Dominacija Apple iPhonea je potvrđena treći kvartal zaredom, a ključnu ulogu odigrali su rast prodaje u Indiji zahvaljujući sezonskim promocijama te oporavak potražnje u Japanu.

Istodobno, cjelokupna iPhone 16 serija bilježi blaži sezonski pad unatoč lansiranju iPhonea 17, pri čemu su upravo osnovni modeli zadržali tržišni moment dok su Pro varijante zabilježile veći pad jer su se korisnici na zrelim tržištima poput SAD-a, UK-a i Kine brže preorijentirali na novu generaciju.

Prema podacima Counterpoint Researcha, Apple i Samsung podijelili su listu od deset najprodavanijih modela, s po pet predstavnika, a zajedno su činili oko petine globalnog tržišnog volumena u Q3 2025.

Dodatno, po prvi put u trećem tromjesečju svih pet vodećih modela bili su 5G uređaji, što potvrđuje da je nova mrežna tehnologija postala de facto standard i jedan od glavnih kriterija pri kupnji. Time se dodatno sužava prostor za 4G uređaje, koji ipak i dalje igraju važnu ulogu u određenim regijama.

Apple iPhone 17 Pro & iPhone 17 Pro Max (3).jpg
Foto: apple

U vrhu ljestvice svoje je mjesto osigurao i iPhone 17 Pro Max, koji je zauzeo desetu poziciju, a u rujnu 2025. bio je i najprodavaniji pojedinačni model unatoč ograničenoj dostupnosti pred kraj kvartala. Na njegovu popularnost utječe val korisnika koji su svoje iPhone uređaje kupili tijekom pandemije i sada ulaze u ciklus zamjene, ali i značajna tehnološka unapređenja.

Serija iPhone 17 Pro donosi profesionalno orijentirane kamere s 48-megapikselnim senzorima, naprednim opcijama snimanja poput ProRes RAW-a i GenLocka te 8x optički kvalitetnim telefoto zumom dok novi A19 Pro čip i parno komorno hlađenje ciljaju zahtjevne kreativne i gaming scenarije.

Samsung je svoj utjecaj u top-10 listi gradio isključivo preko Galaxy A serije, koja je ove godine snažnija nego lani i pokriva širok spektar cjenovnih i korisničkih segmenta. Galaxy A16 5G izbio je u prvi plan kao najprodavaniji Android pametni telefon u kvartalu, preskočivši 4G varijantu serije i nadmašivši prošlogodišnjeg prethodnika.

Samsung Galaxy A56 5G (7).jpg
Foto: KRUNOSLAV ĆOSIĆ

Modeli Galaxy A36 i A56 bilježe veću potražnju od svojih prethodnika zahvaljujući uvođenju „Awesome Intelligence“ paketa – Samsungovih AI funkcija poput „Best Face“ i „Nightography“, koje su donedavno bile rezervirane za flagship uređaje – uz brže punjenje i produženu softversku podršku.

Niži segment ljestvice i dalje drže pristupačni LTE modeli Galaxy A16 4G i Galaxy A06, koji ostaju ključni za tržišta u razvoju poput Latinske Amerike te Bliskog istoka i Afrike, gdje čine više od polovice prodaje za svaki od tih modela.

Ipak, raniji izlazak Galaxy A17 serije, tempiran tako da iskoristi blagdanske promocije, vjerojatno će ograničiti ukupni životni vijek A16 generacije, premda će istodobno dodatno učvrstiti Samsungovu ponudu u srednjem segmentu.

Upravo se taj srednji cjenovni razred nameće kao jedan od glavnih dobitnika nove faze tržišnog razvoja jer ubrzana integracija generativnih AI funkcija podiže vrijednost za krajnje korisnike i dodatno smanjuje jaz u iskustvu između mainstream uređaja i najskupljih flagshipa.