Ovog je vikenda u rasprodanoj Pulskoj Areni, filmom Murina, redateljice Antonete Alamat Kusijanović, svečano otvoren 68. Pulski filmski festival. Ekipa filma Murina poklonila se publici koja je u dahu pogledala umjetničko ostvarenje, koje iako je tek krenulo na svjetsku festivalsku turneju, već postaje međunarodno valoriziran. Filmu Murina bilo je to ujedno i prvo prikazivanje nakon svjetske premijere na Filmskom festivalu u Cannesu, gdje je dobio nagradu Camera d'Or kao najbolji debitantski film, što je ujedno i jedan od najvećih uspjeha hrvatskog filma u povijesti.
Ceremoniju otvorenja vodio je iskusni glumac i voditelj, Tarik Filipović, a program su obogatili i sjajni mladi duo Mia Negovetić i Edi Abazi koji su izveli svoju autorsku pjesmu Ljubav nema kraj uz klavirsku pratnju Matka Basare. Kao posljednju točku, uoči premijere filma Murina, plesači baletnog ansambla HNK Ivana Plemenitog Zajca izveli su ulomak iz baleta Posvećenje proljeća, u koreografiji Maše Kolar.
Čast otvoriti ovogodišnje izdanje festivala pripala je g. Zdravku Zimi, izaslaniku predsjednika Republike Hrvatske, pod čijim se visokim pokroviteljstvom održava i ovogodišnje izdanje Festivala. Zima je tom prilikom rekao da je Pula prepoznata, a to će ostati i ubuduće - kao jedinstveno mjesto hodočašća brojnih filmskih djelatnika.
Publici se tijekom svečanosti otvorenja obratio i izaslanik predsjednika Vlade Republike Hrvatske i ministrice kulture i medija, Krešimir Partl te kao svojevrsni domaćin, gradonačelnik Pule, g. Filip Zoričić.
Na programu je bila i svjetska premijera filma Branka Schmidta A bili smo vam dobri te je tom prilikom u kinu Valli održana press konferencija, kojoj su nazočili redatelj Branko Schmidt, scenaristica Sandra Antolić, glumci Rene Bitorajac i Slaven Knezović, direktor fotografije Dario Hacek i montažer Hrvoje Mršić.
Branko Schmidt je samu činjenicu da je film snimljen, a s obzirom na pandemijske uvjete, pripisao izvrsnoj ekipi koja je na filmu radila. Istaknuo je kako ovaj film jest o braniteljima, ali se može postaviti u bilo koje okruženje, domaće ili međunarodno, kritika je sustava koji favorizira podobne, a ne izvrsne i primjenjiv je univerzalno. Vjeruje da film očekuje festivalski život, iako je rano za predviđanja u nesigurnim vremenima.