Muška moda oduvijek je bila velik zalogaj za svjetsku industriju luksuza. Kako zbog malog interesa publike za tektonske promjene očekivanog, klasičnog odijevanja, tako i zbog neinventivnosti samih ateljea koji mijenjaju mušku modu tako da je prenamjenjuju u onu za žene. Rodni i spolni identitet doista jesu velike teme današnje suvremene, povezane i globalizirane civilizacije, ali ono što pokazuju praksa i stvarni život sasvim je nešto drugo. Muškarci i dalje žele biti stylish, ali u svojim zadanim gabaritima, te vole da im je garderoba udobna, praktična i s minimalnim twistom u kroju.

Upravo su te poruke čuli dizajneri u osmišljavanju kolekcija za 2019., godinu kada bi se doista mnogo toga trebalo korjenito promijeniti jer su još lani utabane staze za nove početke u muškoj garderobi. Nekoliko godina protraćeno je na neke nove kulere, milenijalce koji su otkrili koliko je važno imati stav i look. No ono što milenijalci nemaju jest budžet kojim bi mogli ostvariti dizajnerske skrivene težnje i pretvoriti ih u prodajnu stvarnost. S druge pak strane, milenijalci slijede tempo brze mode popularnih high-street lanaca, poput Zare, Bershke, H&M-a i drugih svjetskih igrača, pa ih dizajnerski asortiman zanima samo kao logo na remenu, torbi ili sunčanim naočalama u dijelovima svijeta s toplijom klimom.

U međuvremenu su dizajneri izgubili fokus sa svoje prave publike, muškaraca u najboljim godinama koji preferiraju besprijekorna odijela, fine pamučne košulje, pulovere u jarkim nijansama koje se nose godinama i torbe u kojima će imati sve najvažnije sitnice za dugi poslovni dan. Sada je tome došao kraj i ponovno su na istoj valnoj dužini kao i moderna gospoda.

Pierpaolo Piccioli je za Valentino izveo pravu rapsodiju boja i uzoraka na klasičnim krojevima s blagim pomakom, Domenico Dolce i Stefano Gabbana i dalje grade svoju viziju renesansnog muškarca kojem bi realno trebala promjena, dok je Clare Waight Keller, uzdanica kuće Givenchy, izvela mušku kolekciju s retro štihom u kojoj je istaknula besprijekorne krojeve za visokog i vitkog frajera koji ne pati od savršena, antičkog ideala ljepote.

Tom Ford kolekciju je predstavio samo lookbookom, u kojem je akcentirao kako izgleda njegova vizija luksuza u 2019. i u potpunosti pogodio u srž trendova. Njegov glamur u posljednje vrijeme dobiva novi sjaj, atraktivnost i popularnost pa Ford ponovno živi svoje najbolje dane. Osim što odijeva neke od najbolje odjevenih frajera na svjetskoj šoubiz sceni, parfemi s njegovim potpisom i dalje su vruća roba na tržištu, a kolekcijom za muškarce samo je zaokružio odličan dojam za još bolji poslovni uspjeh.