Regionalni zeleni festival Greencajt na prostorima stare Tvornice električnih žarulja (TEŽ) i Rougemarin parka u Zagrebu, privukao je brojne green entuzijaste i predvodnike ekološke i digitalne tranzicije.
Greencajt je tako, uz našu Održivu Hrvatsku, još jedna hvalevrijedna inicijativa na tržištu koju vrijedi pratiti i posjetiti.
Inspirativna predavanja i poučne diskusije vodećih svjetskih i domaćih stručnjaka te zabavni program upotpunjen hitovima kultnog splitskog banda T.B.F., pretvorili su Greencajt u središte različitih industrija s ciljem pronalaženja odgovora na goruća ekološka pitanja.
Prvi dan Festivala otkrio je što će biti na jelovniku budućnosti, nalazi li se među nama novi Nikola Tesla, je li elektromobilnost perspektivni modus operandi urbanih sredina te zašto je L'Oreal jedan od najboljih korporativnih primjera u borbi protiv klimatskih promjena.
Riti Tiimus, menadžerica L'Oreala za cijelu Europu pred mnoštvom zagovornika zelenih promjena objasnila je što vidi kao glavni problem zelene tranzicije te kako njezina kompanija inovativnim izdanjem programa L’Oréal for the Future nastoji ostvariti pozitivan utjecaj na okoliš i društvo. „Moramo prestrojiti naše dobavne lance, transformirati poslovne modele te promijeniti način na koji korisnici koriste naše proizvode. Ono što vidim kao zajednički izazov jest pitanje kako pokrenuti cijeli poslovni eko-sustav prema zajedničkim ciljevima i pronalasku rješenja primjenjivih u svim zemljama i regijama“, istaknula je Riti Tiimus.
Panel „Inovatori kao glasnici budućnosti – imamo li novog Nikolu Teslu?“ okupio je neke od najistaknutijih mladih inovatora. Mateo Ivanac, voditelj Odjela za inovacijski sustav u Centru za inovacije i EU projekte (HGK), Ivan Mrvoš, osnivač tvrtke Include, Filip Mijatović, suosnivač startup kompanije CityGreens Farming d.o.o., i Tomislav Uroda, direktor tvrtke iCat d.o.o. tvrde da izumi kao što su pametne klupe, zelene farme i solarno električni katamaran predstavljaju čvrst dokaz da Europa ima znanje i potrebne resurse za postizanje zelenih ciljeva. Razvoj i ulaganje u hubove i klastere rezultirat će bržim protokom informacija i boljim povezivanjem dionika ključnih za ekološku transformaciju.
Naša je hrana dio globalne problematike, složili su se govornici na panelu „Što će biti na jelovniku budućnosti?“. Komentirajući nedostatak pojedinih namirnica, nerazumijevanje podrijetla proizvoda i loše prehrambene navike, Mladen Jakopović, predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore, Mladen Kušeković, direktor tvrtke Natura beef, dr. sc. Ines Sviličić Petrić, viši znanstveni suradnik na Institutu Ruđer Bošković, dr. sc. Dražen Šimleša, znanstveni suradnik na Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar te Zvonimir Sedlić, predsjednik Uprave NutriS d.o.o., zaključili su da nije na odmet promisliti o uvođenju personalizirane prehrane povezane s pametnim satovima, s ciljem jednostavnije kontrole i regulacije onoga što unosimo u sebe.
„Koliko je zelena, zelena mobilnost?“ naziv je panela na kojem su ključni govornici istaknuli važnost sektora obnovljivih izvora energije i izazova energetske krize. Ina Topić, načelnica sektora iz Uprave za EU fondove i strateško planiranje, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Matko Jović, glavni urednik magazina ZE mobility, Tomislav Miletić, predstavnik Udruženja trgovine motornim vozilima pri HGK, Dino Novosel, direktor strategije i održivosti tvrtke E.O.N Hrvatska d.o.o., Tonći Panza, zamjenik predsjednika Zajednice OIE (HGK), Domagoj Puzak, voditelj tima za e-mobilnost u sektoru za strategiju i razvoj - HEP d.d., Maja Rajčić, načelnica Sektora za energetsku učinkovitost - Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te Mario Valčić, direktor kompanije Siemens Smart Infrastructure Hrvatska, smatraju da je vrijeme jeftine energije prošlo. Cijeli proces – od proizvodnje do distribucije i implementacije bilo kojeg budućeg produkta - treba biti ekološki prihvatljiv. To je ključ inovativnog korporativnog mindseta.