Balenciaga je godinama postavljala poseban oblik komunikacije sa svojom publikom. Ipak, mnogi se pitaju hoće li se izvući iz krize koja ju je nedavno pokosila nakon što je u novoj kampanji prikazala nekoliko reklamnih fotografija djece u posve neprimjerenom kontekstu.

Naime, riječ je o kampanji 'Objects' u kojoj je talijanski fotograf Gabriele Galimberti snimio djecu modele dok poziraju s modnim dodacima brenda te plišanim medvjedićima odjevenim u mrežaste majice i kožno remenje, simbole BDSM fetiša.

Da bi situacija bila još bizarnija, uz neprimjerene fotografije djece, na jednoj od fotografija vidi se i dokument iz presude Vrhovnog suda SAD-a iz 2008. godine kojom se promicanje ili reklamiranje dječje pornografije potvrđuje kao savezni zločin koji nije zaštićen slobodom govora.

Ubrzo su društvene mreže postale preplavljene kritikama i zgražanjem javnosti nad novim potezom modne kuće što je dovelo do uklanjanja čitave kampanje 23. studenog. Balenciaga je uputila i javnu ispriku. 'Oštro osuđujemo nasilje nad djecom, nikada nam nije bila namjera uključiti to u našu priču. Balenciaga u potpunosti preuzima odgovornost. Torbe s plišanim medvjedićima i kolekcija poklona nisu trebale biti povezane s djecom. Ovo je bio pogrešan izbor s naše strane, kombiniran s neuspjehom pri procjeni i potvrđivanjem fotografija. Odgovornost za to ima samo Balenciaga', dio je njihove isprike.

Mnogi sada kao jednog od krivaca optužuju i srpsku umjetnicu Marinu Abramović. Naime, posljednjih dana mnogi korisnici je povezuju s kreativnim direktorom Balenciage Demnom Gvasalijem. Marina je u prošlosti bila optuživana da promovira sotonizam i pedofiliju, a povod tim optužbama je bio rad iz 2007. godine u kojem umjetnica 'polemizira' s religioznom ikonografijom i gdje je prikazana poput mnogih renesansnih slika Marije s Isusom dok kažiprstom pokazuje na žensko spolovilo bebe. Na ovu kontroverznu temu podsjetila je i uznemirujuća kampanja Balenciage, koju kritiziraju zbog promicanja dječje pornografije.

Modna kuća Balenciaga
Profimedia 

Oglasila se i sama Marina zbog sporne kampanje. 'Nisam sotonist, ja sam umjetnica. Moram otvoriti svoje srce. Stvarno želim pitati ljude: 'Možete li prestati s ovim? Možete li me prestati gnjaviti? Zar ne vidite da je ovo samo umjetnost kojom se bavim 50 godina', objasnila je.