Tema ljubavi moćna je. Obuhvaća gotovo sve. Od „Zašto uopće postoje muškarci i žene?“ pa do „Što moram učiniti da bih spasio brak?“. Premda ne govorimo uvijek o ljubavi, ona nam je ipak uvijek važna. Rijetki su romani, filmovi i pjesme bez ljubavi. U knjizi Ljubav: dekonstrukcija jednog osjećaja, njemački filozof Richard Precht, kojega su mediji prozvali „Mickom Jaggerom publicistike“, vodi nas kroz sve zamke ljubavi. Prechtova prethodna knjiga Tko sam ja? (V.B.Z., 2011.) prodana je u više od milijun primjeraka i prevedena na 32 jezika.
Kultura ili biologija?
Precht na zabavan i duhovit način propituje biološke i kulturne osnove naših spolnih uloga i zadire u srž romantične ljubavi. Ljubav nas potiče na dublje propitkivanje samoga osjećaja, objašnjava nam zašto ljubav uopće postoji, je li moguće da ona prvotno uopće nije bila „namijenjena“ odnosu između žene i muškarca te funkcionira li zaista ženski mozak drugačije od muškoga.
Zašto nam je ljubav i dalje tako važna?
Ljubav otkriva koliko je teško pomiriti stvarnost i ideal u ljubavnome životu. Zašto nam je romantična ljubav, taj „najnesređeniji od svih osjećaja“, postala toliko važna? I postoji li još uopće „prava“ ljubav kada se gotovo sva romantika već odavno svela na potrošnu robu? Precht nas vodi na putovanje poimanja osjećaja ljubavi kroz različite znanstvene discipline, teorije velikih svjetskih mislilaca, znanstvenika, filozofa, psihologa, antropologa, pisaca… Prechtov stil jednostavan je i blizak čitatelju, a ova sveobuhvatna filozofska i psihološka analiza osjećaja ljubavi kroz povijest i teorije najvećih svjetskih umova doista je fascinantna.
Knjigu Ljubav: dekonstrukcija jednog osjećaja objavio je V.B.Z., a dostupna je u svim knjižarama i na www.vbz.hr.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine, br. 111/2021, 114/2022), komentiranje na našim portalima omogućeno je samo korisnicima koji su se prethodno registrirali i koji su se upoznali s našim pravilima komentiranja. Zabranjeno je postupanje suprotno odredbama članka 94. stavka 2. Zakona o elektroničkim medijima, a svaki je korisnik osobno odgovoran za cjelokupan sadržaj koji objavi ili učini dostupnim.
Još uvijek nema komentara - sjajna prilika da pokreneš raspravu.