Pred njime je doista odlična godina - nakon što je otvorio trgovinu na atraktivnoj adresi u zagrebačkoj Vlaškoj ulici, Ivan Friščić novu će kolekciju za DeLight predstaviti u sklopu modnog događanja Zagreb Fashion Destination i time zaokružiti invaziju na domaću modnu scenu.

Upravo ste predstavili najnoviju kolekciju odijela DeLight. Jesu li upravo ti komadi najsnažniji dio vaše dizajnerske ponude? 

Odijela su okosnica DeLighta, ona su naša baza koju uvijek imamo u ponudi i na njima smo ispekli zanat. Iznimno sam ponosan na činjenicu da smo u nepune dvije godine postali nezaobilazno mjesto na modnoj karti grada kada je riječ o odijelima i kaputima. Sukladno tome, odijela su naš najjači adut. Iz sezone u sezonu trudimo se pokazati nešto novo i drukčije, naročito kada je riječ o nacionalnoj dizajnerskoj sceni. Ove sezone to su boje, u prošloj sezoni to su bila odijela sa šljokicama, a u ljetnoj kolekciji to će biti malo drukčija estetika - ta ćemo odijela prikazati 9. travnja na modnoj reviji u sklopu Zagreb Fashion Destinationa. Unatoč trendovima, naša je premisa kvaliteta - od isključivo prirodnih materijala i savršenih krojeva do besprijekorne izrade. Najbolja potvrda toga su klijentice koje se iznova vraćaju po novo odijelo DeLight. 

Nedostaje li na domaćoj modnoj sceni, po vašoj procjeni, upravo takve - stylish, praktične, svakodnevne i business mode za žene? Dizajneri koji stavljaju fokus na večernju modu zasigurno nisu u deficitu. 

Svakako nedostaje, ali ne kao prije dvije godine kada smo praktički bili jedini brend koji je naglasak stavljao na modernu poslovnu odjeću, naročito odijela. Dizajneri danas u kolekcije uvrste pokoji poslovni komad, ali ipak nije im na tome naglasak. Mislim da su za to dobrim dijelom zaslužne i klijentice koje nisu bile naviknute na činjenicu da hrvatski dizajn može pružiti kvalitetnu poslovnu modu. Sada se to polako mijenja i sve se više žena okreće domaćem dizaj­nu i proizvodnji. Smatram da bi se još više trebalo poraditi na razvijanju svijesti kupaca da je domaće jednako kvalitetno, a mogu sa sigurnošću reći i kvalitetnije od stranog. 

Vaše je zaštitno lice ponovno, nakon odlične kampanje pretprošle sezone u kojoj je također sudjelovala, stand-up komičarka i spisateljica Andrea Andrassy. Andrea očito ima ono nešto što vas iznimno intrigira. O čemu je riječ?

Andrea je prije svega vrhunska profesionalka s kojom je suradnja na svakoj kampanji pravi užitak, ali i istinska prijateljica brenda. Usto, Andrea je elokventna, marljiva, predana, samosvjesna, uspješna i lijepa žena. Upravo su to neke od karakteristika koje obilježavaju DeLight ženu, ženu koju sam zamišljao kad sam postavljao temelje brenda. Puno je lakše stvarati odjeću kada imate jasnu predodžbu žene kojoj se obraćate, za koju dizajnirate. Te imaginarne karakteristike pronašao sam u Andrei. Andrea se pak pronašla u odjeći DeLight, što čini idealan spoj. Vjerujem da nam ovo nije posljednja kampanja. 

Kada biste morali izdvojiti jedan komad iz kolekcije koji biste preporučili svim svojim klijenticama, koji bi to bio?

Smatram da svaka poslovna žena u svom ormaru treba imati nekoliko dobrih odijela. Budući da je ove sezone naglasak stavljen na boje, onda bi to bilo žuto ili crveno odijelo. Također, smatram da je najvažniji osjećaj koji vas ispuni kada odjenete određeni komad. Nakon svakog isprobavanja u trgovini, draža mi je neka druga boja. Jer osmijeh s kojim žene izlaze iz trgovine DeLight je - neprocjenjiv. 

S obzirom na vaše dvije paralelne karijere - dizajnera i stilista, jesu li se one ispreplele u nekom segmentu? 

Itekako. DeLight je i nastao zato što sam shvatio kojih odjevnih komada nedostaje na tržištu. Posao stilista podrazumijeva stalno praćenje modnih trendova, ali i ponude u trgovinama. Kao što sam istaknuo, prije dvije godine na tržištu nije bilo gotovo nijednog dizaj­nera koji je u ponudi imao ženska odijela. Kako odijevam brojne poslovne žene, taj sam deficit odlučio smanjiti te klijenticama ponuditi lijepo dizajniranu, savršeno krojenu poslovnu odjeću od prirodnih materijala. Smatram da ova zemlja ima dovoljno znanja i potencijala za izradu kvalitetne odjeće. Štoviše, imamo tu tradiciju. 

U strogom središtu Zagreba otvorili ste novi prodajni prostor. Je li bilo teško ostvariti točno onakvu viziju kakvu ste željeli? Znamo da store na najbolji način reflektira estetiku brenda. 

Nije bilo toliko teško, koliko je iziskivalo strpljenja i vremena. U glavi sam imao neke obrise onog kako bi trebala izgledati trgovina brenda DeLight, a detalji su se s vremenom kristalizirali i naposljetku sam došao na ono što sam želio. Kako je trgovina otvorena prije samo nekoliko dana, još nedostaju neki djelići mozaika, ali i to će sjesti na svoje mjesto. Ideja je bila urediti prostor tako da se svaka klijentica osjeća kao da je u dnevnom boravku, bez klasičnoga prodajnog pristupa jer prije svega želim da svaka žena osjeti koliko je to odijelo savršeno i koji osjećaj ono izaziva u njoj. Mislim da sam uspio svoje ideje pretočiti u stvarnost. 

Posljednjih nekoliko godina nižete brojne profesionalne uspjehe. Što ste naučili o ovome poslu - je li teško u Hrvatskoj uspješno poslovati, barem kada je o modi riječ? 

Smatram da je svaki posao težak i da se za svaki uspjeh valja pomučiti jer ništa se ne događa samo od sebe. Znam da je tako bilo gdje u svijetu i da nikome uspjeh nije pao s neba. Ljudi uvijek tvrde da je tuđa trava zelenija ili da je negdje drugdje bolje, ali u to ne vjerujem. Vjerujem samo da iza svakog uspjeha stoji marljiv i predan rad. Nikada nisam čekao da se stvari dogode, uvijek sam se trudio ostvariti svoje ciljeve i ideje. Nakon 14 godina rada u modnoj industriji, mogu reći da se taj trud isplatio. Često naglašavam da svi mogu ostvariti svoje snove, ali da se oni ne ostvaruju sanjarenjem nego marljivim, upornim i predanim radom u kojem ne postoji ni radno vrijeme ni slobodan dan. Pitanje je samo koliko ste toga  spremni žrtvovati za uspjeh.

Koliko su poznate osobe važne u promociji brenda? Neki dizajneri surađuju s modelima, neki s estradnim zvijezdama. Kakav je vaš stav o tome?

Dok brend tek nastaje, celebrity osobe iznimno su važne jer su one medij koji prenosi određenu poruku publici. Potencijalni kupci trebaju primijetiti vašu odjeću na nekome i u tome poznate osobe jako pomažu. Volim surađivati s poznatim osobama, u konačnici s njima surađujem cijeli svoj poslovni život, stoga spoj De­Ligh­ta i poznatih osoba smatram prirodnim i logičnim. 

Uskoro ćete na Zagreb Fashion Destinationu predstaviti novu kolekciju za ljeto 2019. Kako to da ste se odlučili fokusirati i na modne piste?  

Modna revija logičan je korak u životu modnog brenda. No nije to korak koji se mora napraviti pošto-poto, zato sam čekao s revijom dok se nisu posložili svi preduvjeti za takvo predstavljanje. Jedan od tih preduvjeta bio je i pouzdan partner na kojeg se mogu osloniti, a njega sam pronašao u novoj modnoj platformi Zagreb Fashion Desti­nation. Tonči Šundov i Vesna Lemo pružili su mi bezrezervnu podršku i omogućili da DeLight predstavim onako kako najbolje odgovara mojoj estetici. Revija će se održati u Tvornici kulture i bit će pravi hommage snažnoj, a istodobno romantičnoj ženi. Nadam se da će se ljetna kolekcija svidjeti ženama i da će se mnoge pronaći u njoj.