Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

4 'prazna' sastojka od kojih se najviše debljamo i umaramo

Autor Danijela Petrov
Autor Danijela Petrov
Gluten se smatra jednim od najizglednijih uzročnika autoimunih bolesti i jedan od najprisutnijih alergena u prehrani, koji ne samo da izaziva celijakiju nego i cijeli niz ostalih pridruženih bolesti (osteoporoza, anemija, dijabetes, upale štitnjače). Iako pšenica nije jedini prehrambeni izvor glutena (nego su to i pir, ječam, raž i zob), najveća opasnost prijeti upravo iz različitih peciva iz pekarnica koje su posljednje vrijeme doživjele pravi procvat. Najveći problem je, upozoravaju nutricionisti, u tome što tijekom proizvodnje dolazi do promjene kemijsko nutritivne strukture pšeničnog zrna. Aditivi su štetni i stoga mnogi roditelji svojoj djeci s pravom brane pretjeranu konzumaciju slatkiša i ostalih proizvoda sa svim tim silnim čudnim slovima i brojevima. No istovremeno je važno znati da su najgori aditivi oni koji se stavljaju u kruh kako bi bio mekan, svjež, ukusniji... Kruh u prekomjernim količinama sadrži još jedan sastojak - sol. Primjerice, pojedete li veću količinu bijelog kruha i potom izmjerite krvi tlak, uvjerit ćete se kako je njegova vrijednost viša nego inače. To je zato što se u tijesto nerijetko stavljaju kuhinjska sol i ostale natrijeve soli koje povisuju krvni tlak i negativno utječu na zdravlje bubrega. Jedna kriška kruha može sadržavati i 200 g natrija! Jedna kriška kruha ima 80 kalorija, a kilogram bijelog kruha ima 2500 kcal. Dakle, više od jednog preporučenog energetskog unosa. No problem je što najveći dio tog energetskog unosa otpada na škrob. Dakle, kruh je energent, a ne sadrži ni biljna vlakna, antioksidanse, ni vitamine, što ga svrstava u jednu od najnepoželjnijih namirnica na jelovniku. Autor: D. P. Fotografija: Profimedia