Zamislite da nitko u vašem okruženju ne nosi miris koji vi nosite i da samim time imate svoj takozvani 'signature scent'.
Danas je to moguće i to s niche parfumerijama koje postaju sve popularnije.
Niche parfumeri priču grade od pretpostavke da njihov miris ne možete pronaći u drogerijama, već u posebnim parfumerijama. Samim time, brendiranje i marketing samih parfema su doživjeli velike promjene.
U prošlosti su najpoželjnije bile bočice od 100 ml, a danas se, prilagođavajući se tržištu i navikama mladih kupaca koje su promjenjive, prodaju pakiranja od 30 do 50 ml. Uz to, globalne tvrtke su u prošlosti 'izbacivale' jednu do dvije mirisne linije godišnje, a sada se taj broj popeo na sedam do osam, kako prenosi Estetica.hr.
Niche parfumerije izravni su protivnici masovnoj proizvodnji parfema jer zagovaraju ekskluzivnost. Niche parfumeri proizvode jednu mirisnu liniju u godini kako bi si ostavili prostora za stvaranje luksuznog proizvoda. Luksuz naravno košta pa tako niche parfemi koštaju puno više od klasičnih parfema.
Veće parfumerske kompanije odlučile su kupiti manje niche parfumerije jer su shvatile da bez njih nema budućnosti u industriji. Jedna takva multinacionalna kompanija je Estée Lauder.
Popularnost niche parfumerija sasvim je logično opravdana ljudskim umorom od jedne te iste ponude dizajnerskih brendova. Ljudima je dosadilo da je deset različitih parfema osmišljeno s istim ili sličnim mirisom.Kod niche parfema, svaki novi miris ima svoj potpis i karakterističnost.
Najbolji niche parfem za 2021. godinu je Italica, brenda Xerjoff iz Italije. Ovaj miris za muškarce i žene u gornjim notama sadrži badem, mlijeko i šafran, u sredini su Toffee i bourbon vanilija, a bazu čine bijeli mošus i sandalovina. Miris je to u koji se zaljubljuje na prvu, koji izaziva uzbuđenje i koji će vas u mislima odvesti na osunčanu terasu najslađeg kafića u Italiji.
Vlasnik zagrebačke niche parfumerije TOP, Borut Mihalić je u intervjuu za Buro247 rekao nešto o zaradi i proizvodnji u niche parfumerijama:
'Neki mirisni brendovi imaju godišnju proizvodnju po mirisu od 500 do 1000 komada, a onda ima i nekih koji rade puno, puno više; ako znamo podatak da u jednom velikom gradu u Europskoj Uniji gdje jedan niche brend ima dva - tri prodajna mjesta, na svakom prodajnom mjestu okreću milijun eura godišnje. To je zapravo ono što sam odgovorio i na vaše drugo pitanje. Niche je u jednom restrukturiranju i vrijeme će pokazati u što će se to izroditi', kaže Mihalić.
U niche parfumeriji primarno je važan proizvod, no u doba društvenih mreža mora postojati pojavnost na Instagramu. Također, niche parfumeri surađuju s umjetnicima:
'Pojavom Facebooka i Instagrama, niche parfumerije rade fotografije sa svojim bočicama, set design setove, surađuju s umjetnicima koji artistički prenose poruke o njihovim mirisima... Znači svjedoci smo javnije pojavnosti pojedinih brendova. Apropos oglašavanja zanimljiva je priča s brendom Byredo, koji je tijekom pariškog modnog tjedna zakupio veću količinu citylightova kako bi oglasio svoj novi miris Elevator Music, koji su radili u suradnji s Virgilom Ablohom za Off-White', rekao je Borut Mihalić za Buro247.