Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

Zašto bi svaki treći dan od ove opasne bolesti umrla jedna žena?

Nakon iznimnog uspjeha lanjske kampanje #pričeiznutra, brend Libresse nastavlja podržavati žene i poticati ih na brigu o sebi. Kampanjom #PružiRuku svi imamo priliku pomoći ženama s rakom vrata maternice

Izvor: Shutterstock

Oko 60.000 žena u Europi svake godine oboli od raka vrata maternice, a njih 30.000 umre. Iako u Hrvatskoj posljednjih godina bilježimo trend pada oboljelih od ove bolesti, svaki dan jedna žena u našoj zemlji dobije dijagnozu raka vrata maternice, dok svaki treći dan jedna i umre. U brojkama to znači 300 oboljelih žena godišnje i 100 umrlih od bolesti koju ranom dijagnostikom, ali i cjepivom, možemo držati pod kontrolom. Naime, u nekim zemljama Istočne Europe stopa pojavljivanja raka vrata maternice dva je do pet puta veća nego u Zapadnoj Europi. Ove razlike rezultat su nedostatka programa prevencije raka vrata maternice. Dokazano je da takvi programi, poput našeg Nacionalnog preventivnog programa ranog otkrivanja raka vrata maternice, mogu spriječiti do 80% slučajeva raka!
Poznato je više od 150 tipova HPV-a, a njih 15 sudjeluje u nastanku više od 99% raka vrata maternice, više od 80% raka anusa, više od 60% raka penisa, rodnice i ženskog vanjskog spolovila te za približno 20% raka u usnoj šupljini.

Infekcija HPV-om uglavnom se prenosi spolnim kontaktom, a može se prenijeti direktnim kontaktom sa zaraženom kožom i sluznicom. Infekcija HPV-om česta je među spolno aktivnim osobama te je procijenjeno da se u dobi do 50 godina više od 80% žena i muškaraca zarazi HPV-om. Iako su kondomi učinkovita sredstva zaštite od širenja većine spolno prenosivih infekcija, oni ne nude potpunu zaštitu u slučaju HPV-a, vjerojatno zato što HPV može biti prisutan i na predjelima kože i sluznice koji nisu zaštićeni. Kako infekcija HPV-om uglavnom nema simptoma, zaražena osoba najčešće ne zna da je zaražena i da je prijenosnik HPV-a, ili ima blage i nespecifične simptome poput svrbeža, crvenila i slično. Jedino se testom na HPV može utvrditi je li zaraza prisutna ili nije. No samo trećina žena u Hrvatskoj svake godine napravi kontrolu. Istraživanja su pokazala kako većina žena, kad im se dijagnosticira ova bolest, izbjegavaju razgovor o ovoj temi – glavni razlog je strah da ne bi bile percipirane kao promiskuitetne ili doživjele osudu svog partnera.

Izvor: Shutterstock

 Nakon uspjeha kampanje #pričeiznutra, kojom se željelo ohrabriti žene na dijeljenje njihovih priča o neplodnosti, menopauzi, porodu…, Libresse pokreće novu kampanju #PružiRuku, čiji je cilj podržati sve žene koje su imale dijagnozu raka vrata maternice te odagnati sram i stigmu koja se vezuje uz ovu bolest.

Od 1. travnja do 31. svibnja, za svaki kupljeni proizvod, Libresse će donirati 0,3 kn Udruzi Zdravka, koja djeluje u sklopu Hrvatske lige protiv raka, u svrhu financiranja programa koji pomaže ženama koje pate od raka vrata maternice. Donacije Udruzi Zdravka bit će iskorištene za tjedne radionice, koje će se održavati tijekom cijele godine, te webinare i individualne konzultacije s vodećim stručnjacima iz područja psihologije, onkologije i ginekologije.
Prema procjenama GLOBOCANA za 2020. godinu, rak vrata maternice još je uvijek je na visokom 4. mjestu po učestalosti (6,5% svih slučajeva raka) i smrtnosti (7,7% svih smrti od raka) kod žena diljem svijeta. Prema podacima HZJZ-a, rak vrata maternice po pojavnosti je 3. najčešći rak kod Hrvatica u dobi od 30 do 39 godina (odmah iza raka dojke i štitnjače), a četvrti kod žena u dobi od 40-49 (iza raka dojke, štitnjače i jajnika). Petogodišnje preživljenje za žene dijagnosticirane u razdoblju 2010.-2014. Iznosi 63%, što Hrvatsku svrstava u donju trećinu zemalja Europske unije uključenih u istraživanje. Najnovijim projektom #PružiRuku brend Libresse, koji je u vlasništvu jedne od vodećih globalnih tvrtki za higijenu i zdravlje Essity, još je jednom potvrdio svoju lidersku poziciju i predanost kad je u pitanju razbijanje tabua koji ženama sputavaju normalan život.

*Sadržaj nastao u suradnji s brendom Libresse.

Najčitanije

Najnovije