Vinkovčanka Mia Antunović stoji iza brenda Moel koji nudi prekrasne svijeće savršenog i dugotrajnog mirisa.
Njezina priča je vrlo zanimljiva. Prvo je bila uspješni model, radila je i za slavnu Khloe Kardashian, a onda je došao Covid i jedna poslovna ideja koja je itekako zaživjela. S poduzetnom i zgodnom Mijom porazgovarali smo o tome kako je sve počelo, ali i o vremenima kada je bila model.
1. Kako ti je pala na pamet ideja za brend i kako to da si se odvažila pokrenuti ga u doba korone?
Ideja o pokretanju privatnog posla je uvijek postojala jer sam jednostavno tip koji lakše funkcionira samostalno i u nešto bržem poslovnom okruženju. Prije četiri godine za Božić se ta želja iskristalizirala u obliku svijeća. Kao najveći zaljubljenik u božićno vrijeme, uvijek sam za svoje prijatelje izrađivala poklone: od domaćih džemova, do kolačića i alkoholnih pića... Sve što možete zamisliti - ja sam to napravila. Jednog Božića Pinterest me doveo do 'uradi sam svijeće' pa sam malo istraživala i odlučila ih napraviti. Od te prve male kolekcije bila sam očarana i ideja da imam vlastitu tvrtku za svijeće me konstantno pratila. Inače i osobno jako volim svijeće, a otkriće da nisu sve svijeće štetne te da je moguće spojiti estetiku i funkcionalnost odnosno ekologiju bila je dobitna kombinacija.
Bilo korone ili ne, naprijed me uvijek gura moja disciplina kod donošenja odluka. Kad je nešto odlučeno nema nazad i nema odustajanja, što god to podrazumijevalo. Osim toga, puno važnija stvar koja me tjerala je moj sin koji je u to vrijeme kretao u vrtić, a s obzirom na to da suprug radi na vrlo zahtjevnom radnom mjestu s dugim radnim vremenom, željela sam fleksibilnost posla kako bi se u svakom trenutku mogla posvetiti svom djetetu. Nisam željela brinuti hoću li moći dobiti peto bolovanje u dva mjeseca jer je dijete dobilo gripu ili kozice ili nešto treće. Želim u svakom trenu biti gospodarica svoga vremena u službi djece premda to značilo rad noću kao što je bio slučaj proteklih godinu dana.
2. Kako izgleda proces izrade svijeća i što ih čini posebnijima od drugih? Što je sve u ponudi ukratko?
Do sada smo izbacili 5 kolekcija uz par limitiranih izdanja, a sve su iznenadile količinom pozitivnih komentara. Uvijek dakako postoje neki favoriti koje voli većina, a njih smo sada ostavili dostupnima cijele godine, dok ostali odlaze u prošlogodišnju Outlet sekciju koja je na popustu do isteka zaliha. Vosak i ulja trenutno nabavljam u Ujedinjenom Kraljevstvu, a za izradu jedne svijeće potrebno je oko sat vremena, nekad i duže, ali moguće je raditi nekoliko komada odjednom, ako koristim ulje istog mirisa. Vosak je biorazgradiv i iz obnovljivog izvora, a ulja su bez ftalata (plastifikatora) koji štete ljudima i izazivaju niz zdravstvenih tegoba.
3. Biti sam svoj šef ima svoje prednosti, ali i mane… Ima li tvoj posao mane i koje bi to bile, ako je odgovor potvrdan?
Najveća zamjerka većine kad je u pitanju vlastiti biznis jest da je to posao od 0 do 24, međutim ja se ne mogu u potpunosti složiti s tom izjavom. Istina je da je posao od 0-24 u pogledu toga da ste dostupni za rad 0-24 i da ako nešto niste stigli jutros u 8, možete to raditi i u 2 ujutro. U većini drugih slučajeva ne možete ništa nakon 6 popodne. Ali, istina je i to da sami upravljate svojim vremenom i svojim poslom, a tu slobodu mi ne može nitko platiti. Meni je prioritet bila ta sloboda i uvijek radije biram tu 'nesigurnost' privatnog posla i odgovornost (za radnike, plaće, nabavu, logistiku, račune, sve od prvog do zadnjeg koraka) nego prilagodbu nečijem tuđem rasporedu I nečijim tuđim prioritetima.
4. Planiraš li proboj na strano tržište?
Moel je trenutno, putem web shopa, zapravo i dostupan cijelom svijetu, međutim ako me pitate za brendiranje I naše fizičke trgovine u inozemstvu – to je nešto što je za sada stopirano i čeka da vidimo kako će korona kriza finalno utjecati na cijeli svijet pa tako i na nas. Ali ako se proširimo, vi ćete prvi znati.
5. Prije nego si postala CEO bila si uspješni model… Primijetila te i Khloe Kardashian… Možemo saznati malo više o tome?
Upoznala sam Khloe osobno. Ona je iznimno pristupačna, suzdržana, smirena, profesionalna i draga žena. Vrlo je lako s njom surađivati i maksimalno je posvećena. Do te suradnje je došlo tako što sam se prijavila na casting kao i tisuće drugih djevojaka i bila izabrana u prvih 20 koje će biti ambasadori brenda Good American. S obzirom na to da modeling nikada nije bila moja ciljana karijera nego samo sredstvo do konačnog cilja i tadašnji način da zaradim kako bih mogla u konačnici raditi u struci nisam tome pridavala toliki značaj, ni tada ni sada. Ponosna sam na svaki posao koji sam radila jer sam svaki radila pošteno, najbolje što sam mogla i iz svakog izvukla maksimum za sebe i daljnji napredak, međutim oduvijek sam znala da je moj jedini put i cilj biti vlasnik brenda i sam svoj šef.
6. Iz ove perspektive, bi li se ikad vratila modelingu?
Sada apsolutno ne bih, ali ne žalim ni za čim i da se vratim nazad opet bih sve odluke ponovila i postupila isto.
7. Planovi za budućnost?
S obzirom na to da smo baš ovaj tjedan izbacili najnoviju, poboljšanu, verziju web stranice na kojoj su se desile sve one promjene koje su naši kupci predlagali i tražili, nemamo za bližu budućnost planova u tom smislu. Što se same ponude tiče, jasno je da spremamo posebne stvari za Božić jer ipak je to naše vrijeme, a dalja budućnost neka za sada ostane skrivena jer ipak svi uvelike ovisimo o globalnom ekonomskom stanju, zaključuje Mia.