Talentirani i ambiciozni glumac MiroČabraja govori o svojem uspjehu na Tik Toku, poduzetničkom duhu, putovanjima, željama...
Iako imate samo 27 godina odlučili ste se postati glumac - poduzetnik. Kako je sve to započelo?
Pa 2015. godine, upisom na glumačku akademiju. Cijelo djetinjstvo proveo sam u Zagrebačkom kazalištu mladih, pa je negdje želja za studiranjem glume bila sasvim normalna. Na kraju prve godine akademije, napisao sam predstavu za djecu koju sam iste godine u tajnosti režirao i premijerno predstavio publici. S obzirom da je publika istu dosta dobro prihvatila, odlučio sam nastaviti s produkcijom iste, i to kroz svoje privatnu tvrtku, kazalište 'La La Land'.
Iam li vaše kazalište 'La La Land' stlnu adresu?
Od samog je početka je bilo putujuće kazalište. Kako volim reći 'kazalište koje je moguće prilagoditi svim uvjetima'. Upravo to su ljudi prepoznali, pa smo često dio raznih manifestacija, festivala i raznih programa u sklopu obrazovanja. Za mene kao vlasnika ne postoji nemoguće. Program smo izvodili na ledu, na otvorenim pozornicama, ljeti, diljem Lijepe naše. S obzirom da je ovaka vid kazališta tražen, i da posla u normalnim uvjetima ima, nije bilo potrebe za otvaranjem lokacije, iako je ista na popisu mojih želja.
Vaša predstava 'MC show' postala je hit u regiji. O čemu je riječ i gdje ste sve dosad s nom nastupali?
Predstavu ‘MC show’ režirao sam 2019. u KD Lisinski. S obzirom da sam tip glumca koji voli osluškivati publiku i stvarati do sad ne tako često viđene formate, odlučio sam režirati komad koji ima sve elemente jednog TV showa. Predstava ‘MC show’ okuplja youtubere, tiktokere i influencere koji plijene pažnju na društvenim mrežama. Spojio sam edukativno i zabavno i predstavio show za sve generacije u 60 minuta. Igre, izazovi, ples, pjesma, interakcija s publikom, sve nas to očekuje u showu s influencerima. U njemu se trudim predstaviti pozitivne i negativne strane interneta i zajedno sa svojim gostima upozoriti i upoznati mlade što se sve krije na njemu. ‘MC show’ je regionalna predstava koja je predstavljena publici u Zagrebu, Sarajevu, Kutini, Donjoj Stubici, Beogradu, Splitu, na otoku Braču i prije nekoliko dana na Čiovu. Reakcije ljudi su nevjerojatne. Vrište, traže fotografije, autograme i žele biti dio naše priče, a mi im tu priliku dajemo kroz show. Do sad su u ‘MC showu' gostovali balkanski youtuberi i tiktokeri poput Bake Praseta, Ane Lazarević, Lee Stanković, Nike Il, Chode i drugi.
Radili ste i u Beogradu?
Godine 2017, nakon što je moja predstava zaigrala u Hrvatskoj, odlučio sam istu predstaviti i susjedima. Isti tekst, druga režija i drugi autorski tim. Jedna nova priča i moj prvi internacionalni angažman u pozorištu Pinokio. Potom ‘MC show’ u suradnji s BTS-om i Mirom Vladisavljević postaje internacionalan projekt koji će sigurno još puno puta zaigrati na daskama u Beogradu i diljem Srbije. Volim energiju tog grada i rado mu se vraćam.
Kakve vas sve teme zanimaju?
Nisam glumac koji se opredijelio za nešto. Živimo u jednom zaista ludom vremenu kad kao glumac moraš biti sposoban pisati, producirati, pjevati, plesati, žonglirati, i biti aktivan na društvenim mrežama. Radim sve što mi se radi. Ne mislim da je išta sramotno, ako se odradi časno. Trenutno me najviše zanimaju nove tehnologije, poput društvenih mreža, pa sam to i ukomponirao u buduće projekte. Počevši s ‘MC showom’ pa sve do digitale akademije koju trenutno pokrećem.
Radeći s youtube zvijezdama i sami ste se okrenuli društvenim mrežama. Na svom Tik-Toku imate oko 100 tisuća pratitelja. U čemu je tajna?
Prvo sam društvene mreže prepoznao kao dobru tematiku za predstavu, a potom sam se i sam bacio na posao. Korona je zaslužna za mojih 100 tisuća na Tiktoku i na činjenici da u zadnje vrijeme živim od te društvene mreže. Početak pandemije zaslužan je da smo mi glumci ostali bez ijednog angažmana i to je bio dovoljan razlog da slobodno vrijeme iskoristim za stvaranje sadržaja za društvene mreže. Tik Tok je prepoznao moju aktivnost, a njegova publika moj humor, želju i upornost. Zahvalan sam svakom pratitelju, jer bez njih ne bi bilo ni mene na toj mreži.
Kažete da se može živjeti od toga?
U manje od godinu dana došao sam do brojke od 100 tisuća pratitelja i dobio prve suradnje i sponzore. Samim time i moja odgovornost je postala puno veća. Osmišljavati kontent, snimati, editirati i postavljati na Tik Toku uistinu nije mala ni laka stvar, pogotovo ako radite s ozbiljnim klijentima i sponzorima. Tako da posljednjih šest mjeseci živim od toga, i da sam znao da se može ovoliko uživati u ovom poslu i zaraditi, krenuo bih i ranije.
Kakav sve sadržaj predstavljate?
Prvo sam krenuo objavljivati imitacije poznatih ličnosti, potom smiješne skečeve i parodije koje su zadobile ustinu puno pozitivnih komentara i lajkova. Kako volim putovati, snimam i vlogove te razne sitaucije s putovanja, što također zanima moje pratitelje. Kao glumac mislim da imam dovoljno zanimljiv lifestyle koji često prenesem u obliku videa na Tik Toku.
Kako ste rekli, zahtjevno je stalno pružati zanimljivo štivo na toj platformi u ovim prevrtljivim vremenima?
Ne mogu reći da je jednostvano stvarati kontent koji će biti zanimljiv i gledan, no kad si aktivan preko godinu dana na spomenutoj platformi, naučiš određena pravila koja moraš poštivati da bi video postao viralan. Imam to iskustvo da određene video materijale točno znam kako predstaviti i prezentirati publici, da budu zanimljivi i postanu viralni.
Tko vam je publika?
Moja publika je šarolika. U početku su to bili mališani od 8 do 12 godina, no danas, sve više je odraslih na Tiktoku koji me znaju zaustaviti u gradu i pohvaliti. Vjerujem da će sve više starije populacije biti aktivno na ovoj mreži jer je zarazna sama po sebi.
Zanima vas i glazba?
Na akademiji sam imao pjevanje, imam sluha i volim glazbu. Ne prođe dan a da si nešto ne pustim. Prva mi je uloga bila u GK Komedija, u mjuziklu gdje sam i plesao i pjevao i glumio. Tako da mi pjevanje nije strano. Za 100 tisuća pratitelja obećao sam svojoj publici snimiti pjesmu. Nešto zabavno, plesno. Ne, ne postajem pjevač, želim samo imati to iskustvo, a ukoliko pjesma postane hit, utoliko ću vidjeti. Dat ću sve od sebe da se ekipa zabavi i dok sluša i gleda, jer ću videospot snimati u Dubaiju.
Pišete i knjigu?
Knjiga je pri kraju. S obzirom na vlastita iskustva odlučio sam ih prenijeti na papir i time potaknuti mlade na bavljenje sa što više aktivnosti jer na taj način bolje upoznaju sebe. Tako će brusiti svoje talente i jednog dana postati ono što žele. Ispunjeni i sretani. Poanta je slijediti svoje snove i vjerovati, ne odustajati i kad je najteže. Knjiga je pisana u obliku leksikona, tako da će kroz tu vrstu interakcije čitatelj bolje upoznati sebe.
Rekli ste da ste često odlazite u Dubai. Koji je razlog i kako vas je dojmio?
U Dubai sam po prvi puta kročio prije dvije godine, i to turistički. Potom sam ga posjetio još koji puta i negdje se javila želja da mu sam probam ponuditi nešto svoje. Dubai je mjesto gdje svaka dobra i kvalitetno razrađena ideja nađe svoje mjesto na tržištu. Moja publika su djeca i mladi, to je teren na kojemu se osjećam sigurno i spremno tako da sam njihovoj publici ponudio 'Science show’ koji starta od rujna ove godine. Po mnogo čemu drugačiji je od gradova u Europi. Primjerice, muslimanska zemlja ima svoja pravila koja i ja kao stranac moram poštivati. Ne postoje trgovi kao mjesta okupljanja, sve se događa u šoping centrima. Ondje su i klizališta, bazeni, kazališta, skijališta, restorani, igraonice, kina, akavarij s preko 2 miliona riba i brojne druge atrakcije. Što se hrane tiče možete pronaći od arapske, libanonske pa sve do bosanske kuhinje. Zanimljiv je život ondje, jer i nakon dvije godine svakodnevno pronalazim nova mjesta, a meni kao glumcu i tiktokeru tako nešto uvijek dobro dođe za stvaranje novih sadržaja.
Tu je vaša i nedavna avantura u Zanzibaru?
Unatoč pandemiji nisam se dao smesti, pa sam odlučio otputovati na Zanzibar. Letio sam iz Dubaija. Prva stvar koja me dočekala u Tanzaniji jest vijest da korona kod njih ne postoji. Odmor za dušu i tijelo. Bez maski, bez pritiska. Od ljudi u Africi bi se dalo štošta naučiti, primjerice, biti zahvalan, jer žive u jako lošim uvjetima. Unatoč tome, nasmijani su i šire pozitivnu energiju. Smijeh, pjesma, ples sastavni je dio svakog druženja s domaćinima. Bogata priroda, voće na sve strane i bistro plavo more odaju dojam raja na zemlji. Posjetio sam safari, frizerski salon, osnovnu školu i sirotište. Bilo je dosta materijala za društvene mreže i Tiktok. Jedan od najgledanijih videa jest kušanje voća iz Afrike. I nakon tri tjedna vratio sam se u Dubai, i kao svaki put, pao u depresiju.
Imate li uz sve ovo vremena za ljubavni život? Na kakvu curu vam može 'pobjeći oko’?
Mislim da ljubav ne možeš siliti, ljubav se dogodi, nevezano jesi li u gužvi ili nisi. Trenutno soliram i vjerujem da je to najpametnije s obzirom na okolnosti i količinu stvari koje trenutno radim. Fokus je bitan, a moj je trenutno na karijeri. Ali, nikad ne znaš, 'jedna mala plava, na ramenu mi spava' - kako Jole kaže.
Kakvi su vam planovi za dalje?
Početkom školske godine planiram igrati predstave kao i nekad. Tu je i premijera predstave u Dubaiju, i još nekoliko projekata ondje. Knjigu planiram objaviti pred Božić, mislim da je jako dobar poklon za najmlađe. Nadam se nekoj ulozi u seriji, filmu - da me televizijska publika ne zaboravi. Pripremam digitalnu akademiju, i to upravo o Tik Toku. Vjerujem da će to mnoge zainteresirati. A do ostvarenja svih ovih projekata jedino mogu poželjeti zdravlja sebi i svima drugima.