Svatko od nas ima svoj "fashion legacy", način kako sebe vidi kroz odjeću, kako gradi svoj stil, kako se izdvaja iz mase. Moda se uvijek vraća, spaja nostalgiju i budućnost, potiče nas na uvijek nove stilske igre. Ove sezone autentičan i originalan vintage look nezamisliv je bez nove Reebok Classic Leather Legacy AZ tenisice. Inspirirane siluetom poznatog AZTEC II modela, nove Reebok tenisice genijalan su spoj modernog i retro stila. Mladi hrvatski kreativci već su se 'zaljubili' u novi CLL model. U serijalu tema koji donosimo u suradnji s Reebokom upoznajemo nove lifestyle koncepte generacije Z.
Svaka interakcija je prilika; sve što radimo ima utjecaj, a svaki trenutak je izbor. Kada upitate ljude po čemu bi željeli da ih drugi pamte, većina će odgovoriti po onome što ostavljaju u naslijeđe, a što je pokretačka snaga i inspiracija za druge. Naš osobni 'legacy' vrijednost je koja je utkana u sve pore naše svakodnevice; od onoga kako se odnosimo prema ljudima, što nosimo, što postižemo i kako inspiriramo druge. Inspirirati stavom, lifestyle etikom, iskustvom, idejama, ponašanjem... moguće je u svim segmentima života; od ozbiljnih korporacijskih hodnika do modnih outfita. Danas, kada se trendovi rekordnom brzinom mijenjaju, a stasaju neke druge generacije koje – više nego one prije njih – teže individualnosti, ne robuju navikama i pokazuju stav, zanimalo nas je što domaći fashion insideri kažu o tome kako u isto vrijeme biti u trendu i biti svoj te što za njih znači koncept – Lead With Your Legacy.
‘Danas zapravo uopće nije teško biti drugačiji jer većina je potpuno ista i želi se svidjeti drugima. Što je idealna prilika za one koji žele biti drugačiji i u trendu. Makeup i beauty industrija nikad nije bila šarolikija i dostupnija, a makeup lookovi kreativniji, no vrlo mali broj ljudi se zapravo usudi biti zapravo kreativan jer za to stvarno morate imati talent, vještinu, volju i vrijeme. I ustrajati u tome’, smatra make up artistica Simona Antonović, napominjući kako – unatoč tome što kod većine pripadnika generacije Z vidi tu jednu crtu nezainteresiranosti za offline život, što dovodi do slabije kreativne produktivnosti - ipak na ulici primjećuje zanimljive grupe individualaca. Uglavnom srednjoškolke koje se jako kreativno odijevaju i genijalno šminkaju, a među njima je vidjela ozbiljnih makeup talenata kad u 7 ujutro idu u školu. I to ju oduševljava.
Franjo Matković jedan je od najpoznatijih modnih fotografa, čovjek koji je svjestan da su nove generacije promijenile i prirodnu njegova posla.
'Najveću promjenu vidim u tome da sve češće na snimanjima imamo influencere s društvenih mreža, a sve manje modele u klasičnom smislu. U jednu ruku je to super stvar jer su te osobe vrlo često karizmatične i ugodne za rad, zapravo "regular people" koji su svojim karakterom, voljom i trudom došli tu gdje jesu i pokazali da su sve samo ne "regular". S druge strane imamo situaciju gdje s pojedincima nije tako lako raditi jer su se oni naučili sami snimiti i prezentirati, te se često ne prepuštaju olako drugoj osobi i imaju dozu nelagode i nepovjerenja', kaže Franjo. I njegova kolegica, uspješna fotografkinja Senja Vild slaže se kako je generacija Z promijenila puno toga – rad na setu, komunikaciju u timu, a donijeli su i neko svoje razumijevanje fotografije, što je OK. Producira se u većoj količini, ali sve dok kvaliteta i ideja ne izostaju, Senja na to gleda samo pozitivno.
Ono što su svo troje primijetili kao novi trend, svakako je koncept nostalgije kao inspirativne sile.
'Makup trendovi današnjice definitivno su nostalgični. Čitava moda je danas takva, osobito na modnim pistama i na društvenim mrežama. Instagram makeup trendovi popularniji su kod mlađe populacije jer oni imaju vremena, pristup informacijama i proizvodima, a aktulani makeup trendovi asociraju na rane 90-te. Imaju tu snažnu dozu nostalgije, a istovremeno su i vrlo aktualni. Rekla bi da se trendovi danas mijenjaju izuzetno brzo zbog isto takve brze potražnje, odnosno, snažne izloženosti novim proizvodima i brendovima’, kaže Simona.
I Franjo naglašava kako u svojem radu gotovo uvijek ima pozitivnu reakciju na reinterpretaciju ili nadogradnju dobrih stvari iz prošlosti na moderan način ili modernim tehnologijama.
'Prošlost nam je bogata sjajnim stvarima koje ne trebaju biti zaboravljene, a u rukama kreativnih pojedinaca zbilja se mogu na njihovim temeljima stvoriti genijalne nove stvari koje će nam oplemeniti sadašnjost’, kaže Franjo koji je nedavno i sam sudjelovao u stvaranju jedne future nostalgične kampanje, za nove Reebok Classic Leather Legacy AZ tenisice - savršen spoj budućnosti i nostalgije. Inspirirane siluetom poznatog AZTEC II modela, nove Reebok tenisice genijalan su spoj modernog i retro stila. Brend je iskoristio prepoznatljivu siluetu modela AZTEC II kako bi korisniku dao poseban doživljaj nostalgije u budućnosti. Rezultat tog spoja su nove Reebok Classic Legacy AZ tenisice koje daju poseban vintage look svakoj odjevnoj kombinaciji. Ovim modelom tenisice vraća se kopča na peti, detalj koji je Reebok u prošlosti često ugrađivao u svoje tenisice, a koji ju čini udobnijom i savršenom za svaki dan.
Za svo troje ovih kreativaca tenisice su, između ostalog, univerzalni komad koji čine svaki dobar stil.
'Svaki komad može se nositi na mnogo različitih načina, često od našeg raspoloženja zavisi kako nešto nosimo. Sitnice nas definiraju i izdvajaju. Mislim da trendove treba prilagođavati sebi, jer odjećom izražavamo svoje emocije, ona je odraz vremena i prostora u kojemu živimo', kaže Senja Vild. Franjo, pak, savjetuje kako nije potrebno oblačiti se kopirajući editorijale i modne lookbookove.
'Ako je odjeća ta kroz koju želiš pokazati svoju individualnost, onda moraš biti inspiriran odjećom. Obuci što ti se sviđa, budi hrabar i zrači dobrom energijom, sve ostalo će sjesti na mjesto', kaže poznati modni fotograf.
Također, budite inspirativni svojim stavom, životnom etikom, iskustvima, idejama i odvažnim ponašanjem. Ne pokušavajte se uvijek uklopiti, budite spremni za rizike, budite neustrašivi, donosite odluke, ponašajte se tako da ojačate vrijednosti do kojih vam stalo, jer to je vaš future legacy. A sve se to može postići kroz svakodnevne životne situacije, a – dakako - i kroz modu. Razmislite na trenutak o uzorima kojima se divite - shvatit ćete da se ističu jer znaju tko su i imaju jasnu svrhu.
*Sadržaj nastao u suradnji s brendom Reebok.