Jedna od kolekcionarki - koja to nije namjeravala postati, je Sarah Burns, vlasnica zavidne kolekciju nakita s kraja 20. stoljeća. Londonska poduzetnica među svojim 'blagom' od kojeg svaki komad košta ispod 500 funti ima Givenchy medaljone, Chanel ogrlicu, Diorovu narukvicu i impozantnu ogrlicu s leptirom koju potpisuje Kenneth Jay Lane, a koju je Carrie Bradshaw nosila uz crnu mini haljinu bez naramenica u epizodi serije Seks i grad.
“Odrasla sam u 80-ima i volim kupovati komade kakve su nosili supermodeli na modnim pistama u vrijeme kada sam bila tinejdžerica“ kaže Burns, koja inače vodi marketinšku agenciju, a vintage nakit nabavlja kod Jennifer Gibson Jewellery. Zanimljiv je i podatak da je ovog lipnja prodaja vintage modnog nakita na stranici Vestiaire Collective narasla za 142 posto u odnosu na prethodnu godinu. „Vidimo veliki interes za nakit iz 80-ih“ kaže Alice Hebrard-Lemaire, koja je zadužena za vintage komade koje prodaje ova stranica.
Kupuju se Yves Saint Laurent, Chanel i Dior, posebno ogrlice, narukvice i broševi. Žene ih kupuju da bi ih nosile, no ova vrsta nakita također može biti i investicija. Očekuje se da će vrijednost komada iz 80-ih i 90-ih još narasti u narednih nekoliko godina. Bižuterija se nosi još od 18. stoljeća kada su se umjesto dijamanata, srebra i zlata počeli koristiti drugi materijali, no njihova povezanost s modnim brendovima počinje 20-ih godina u Parizu s Coco Chanel i Elsom Schiaparelli čiji nakit nije bio izrađen od dragocjenih materijala.
Coco Chanel je posebno voljela bižuteriju „Odvratno je hodati s milijunima oko vrata jer se slučajno dogodilo da ste bogati. Ja volim jedino fake nakit - zato što je provokativan“, rekla je jednom, ali i ostala poznata po dugačkim lancima s obojenim kamenjem i višestrukim nizovima umjetnih bisera te bizantskim križevima. Ti komadi su danas prava rijetkost pa su im i cijene vrtoglave. Bolji primjerci se prodaju po cijenama od pet do deset tisuća funti. Tako je prošlog prosinca na dražbi Sotheby'sa u Milanu komplet Chanel manžeta i naušnica procijenjenih na vrijednost između 200 i 400 eura prodan za 5.250 eura.
Visoke cijene dostiže i Dior nakit koji je nastao između 1947. i 1950. godine dok je nakit s potpisom Yves Saint Laurent nešto manje popularan. Oni koji imaju oko za unikatne stvar i ne pate za logotipima veoma cijene nakit kojeg je radio Robert Goossens, a koji se može kupiti za oko 400 eura.
Za one koji žude za izgledom iz ere supermodela tu je Victoire de Castellane, francuska dizajnerica nakita koju je Karl Lagerfeld doveo u Chanel 1984. godine. ''Uvijek govorim da je Chanel investicija. Nikad mu neće pasti cijena“ tvrdi Susan Caplan, prodavačica nakita koja je u ovoj branši već 40 godina te napominje kako je posljednjih šest mjesec vrijednost prosječnih komada narasla za 15 posto.
Dosadašnji trend zlatnih lanaca i oversized naušnica, tvrde poznavatelji mode i nakita, zamijeniti bi mogli statement broševi budući da je prodaja ove kategorije narasla za 78 posto u ovoj godini. Stoga bi se kupnja Chanel ili Dior vintage broša uskoro mogla pokazati i kao vrlo pametna investicija.
Autor: V.S.
Fotografije: Profimedia