Jedan od najdugovječnijih dizajnera na domaćoj modnoj sceni, nezamjenjivi majstor muške mode, ove će sezone proslaviti 15 godina karijere. Ivica Klarić tako će pod pokroviteljstvom brenda Philips predstaviti jubilarnu kolekciju kojom će još jednom demonstrirati koliko je njegov autorski potpis potreban na sceni koja, unatoč razvoju tržišta, i dalje ignorira potrebe suvremenih muškaraca koji žele izgledati besprijekorno i nositi hrvatski dizajn.

Kada se osvrnete, koji je najbolji, a koji netoliko-dobar trenutak u vašoj karijeri?

Najbolji trenuci u karijeri su oni nakon revije. Veliko uzbuđenje vlada u backstageu prije i tijekom showa i često se posljednje korekcije rade na modelima prije samog izlaska na pistu. Nakon defilea, kada osjetiš reakciju publike, kada prođe onaj stresni dio, nastupi osjećaj zadovoljstva, pogotovo ako su dojmovi pozitivni. Revije su jako zahtjevne jer, osim kolekcije, obuhvaćaju još mnogo popratnih elemenata. No revija koja slijedi posebno veseli i već vlada pozitivno uzbuđenje u showroomu.

Koju ćete reviju posebno pamtiti? Zašto?  

Pamtit ću sve svoje revije, odnosno kolekcije, jer svaka je bila posebna na svoj način i svaka je imala svoju priču. Volim povezivati kolekciju s glazbom koja prati reviju, a glazbu obožavam. Iz nje crpim inspiraciju i jako je važno osjetiti kako će glazba pratiti sam izlazak modela na pistu.

Kakve su vaše impresije domaćom modnom scenom? U ovih 15 godina mnogo se toga promijenilo, ako ne i cijela scena.  

Da, mnogo se toga promijenilo. Kada je moja generacija startala, nije bilo toliko platformi za promociju kao danas. Sada su tu i Facebook i Instagram pa dizajneri, kao i oni koji tek počinju raditi, mogu biti online i dostupni publici u svakom trenutku. U mojim počecima bilo je važno tiskano izdanje modnih časopisa jer nisu postojali digitalni mediji. Čekali smo da časopisi iziđu pa da na kiosku vidimo što će novinari napisati o reviji i kolekciji. To je imalo poseban čar. Danas je sve puno brže, dostupnije, a to pak ima i pozitivne i negativne strane.

Kako izgleda vaš dan u showroomu u zagrebačkoj Teslinoj? Jesu li muškarci s vremenom modificirali svoj stil ili još biraju klasiku?  

Dolazim u showroom između 10 i 11 sati, tada počinje moj uobičajeni radni dan, i to uglavnom s pripremama za izradu modela i krojenje. Probe s klijentima rezervirane su za poslijepodnevne sate, a potraju i do 20 sati. To je vrijeme kada se maksimalno posvećujem klijentima i za svakog je rezerviran individualan pristup. Svatko je drukčiji, ima svoje želje i svakome pristupam kao da je jedini. U ovom je poslu iznimno važno upoznati klijenta jer mu to nije samo još jedno odijelo koje će nositi, to je njegov stil, stav, dio njegove osobnosti i šarma. Zato je važno upoznati svakog klijenta i maksimalno mu se posvetiti. Muška moda počiva na klasici, a tako će, nadam se, i ostati. Klasika me uvijek inspirira, a zahvaljujući novim kolekcijama tkanina iz sezone u sezonu nastaju potpuno drukčije kolekcije. Klasika je bezvremenska.

Što će biti sljedeći korak u vašem brendu IK?  

Nastavak usavršavanja u tehnologijama izrade, istraživanje krojeva, novih tkanina i revija  za mojih 20 godina rada. Ta će revija, siguran sam, biti posebno dramatična.