sam nego zadovoljna, zahvalna Školskoj knjizi na jedinstvenoj prilici te sretna zbog reakcija ljudi do kojih mi je stalo i partnera koji su popratili taj veliki trenutak u mojem životu. Gotovo da nisam čula negativan komentar, a o samim promocijama - prvoj na Interliberu i drugoj, intimnoj, u Galeriji Kranjčar – da i ne govorim. Vječno će mi ostati u sjećanju', zaključuje Loredana.

Loredana.jpg
Rober Gašpert 

Monografija 'Loredana Bahorić – 35 godina modnog stvaralaštva' može se kupiti na webshopu i u svim knjižarama Školske knjige.
*Sadržaj nastao u suradnji s brendom Eucerin.