Radi širenja svijesti o važnosti održivog razvoja, INA je 2014. pokrenula Zeleni pojas, natječaj za sufinanciranje ekoloških projekata kojima je cilj očuvanje okoliša u lokalnim zajednicama. I ove godine, već 10. godinu zaredom, INA je putem natječaja odabrala i podržala 15 vrijednih projekata koji su u fokus došli zbog njihove važnosti za lokalnu zajednicu, ali i bolju, zeleniju i održiviju budućnost za cjelokupno društvo. Zaštita pčela u Labinu, pametna sortirnica otpada, sadnja smokava i maslina u dječjem vrtiću Obrovac, revitalizacija starog voćnjaka u Čigoču, samo su neki od projekata odabranih u ovoj godini. Inicijativa ide dalje jer INA planira objaviti poziv za 11. Zeleni pojas.

Direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga Ine Tamara Karagity kaže da Zeleni pojas prepoznaje sve više društava i udruga koji nominiraju sve kvalitetnije projekte, stoga postaje sve teže odabrati najbolje. Kao i prethodnih godina, i ove su pružili priliku onima koji „misle zeleno” da uz njihovu podršku ostvare ideje usmjerene na očuvanje okoliša.

Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga Ine
Robert Gašpert 

"Iz godine u godinu svjedočimo tomu da kao društvo postajemo odgovorniji, a samim time i više pozornosti posvećujemo očuvanju okoliša i promicanju ekologije. Iznimno smo zadovoljni uspjehom koji program Zeleni pojas postiže na nacionalnoj razini te odjekom u javnosti. Pobjedničke projekte odabiremo prema jasno definiranim kriterijima, od kojih su ipak najvažniji održivost, revitalizacija kopnenih i vodenih površina s ciljem očuvanja bioraznolikosti, borba protiv klimatskih promjena i edukacija. Ipak, svake godine pojavi se desetak projekata koji od samoga početka odskaču od konkurencije zbog svoje specifičnosti, odnosno misije koju zagovaraju“, kaže Tamara Karagity, koja je karijeru započela 2008. u sjedištu MOL Grupe u Budimpešti, nakon završenog magistarskog studija ekonomije i marketinga. Ini se pridružila 2013. kao direktorica Odnosa s javnošću. Tijekom uzbudljivih petnaest godina imala je priliku raditi krizni menadžment, baviti se strateškim komuniciranjem te upoznati odnose s javnošću i marketing iznutra, a proteklih deset godina kao menadžerica upravlja timom od 20-ak ljudi. Privatno je, kaže, supruga i majka dvoje prekrasne djece. Koliko god joj je podrška obitelji važna u karijeri, zahvalna je, kaže, i na potpori koju INA pruža zaposlenicima roditeljima. S Tamarom smo razgovarali o poslu, radnoj atmosferi u kompaniji i, naravno, Zelenom pojasu koji joj je jedan od dražih projekata u karijeri.

Tko se ove godine izdvojio u natječaju Zeleni pojas, ali i koje priče pamtite iz proteklog razdoblja?
Rekla bih da su svi projekti koje smo ove godine odabrali podjednako kvalitetni i imaju podjednak potencijal pridonijeti boljitku zajednice te očuvanju okoliša i bioraznolikosti našeg planeta. Nerado izdvajam neki projekt u odnosu na ostale jer vjerujem da su zaista svi zasluženo bili dijelom Zelenog pojasa. Izdvojila bih samo da smo u proteklih deset godina u sklopu Zelenog pojasa podržali čak 134 projekta, što smatram zaista vrijednom ostavštinom budućim generacijama. U te smo projekte kao kompanija uložili gotovo 400 tisuća eura. Time je sačuvan barem djelić naše flore i faune te je naposljetku unaprijeđena i kvaliteta života u lokalnim zajednicama. Posebno mjesto u našoj svijesti zauzimaju projekti koji povezuju čovjeka i prirodu, posebice one najranjivije skupine te udruge koje se svojim radom svakodnevno brinu o svima nama. Koliko je važan ovaj program, govori i to da je Zeleni pojas kao primjer dobre prakse uvršten u Globalno izvješće UN-a o održivom razvoju za 2018. jer izravno pridonosi očuvanju života na Zemlji, i to kao jedan od 17 globalnih ciljeva održivog razvoja UN-a.
Iako je prepoznatljiv, Zeleni pojas nije jedini društveno odgovorni projekt koji je pokrenula INA?
Iako ne bih voljela previše isticati pojedine projekte, s obzirom na to da sve što radimo u okviru Ine radimo sa srcem i potpunom predanošću, ovdje mogu napraviti iznimku. Naime, najviše sam ponosna na donacije dječjim odjelima naših bolnica, čime kao društveno odgovorna kompanija vodimo brigu o najranjivijima - našim najmlađima. Samo u posljednjih 11 godina INA je u hrvatski zdravstveni sustav donirala više od milijun eura te će nastaviti činiti sve što je potrebno za bolje liječenje pacijenata, osobito onih najmlađih. Tako smo pomogli da se mališani osjećaju ugodno dok dio svoga djetinjstva provode u okruženju bolnice. Spomenula bih i dugogodišnju podršku SOS Dječjem selu Hrvatska. Primjećujete da su aktivnosti koje poduzimamo u sklopu tvrtke posebno usmjerene na djecu i njihove potrebe. Osim na djecu, fokus usmjeravamo i na sport te kulturu kao važne odrednice nacionalnog identiteta Hrvatske, ali i na potporu događanjima koja se odvijaju u lokalnim zajednicama u kojima djelujemo.

Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga Ine
Robert Gašpert 

Što vam je kao direktorici Korporativnih komunikacija i marketinga najvažnije u organizaciji tvrtke, tj. koliko je za uspjeh važna radna atmosfera te što INA još čini u kontekstu zadovoljstva radnika, a ne odnosi se samo na primanja?

Za Inu je specifično, a meni je posebno drago, što se jako oslanjamo na vlastito znanje i iskustvo, stoga moj tim interno planira i provodi većinu komunikacijskih i marketinških aktivnosti, uključujući i sponzorstava te donacije, kao i korporativno volontiranje. Smatram da su za uspješno vođenje ljudi ključni empatija i individualan pristup svakom članu tima te njegovim potrebama na radnome mjestu. Tim vodim tako da se trudim poticati na zajedništvo i timski rad, razumijevanje ciljeva kompanije i šire slike te njihovu primjenu u svakodnevnom radu. Ugodna atmosfera, koja posljedično utječe i na njegovanje dobrog timskog duha, pritom je iznimno važna. U našem poslu izloženi smo svakodnevnom velikom pritisku, odgovornost je velika, a rokovi kratki. Stoga je važno da se međusobno ophodimo s razumijevanjem, pomažemo jedni drugima u obavljanju zadataka i njegujemo dobre međuljudske odnose. Samo tako možemo opstati i razvijati se u zahtjevnom svijetu korporativnih komunikacija i marketinga.
U Ini djeluje i Klub volontera. Na koje ste volonterske akcije najviše ponosni i zašto baš korporativno volontiranje?
Tako je. INA Klub volontera obilježio je u rujnu 12. rođendan i na taj smo projekt posebno ponosni. Naši zaposlenici, Inini volonteri najviše pridonose svojim vremenom, radom i trudom u većini naših akcija, bilo da je riječ o projektima ili sponzorsko-donacijskim aktivnostima. Više od 1400 članova u 400 volonterskih akcija tijekom 42 tisuće sati korporativnog volontiranja u proteklih je 12 godina dalo svoj obol društveno odgovornim radom. INA je prepoznata kao predvodnica korporativnog volontiranja u Hrvatskoj, a volontiranje je jedna od ključnih sastavnica naše korporativne kulture. Volim se priključiti volonterskim akcijama jer volontiranje smatram iznimno važnom aktivnošću u sklopu našeg poslovanja.
Održivost je sveprisutna tema u javnosti. Kako INA „diše” kada je o tome riječ?
INA je posvećena održivosti, a to i dokazuje projektima koje provodi. Već smo napravili iskorake u kontekstu zelene tranzicije projektima poput trajnog skladištenja ugljikova dioksida pod zemlju i gradnje solarnih elektrana u Virju i Sisku. Također, ovih smo dana dobili dozvole za istraživanje geotermalnih potencijala na dva istražna područja pa ćemo vidjeti kamo će nas to odvesti. Spomenimo i aktivnosti poput digitalizacije našeg poslovanja te provođenje politike učinkovitog upravljanja energijom. INA je u poslovanju usmjerena na okoliš i društvene čimbenike, kao i na etičnost pa radimo na stvaranju rješenja za održiviju budućnost.

*Sadržaj nastao u suradnji s Inom.