Prema popularnoj priči iz 1900. godine, poslovni čovjek Louis Lassen iz Connecticuta, na zamolbu gosta da mu pripremi nešto što bi mogao pojesti "s nogu", improvizirao je i poslužio mu komad pljeskavice između dva tosta. I tako se, barem što se Amerikanaca tiče, "rodio" hamburger. No, Lassen je možda smislio svoj sendvič na brzinu, ali u tom trenutku mnoge su američke tvrtke već posluživale hamburgere, za koje se vjeruje da su "preko bare", zajedno s imigrantima, brodom stigli iz njemačkog Hamburga. Naime, tamo negdje 80-ih godina 19. stoljeća Hamburg je bio poznat po svojoj govedini, koja se obično nasjeckala, začinila i oblikovala u pljeskavice, a za taj je postupak "krivac" bio izvjesni Otto Krause. Prvi moderni hamburger, kakvog danas poznajemo, napravljen je, pak, 1916. godine, kad je kuhar Walter A. Anderson napravio okruglo pecivo i između njegovih polovica stavio komad govedine, a njegov White Castle postao je prvi američki lanac brze prehrane. Bilo kako bilo, burger je od junk fooda postao pravi specijalitet i kreativno nadahnuće brojnim chefovima. Koliko je popularan svjedoči i podatak da su Hrvati, samo preko jedne aplikacije za dostavu, lani naručili i pojeli oko 1,7 milijuna hamburgera. Globalno, u brojkama to izgleda ovako: u svijetu se svake minute pojede oko 4.500 hamburgera; 270 tisuća svakog sata i 6,48 milijuna svakog dana. Svatko ima svoju viziju idealnog, pa se – doslovno – vode "mali ratovi" oko pitanja koji je najbolji i zašto baš taj.

RougeMarin burger
Instagram 

"Najbolji burger je sočan burger", tako tvrdi chef Marin Medak, vlasnik popularnog RougeMarina i čovjek koji je – slobodno to možemo reći – "običan" komad mesa pretvorio u jednu sasvim avangardnu gastro-priču. Iako su posljednjih godina burgeri iznimno popularni pa je teško zamisliti bilo kakav street-food festival bez ove poslastice, i sve ih je više u ponudi, na tronu je, prema našem mišljenju, još uvijek jedan jedini – onaj kojeg poslužuje RougeMarin. I, uistinu, kad sam u potrazi za receptom za najbolji burger u gradu zavirila na Priceless.com i dobila priliku ekskluzivno saznati kako to radi Marin Medak, mojoj sreći nije bilo kraja.

"Sve je počelo 2011. kad sam na porti Tvornice električnih žarulja otvorio mali burger bar. Kreirali smo genijalni koncept i posluživali burger za 25 kuna. Moram reći da, kad sam krenuo u tu priču, nisam imao osobitu podršku kolega. Nije im bilo jasno zašto idem na taj način, bilo je lijepih prostora u centru, a u prilog mi nije išla ni recesijska kriza u to vrijeme. Međutim, već iduće godine zadužio sam se i na istoj lokaciji otvorio restoran, gdje smo kreirali neke stvari koje su bile daleko ispred vremena. A sve zahvaljujući burgeru, koji mi je pomogao da postanem to što danas jesam", kaže Marin Medak, koji je za platformu Priceless.com osmislio ekskluzivni digitalni tutorial i otkrio recept za popularni burger s njegovim potpisom.

RougeMarin burger
Instagram 

"Ako je meso krto, nećete ga moći ispeći dobro, jer će u sredini ostati sirovo, a izvana će zagorjeti. Zato je najvažnije u jednakim omjerima pomiješati tri kategorije junećeg mesa: prednju četvrt, potrbušinu i leđa te zadnju četvrt (plećku i vrat), a ono što mojim burgerima daje poseban šmek je pačja mast", otkriva Medak za iskustvenu platformu Priceless.com  i ističe kako tu nema previše mudrovanja: samo kvalitetno meso, sol i papar. Prije nego što ga je stavio u aparat za mljevenje, meso je Medak nožem usitnio na manje komade i začinio ga solju i paprom. No, otkrio je i jedan mali trik. Naime, nakon što je meso samljeveno, a prilikom oblikovanja u pljeskavicu, u sredini je važno napraviti malo udubljenje na kojem će meso biti dvostruko tanje nego na rubovima – zahvaljujući tome pljeskavica će se ravnomjerno ispeći.

Tortilja umak, jogurt umak, hren umak, malo salate, malo svježe salse, pečeni sir škripavac, panceta, mladi luk, cikla, malo salse verde,… - Marin sve slaže na meso i radi čarobne kombinacije "zaokružene" sasvim posebnim, home made pecivom. Recept za brioche također je otkrio u ovom digitalnom iskustvu kojemu besplatno mogu pristupiti korisnici Mastercard® kartica.

Iskustvo je dio platforme Priceless.com koja nudi niz različitih iskustava prezentirajući diljem svijeta ono najbolje od naše zemlje. Upravo među tim jedinstvenim iskustvima, kreiranima posebno za korisnike Mastercard® kartica, baš svatko može pronaći nešto za sebe – bilo da se radi o gurmanima željnima novih gastronomskih doživljaja i vještina, avanturistima koji obožavaju prirodu, zaljubljenicima u stjecanje novih znanja koje nam donosi digitalna tehnologija ili onima koji se jednostavno žele odmoriti ili zabaviti na manje uobičajen način.

*Sadržaj nastao u suradnji s Mastercardom.