Naizgled jednostavno i kratko pitanje 'Kako si?' koje drugima najčešće postavljamo u prolazu nekome zbilja može značiti mnogo. I upravo to pitanje bilo je glavni pokretač božićne kampanje Hrvatskog Telekoma koji je ujedno proveo i nacionalno istraživanje o komunikacijskim navikama kako bi saznao na koji način komuniciramo s obitelji i prijateljima, osobito u vrijeme blagdana.

Neven Ricijaš na panel raspravi 'Kako si? nije samo obično pitanje'
promo 

U sklopu predstavljanja rezultata, organizirana je i panel rasprava na temu 'KAKO SI? nije samo obično pitanje' u kojoj su sudjelovali renomirani stručnjaci: prof.dr.sc. Nataša Jokić-Begić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Tanja Sever iz Psihološkog centra Sever i prof.dr.sc. Neven Ricijaš s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a koji su sa stručnog stajališta govorili o važnosti iskrene i otvorene komunikacije te pružanja podrške bližnjima kao jednog od ključnih preduvjeta za sreću, o tome kako se nositi s problemima, stresom i usamljenošću, što možemo učiniti za sebe i za druge da se osjećamo bolje te kako jedan mali poziv i razgovor mogu učiniti veliku razliku.

Tanja Sever na panel raspravi 'Kako si? nije samo obično pitanje'
promo 

Blagdansko ozračje za većinu predstavlja 'najljepše doba u godini', te vrijeme obiteljskog okupljanja i druženja s prijateljima i bližnjima pa ne iznenađuje podatak kako trećina ispitanika tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana češće komunicira s obitelji i prijateljima. Usprkos tome i dalje postoji veliki broj onih koji se osjećaju usamljeno. To potvrđuje i izrazito visoki broj od čak 50 posto ispitanika koji žele da ih se češće i iskreno pita kako su.

Kada se gleda općenito zadovoljstvo životom, polovica ispitanika je zadovoljna istim, a nezadovoljstvo iskazuju životom (57 posto) fizičkim (54 posto) i mentalnim zdravljem (45 posto).

Prema istraživanju, komunikacija i dostupnost bližnjih za razgovor izuzetno je važno za cjelokupno zadovoljstvo životom. Tako je je 90 posto ispitanika izjavilo kako ima nekog kome se može obratiti za podršku (najčešće su to supružnici – 62 posto, prijatelji – 52 posto ili roditelji – 32 posto). Međutim, istodobno zabrinjava podatak kako čak 10 posto ispitanika nema podršku bliske osobe kojoj bi se mogli obratiti za podršku u njima bitnim ili teškim životnim situacijama.

Najčvršće veze i najučestaliju komunikaciju, logično, ostvarujemo s onima s kojima smo svakodnevno fizički okruženi, a to su ukućani i kolege s posla. Mnogo manje komuniciramo s obitelji i prijateljima s kojima se ne vidimo tako često. S članovima obitelji s kojima ne živimo, komuniciramo češće na tjednoj (45 posto) nego dnevnoj osnovi (28 posto), dok s bliskim prijateljima tjedno komunicira 47 posto ispitanika, a jednom mjesečno njih 27 posto.

Igor Vukasović na panel raspravi 'Kako si? nije samo obično pitanje'
promo 

'S programom i kampanjom 'Kako si?' želja nam je skrenuti pozornost kako jedno jednostavno pitanje i izraz iskrenog interesa može nekome uljepšati dan. Blagdansko vrijeme, koje je tradicionalno rezervirano za obitelj i bliske nam osobe pravi je, ali nikako jedini trenutak za angažirati se po ovom pitanju jer uvijek je pravo vrijeme za pobrinuti se za druge. Ovog Božića, ali i općenito želimo potaknuti sve, počevši od sebe, da se više angažiramo, ne sutra nego sada. Idealno kroz fizički/osobni kontakt, kojeg ništa ne može zamijeniti, ali zahvaljujući tehnologiji i poziv ili video poziv su dobrodošle alternative. Upravo je to bio i pokretač naše kampanje i provedenog istraživanja, a sretni smo što su naš program prepoznali naši današnji panelisti koji na ovu temu imaju puno za reći te podijeliti dobre savjete', izjavio je Igor Vukasović, direktor Korporativnih komunikacija u Hrvatskom Telekomu.

Pozivi i digitalni kanali komunikacije, prema istraživanju, postaju sve važniji u održavanju veza sa bližnjima. Telefonski poziv za ispitanike predstavlja najvažniji način za održavanje veza s članovima obitelji s kojima ne živimo (38 posto), dok 28 posto ispitanika za to koristi digitalne aplikacije kao što su WhatsApp, Viber i Facebook Messenger. Kod održavanja veza između prijatelja raste upotreba aplikacija pa na taj način primarno s bliskim prijateljima komunicira 47 posto ispitanika, dok telefonske pozive istovremeno prakticira njih samo 18 posto. Čak 52 posto ispitanika izjavilo je da komunicira s poznanicima putem aplikacija.

Panel rasprava 'Kako si? nije samo obično pitanje'
promo 

'Online komunikacija ima niz prednosti, ali i rizika. Za mentalno zdravlje, i ono što danas zovemo 'digitalna dobrobit', nužno je razumijevanje tih prednosti i nedostataka, ali ponašati se u skladu s njima i onda imati ispravna očekivanja. Online komunikacija je izvrsna za dijeljenje informacija i utjecanja na neko trenutno, kratkoročno raspoloženje. I tu u pravilu treba zadržati njezin domet', izjavio je prof.dr.sc. Neven Ricijaš s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

'Tehnologija može biti most među generacijama, ali pri tome treba biti što više komunikacije u živo. Djeci treba omogućiti trajanje u odnosima, makar ti odnosi donosili i negativne emocije', poruka je prof. Tanje Sever iz Psihološkog centra Sever.

'Ovih blagdana nemojte težiti savršenstvu već osjećaju bliskosti. Pitajte svoje bližnje 'Kako su?' i saslušajte njihov odgovor te iskoristite priliku i da vi nekome iskreno kažete 'Kako ste'. To ne znači samo ugodne interakcije , u redu je i posvađati se, ali ako iza toga slijedi mirenje, oboje će pomoći u razvoju bliskosti', izjavila je prof.dr.sc. Nataša Jokić-Begić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Nataša Jokić-Begić na panel raspravi 'Kako si? nije samo obično pitanje
promo 

Zajedno s Udrugom kako si?, neprofitnom organizacijom čiji je cilj osnažiti javnost za suočavanje s različitim svakodnevnim teškoćama, Hrvatski Telekom je napravio serijal od 15 videa koji će pokrivati teme kao što su burnout, usamljenost i slično, kako bi skrenuo pozornost na ove važne, a često zapostavljene teme. Videi su dostupni na YouTube kanalu Hrvatskog Telekoma.

Ova hvale vrijedna kampanja mogla bi biti povod svima da u blagdansko vrijeme, ali i inače, više mislimo jedni na druge i onako iskreno pitamo 'Kako si?' te da odgovor zbilja poslušamo.