Iako nerijetko automobil svrstavamo u muško područje, činjenica je da (barem na globalnoj razini) žene utječu na više od 85% svih kupnji limenih ljubimaca, a „krive“ su i za svaki drugi prodani novi automobil. Da, žene su relevantni „igrači“ na automobilskom tržištu i one – zato što su usredotočene na sigurnost, pouzdanost i maksimalnu udobnost – vole nove automobile. „Wow, kakav ljepotan“, bila je prva moja reakcija kad sam ugledala novi Peugeot 408, dinamični fastback, predivne siluete u obliku mačke i iznenađujućih oštrih linija. Novi Peugeot 408 predstavljen je lani u Parizu, a na hrvatsko tržište stigao je 15. veljače, čime je ovaj poznati francuski brend automobila zaokružio svoju gamu u C-segmentu. Ili, još bolje rečenom zasjao je na sam vrh iste.
Prezentacija novog Peugeot 408 održana je u luksuznom ambijentu hotela i vinarije Roxanich u Motovunu, no prije toga trebalo je „odraditi' vožnju od Zagreba do Istre i iz prve ruke uvjeriti se u mogućnosti koje novi Peugeot 408 nudi. Osim atraktivnog izgleda, na prvu me oduševila činjenica što podsjeća na SUV (a žene vole takav tip automobila, zar ne?), a opet nije SUV, za kojeg prevladava mišljenje da je previše obiteljski.

Peugeot3 (1).jpg
Story 

Novi Peugeot 408 djeluje snažno, posebno ako ga promatramo s bočnih strana; posebno je dojmljiva i prednja rešetka u boji karoserije, baš kao i novi amblem s glavom lava – sve u svemu izgledom je toliko dominantan na cesti da će lako impresionirati i najveće frajere za volanom. I, uistinu, vozeći se od Zagreba do Motovuna, teško je bilo ne primijetiti poglede znatiželjnika svaki puta kad bismo stali negdje uz put.

Peugeot 408.jpg
Peugeot 

Pauza nam, doduše, i nije bila potrebna, jer je vožnja u novom Peugeotu 408 izrazito ugodna, udobna i intuitivna. Prvo, riječ je o automatiku, što samo po sebi pojednostavnjuje vožnju.

Peugeot3 (4).jpg
Peugeot 

Kokpit ovog Peugeota definitivno je jedan od najmodernijih u svojoj klasi; volan je udoban i ergonomičan, sjedala nose oznaku AGR (a to je svojevrsni statusni simbol kad su u pitanju ergonomija i zdravlje leđa), imaju električno podešavanje u 10 smjerova, kao i mogućnost grijanja i masaže. Opciju masaže tijekom vožnje od Zagreba do Motovuna, doduše, nismo isprobali, no zato jesmo brojne digitalne perfonase, koje su besprijekorne.

Peugeot 408
Peugeot 

Tipke na dodir, koje možete sami konfigurirati, u sekundi vode do klima uređaja, željenih aplikacija ili telefonskih kontakata, ovisno što trebate u određenom trenutku. 10-inčni ekran funkcionira baš poput tableta, sve je u jednom jednostavnom dodiru, što je važno radi sigurnosti vožnje. I, ne manje važno, sve izgleda jako lijepo i moderno. Posebno tijekom noćne vožnje, jer u kabini možete, ako vam je tako ugodnije i draže, upaliti i ambijentalno svjetlo. Navigacijski sustav TomTom također je besprijekoran i precizan: ažurira se bežično, a karta vožnje je, radi lakšeg čitanja, prikazana na cijelom 10-inčnom zaslonu. Novi Peugeot 406 prepoznaje, dakako, i glasovne naredbe, a na svoj pametni telefon možete instalirati i aplikaciju MyPeugeot, koja – uz sve druge mogućnosti, poput pohranjenih podataka o vožnji ili servisima – služi da, primjerice, upalite grijanje ili hlađenje prije ulaska u vozilo.

Kad žene kupuju automobil one žele znati i koliko vrećica mogu smjestiti u prtljažnik ili koliko mjesta ostaje kad uguraju autosjedalice, a tu je novi Peugeot 408 bez premca. Stražnja klupa doista je prostrana: međuosovinski razmak od 2787 metara i čak 188 milimetara prostora za koljena čine novi Peugeot 408 modelom bez konkurencije što se prostora tiče. Prtljažnik od čak 536 litara, koji se povećava na 1611 litara kad se spuste oba sjedala, kao i elegantno LED osvjetljenje u njemu, svakako doprinose stilskoj izvrsnosti. A boja? Plava Obsession, u kojoj je i predstavljen na hrvatskom tržištu i koja je besplatna boja za kupce, predivna je i definitivno osvježenje na hrvatskim cestama. No, iz ženskog kuta gledanja, crvena elixir definitivno će biti 'it' boja među pripadnicama nježnijeg spola. Inače, Peugeot 408 dostupan je u šest boja: osim plave i crvene, tu su i dvije nijanse sive, pearly bijela i crna perla nera.

Peugeot 408
Peugeot 

Iako svi, htjeli priznati ili ne, „padamo“ na dizajn, tehnološka izvrsnost ključan je faktor. Šest kamera i devet radara na novom Peugeotu 408 dosita su velika pomoć u vožnji, a mene je posebno oduševila lakoća noćne vožnje. Naime, novi Peugeot 408 otkriva pješake i bicikliste uz cestu i bitno olakšava vožnju u uvjetima slabe vidljivosti, ima i funkciji automatskog kočenja u nuždi, ali i prilagodljivi regulator brzine s funkcijom Stop & Go ako ste, primjerice, preblizu drugom vozilu ili prijeđete crtu na sredini ili uz rub kolnika. Kad je potrebno, on će automatski uključiti i duga svjetla, a parkiranje zahvaljujući prednjim, stražnjim i bočnim kamerama, ali i kameri za vožnju unatrag, bit će „peace of cake“.

Peugeot 408
Peugeot 

 Peugeot 408 na hrvatskom je tržištu dostupan u tri razine opremljenosti: allure, allure business i GT. Sve do 31. ožujka traje i akcija uz Peugeot financiranje, pa će svi kupci dobiti i pet godina jamstva, pet godina besplatnog održavanja, kao i besplatnu registraciju. Cijena za allure model ovog ljepotana je 33.945 eura, što je uz Peugeot financiranje 400 eura mjesečno, dok ćete tek 55 eura više trebati izdvojiti za GT model. Novi PEUGEOT 408 dostupan je s dvjema opcijama plug-in hibridnog motora (baterija ima kapacitet od 12,4 kWh i snagu od 102 kW), čime je ovaj brend još jednom potvrdio da je predvodnik zero waste trenda. Inače, plan Peugeota je da u budućnosti na tržište plasiraju isključivo električna vozila, što će, rečeno je na predstavljanju 408-ice, biti realizirano do 2030. godine.

*Sadržaj nastao u suradnji s Peugeotom.