Studio I-GLE nastao je zajedničkom inicijativom i udruživanjem dvaju etabliranih modnih dizajnerica, Martine Vrdoljak Ranilović i Nataše Mihaljčišin. Jak vizualni doživljaj i jedinstvena posvećenost svakom pojedincu, između ostalog, doprinijele su da modni duo stekne kultni status kojim se, kako kaže Martina Vrdoljak Ranilović, iznimno ponose. Da su njihovi počeci zahtjevali puno truda i rada, Martina ne krije, štoviše, priznaje kako su upravo ujedinjene snage partnerica pridonijele da su danas na samom vrhu modne scene.
Foto: Story
Book:Razmišljate li često o počecima?
Ne razmišljam previše o prošlosti. Vjerujem da sam uložila puno energije da bih danas bila tu gdje jesam. Gdje god to bilo. Iako je to izgledalo poprilično šarmantno i romantično na početku, realno, kada čovjek krene u posao bez relevantnih sredstava, to mora kompenzirati enormnom količinom truda. Naravno, ako želite uspjeti i biti dobri u tome što radite. Ali kako za mene bavljenje modom nije imalo alternativu, ta potreba je bila nešto s čim sam se rodila pa si ni tada nisam postavljala pitanja je li uložen trud u posao ekvivalentan bilo čemu. Ni danas to ne radim.
Book:Modni duo I-GLE uz vas čini i vaša kolegica dizajnerica Nataša Mihaljiščin. Koliko ste u poslu slične, a koliko različite?
Nataša je poprilično drugačija osoba od mene i u našem slučaju to funkcionira odlično. Mislim da baš iz naše suprotnosti i konstantnog preispitivanja svojih i tuđih vrijednosti i stavova izvire naš dobar odnos i kreativna energija. Naravno, zadovoljavamo osnovni preduvjet, a taj je da smo obje normalne osobe sklone normalnoj komunikaciji i toleranciji. Pritome moram naglasiti da smo već toliko dugo, gotovo svakodnevno zajedno, da smo već i nadišle uobičajene ljudske komunikacijske kanale.
Book:Kojom se poslovnom filozofijom vodite? Kako definirate uspjeh?
Definicija uspjeha mi se mijenja s vremenom. Danas kada dobijem pozivnicu za neki događaj na kojem se pojavljuju lijepi i uspješni ljudi uglavnom imam napadaj panike i očaja. Ono što se u modnom svijetu nameće kao pojam uspješnosti zapravo mi se s vremenom čini kao mamac za nadobudne i mlade ljude koje poslovni žrvanj na taj način privlači, iscrpi, iskoristi, sažvače i ispljune. Danas mi se uspjehom čini svaki posao koji završi zadovoljnim klijentom, a koji pritome mogu i dobro naplatiti.
Book:Zamjera li se ambicioznost više ženama ili muškarcima u vašem poslu?
Ne bih baš odvajala muškarce i žene u tom kontekstu. Po meni je ambicija dobrodošla i poželjna u životu. Naravno, u normalnim okvirima.
Foto: Story
Book:Jeste li nekad posumnjali u svoj odabir, a potom i u sebe?
U kontekstu odabira svoje profesije, realno, nikada. U svakom ostalom kontekstu to radim konstantno i to radim u odnosu na svaki segment sebe kao osobe. Valjda je to prirodno? Ne mogu zamisliti da po svijetu hoda netko tko bar ponekada ne posumnja u svoje stavove i djela. Makar, mislim da je to nama kreativcima svojstvenije nego drugim profesijama. Pretpostavljam zbog toga što svoju kreativnost ne crpimo iz nečeg materijalnog, ona dolazi nekud iz našeg bića pa je teško odvojiti svoje Ja od onog što taj Ja proizvede.
Book:Osjeti li se recesija koja nas pritišće posljednjih godina i u vašem svijetu?
Svakako. S tim da u svijetu modnog biznisa i nije stvar samo recesije koja je zahvatila naše tržište nego širih kretanja u ovom poslu. Od jeftine proizvodnje na dalekom istoku, bombardiranja tržišta s jeftinom i nekvalitetnom robom do stvaranja konstantne potrebe za kupovinom novog što, naravno, ne možete pratiti ako ne kupujete tu istu jeftinu i nekvalitetnu robu.
Foto: Story
Book:Ženama se sve teže praštaju modne pogreške. Doživljavamo li ponekad modu preozbiljno?
Pa s obzirom na ono što vidim na ulicama i ono što vidim da se trenutno promovira kao moda, ne bih se baš složila s vama. Imam osjećaj da je trenutno dopuštena svaka modna sloboda, što vrlo često rezultira velikim količinama užasa i neukusa. Ono što mi se čini da sve više nedostaje jest neka dobra mjera, sklad i stil. Kao da iz mode polako nestaju osnovni estetski principi. Ono što me najviše žalosti jest da se iz nekakve sveprisutne slobode (prvenstveno pri tom mislim na odijevanje) ne rađa nikakva nova ideja, nego se samo recikliraju stare i već sažvakane ideje i stilovi. Makar, pretpostavljam da je to samo dio dužeg ciklusa u kojem je ovo samo neminovna faza, koja mora dovesti do sveopćeg zasićenja i kolektivnog odbacivanja nekih principa da bi se mogla dogoditi neka nova ideja ili pokret. Pa to je uostalom povijesni princip.
Book:Što je za vas moda ?
U svakom smislu stil življenja. U svim svojim aspektima; od oblačenja, ponašanja, putovanja, hranjenja... Da dalje ne nabrajam.
Intervju u cijelosti pročitajte u aktualnom broju Storybooka koji je na svim kioscima.
Razgovarala: Jadranka Tomić
Fotografije: Matea Smolčić Senčar