Giorgio Armani (88) stoji iza jednog od najpoznatijih brendova, a prošao je težak put do stvaranja svog modnog carstva.
Dizajner je snimljen prije nekoliko dana na svojoj novoj jahti vrijednoj 60 milijuna dolara kod talijanskog otoka Pantelleria. Bio je u društvu prijatelja. Giorgio je upravo luksuznim brodom pomogao ljudima koji su bili na otoku kada je na dva mjesta izbio požar.
'Osjećali smo se očajno i bespomoćno pred tim plamenom. Vidjeli smo kako plamen jede brdo pred našim očima... Jedva smo imali vremena uzeti svoje novčanike i mobitele', rekla je novinarima Myrta Merlino koja je boravila na dizajnerovoj jahti.
Evakuirano je 30-ak ljudi, a istražuju okolnosti požara koji je bio s obje strane Armanijeve vile. No kako je otkrio njegov glasnogovornik, nije oštetio kuću koju Giorgio posjeduje od 1979. godine.
Inače, Armani, koji je bio na putu do diplome liječnika, rođen je 11. srpnja 1934. u provinciji Piacenza blizu Milana. Njegovi roditelji Ugo i Maria upoznali su se zahvaljujući amaterskom showu. Dobili su troje djece, Giorgio je njihovo srednje dijete te ima starijeg brata Sergija i mlađu sestru Rossanu.
Njegov tata je radio kao računovođa, a majka se posvetila ulozi domaćice i često je djeci priređivala lutkarske predstave. Zbog nje je Giorgio i stekao ljubav prema modi jer je šio kostime za lutke. Njegovo idilično djetinjstvo je prekinuo Drugi svjetski rat i tada se s obitelji preselio na selo.
No ni tamo nije bilo sigurno i tijekom bombardiranja saveznika Armani se zatekao na ulici sa sestrom, ali uspjeli su se sakriti u jamu. Nakon što je završio rat, preselio se s obitelji u Milano i sanjao o glumačkoj karijeri. Ipak, odlučio se na studij medicine u Bologni kako bi se izvukao iz siromaštva. Odustao je dvije godine kasnije jer nije mogao prevladati gađenje prema krvi i umjesto toga se počeo baviti fotografijom.
Prvi posao je dobio 1957. u robnoj kući La Rinascente u Milanu gdje je uređivao izloge. Nakon toga je postao prodavač u odjelu muške odjeće i stekao je iskustvo u marketingu u modnoj industriji. Brzo je napredovao i potom došao na funkciju direktora trgovine odjećom zbog čega je često išao na poslovna putovanja u Englesku i dobivao je nove, drukčije modne ideje. Počeo je i kupovati robu s Dalekog istoka kojim je bio fasciniran baš kao i japanskom i kineskom umjetnošću.
Time je privukao nove kupce i došao do pozicije glavnog dobavljača za sve sektore robne kuće. Dok niže sve više funkcije, Giorgio sanja o karijeri modnog dizajnera i kreira prve skice svojih modela. Pritom želi stvoriti odjeću kakva se nigdje ne može nabaviti, a preokret u njegovom životu se događa kada upozna modnog dizajnera Nina Cerrutija koji mu je 1961. ponudio posao asistenta i dao priliku da radi na dijelovima njegovih novih kolekcija. Njegove prve kreacije su izašle pod Cerrutijevim brendom Hitman.
Nije mu samo poslovni život bio ispunjen novim, lijepim stvarima. Naime, u tom razdoblju je Armani upoznao arhitekta Sergija Galeotti s kojim nije potvrdio vezu i o tome se tek nagađalo. Dizajner nikada nije želio otkrivati detalje privatnog života, ali se izjašnjava kao biseksualac. No kako su otkrili ljudi bliski Giorgiju, upravo je Sergio bio najveća dizajnerova ljubav.
Upoznali su se tijekom odmora 1966. i Galeotti se zbog Armanija preselio u Milano. Bili su nerazdvojni do 1985. kada je arhitekt preminuo od posljedica AIDS-a, a koliko mu je Giorgio značio, pokazao je ostavivši mu svu svoju imovinu. Sergio je jako utjecao i na razvoj dizajnerove karijere.
Naime, nagovarao ga je da otvori svoju modnu kuću dok je on u prvim godinama njihove veze radio s dizajnerima Emanuelom Ungarom i Ermenegildom Zegnom. Samostalnu karijeru je počeo graditi 1974. i tada je prodao automobil kako bi imao početni kapital što se kasnije pokazao kao najbolji potez ikada.
U svojoj modnoj kući se potpuno posvetio dizajnerskoj ulozi dok se Sergio bavio financijama i reklamnim kampanjama. Njihovo privatno i poslovno partnerstvo je završilo 1985. Galeottijevom smrću, a Giorgio je krio koliko je slomljen. Tek se nekoliko godina kasnije osvrnuo na taj veliki gubitak.
'Čovjek uvijek zna više nego što misli, a može i više nego što zna. Kada mi je 1985. umro poslovni partner, mnogi su bili sigurni da ću zatvoriti svoju tvrtku. Umjesto toga sam naučio raditi i ono što je on oduvijek radio. Zato nikada ne podcenjujte svoju snagu', rekao je Giorgio koji je prvo lansirao modnu kolekciju posvećenu muškarcima.
Kasnije je kreirao žensku odjeću, a mnogo je prašine podigao revijama na kojima su šetali muškarci u sportskoj odjeći u bojama koje su dotad bile nezamisle. 'Biti elegantan ne znači biti upečatljiv, nego znači ostati ljudima u sjećanju', poručio je dizajner.
Svojim hrabrim kreacijama se proslavio, a 1998. se mogao pohvaliti profitom od 850 milijuna dolara čime je brend Armani postao najveća i najmoćnija talijanska modna kuća. Giorgio je stvorio i Emporio Armani, liniju odjeće za mlađe generacije, a potom je osmislio kolekciju dječje odjeće.
Proširio je svoj biznis i na kozmetiku, posebice parfeme. Poznatu toaletnu vodu 'Aqua de Gio' za žene stvorio je 1982. i riječ je o prvom senzualnom parfemu za 'nježniji spol'. Napravio je i verziju za muškarce 1996. pod nazivom 'Acqua Di Gio Man'.
'Pažljivo odabrani miris može biti vaš zaštitni znak. To je prvo što ljudi osjete kada uđete u sobu i to je posljednja stvar koja nestane kad izađete', poručio je dizajner jednom.
Napravio je i parfem 'Giorgio Armani Code' 2006. godine, a 2013. zaštitno lice njegovog tada stvorenog parfema 'Giorgio Armani Si' postaje Cate Blanchett.
Trenutno se Giorgijevo bogatstvo procjenjuje na 6.4 milijardi dolara.