Identity je naziv modnog brenda iza kojeg stoji kreativni dizajner Igor Djuga koji posljednjih godinu dana proživljava pravu stilsku renesansu. Naime, njegova aktualna kolekcija, kojom se jasno oslanja na onu prethodnu, ponovno je izazvala brojne pohvale modne kritike. Igor će uskoro otvoriti i prvi prodajni prostor u Zagrebu pa smo s njim razgovarali o kolekciji, potencijalnim suradnjama sa celebrity svijetom, kao i o brojnim drugim temama iz domene dobroga stila.

Kraj 2018. i sami početak 2019. dočekali ste na najbolji mogući način. Vaša tadašnja kolekcija osvojila je domaću modnu scenu. Jeste li očekivali toliko pozitivnih reakcija? 

U tu sam kolekciju baš zaljubljen jer sam je dugo pripremao. Bilo je to posebno modno putovanje od ideje do realizacije. O toj kolekciji iskreno mogu reći da mi je bila poseban profesionalni izazov. Riječ je bila o mom prvom pravom predstavljanju pred zagrebačkom publikom, gdje imam velik broj klijentica, pratiteljica i suradnika koji su me dugo nagovarali na reviju u Zagrebu. Idealna prilika za to bila je platforma projekta Zagreb Fashion Destination i evo me... Ljubav na prvi pogled publike u Zagrebu i moje mode potvrđuju brojne pozitivne reakcije koje ste i primijetili. Pljesak publike i pozitivne reakcije dogodili su se spontano i u pravo vrijeme. Ne želim lagati ni sebi ni svojim klijenticama i ljubiteljima mode - uživam u kreiranju, osmišljavanju kolekcija i modela, jako mi godi priznanje za moj rad.

Kada ste osmišljavali kolekciju, čime ste se vodili, koji vam je bio lajtmotiv. Mi smo zaključili da je vaša moda iznimno seksi, provokativna i moćna. 

Inspiraciju za kolekciju našao sam u modi s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih godina 20. stoljeća, ali na jedan ‘lawish’ način, što bi u slengu značilo - bogato, skuplje i s puno stila. Tako je, prema mom mišljenju, izgledala pripadnica visokog društva tog vremena. Kolekcije su čisti prêt-à-porter, a osmišljavao sam modele koji nisu rob jedne sezone niti su opterećeni godinama žene. Lajtmotiv kolekcije su oversize odijela kao i voluminozna ramena na haljinama, koja su bila imperativ upravo osamdesetih godina. Danas, u vrijeme fast food kulture i društvenih mreža, kada je sve iznimno brzo i potrošno, nastojim i želim ne ponavljati nego uvijek ponuditi nešto novo. 

Kakva je žena koja nosi vaš autorski potpis? 

Moj autorski potpis nose žene sa stilom i osjećajem za modu, osobe koje vole i znaju biti drukčije, primijećene u sredini i prigodi u kojoj se nalaze odjevene u moje modele. Dobro ste primijetili, moja je moda iznimno seksi, pozitivno provokativna i moćna, a takve su i žene koje je nose. 

Vaša najnovija kolekcija ponovno gradi sličnu, odvažnu priču. Formulu za uspjeh zasigurno ste pronašli. Luna Valas zaštitno je lice kolekcije. 

Zaštitno lice prošle kolekcije bila je sjajna Ivana Vukušić, najomiljeniji model na našoj sceni. Zaštitno lice nove kolekcije moja je prijateljica Luna Valas. Obje su iznimne, mlade i uspješne žene u svom poslu. Luna je istodobno snažna i misteriozna, glamurozna i poslovna, zabavna i uspješna žena koju volimo na prvi pogled. 

Neke komade s vašim potpisom koristili smo za snimanje fantastičnog editorijala s Jelenom Rozgom početkom godine, ali i za posljednje snimanje s Viktorijom Rađom. Planirate li se povezati sa celebrity ambasadoricama? 

Moja moda nije presudno usmjerena na celebrity ambasadorice, niti imam potrebu tragati za takvim izazovima. U mojim modelima svaka se žena osjeća kao modna kraljica, posebna i sjajna. Suradnja sa celebrity ambasadoricama dio je poslovnog programa, logičan i potreban oblik suradnje kako bi se povremeno uputila snažna poruka putem medija. Dogovorene su neke suradnje, neke su već ostvarene, a o nekima je prerano govoriti. No svakako će biti takvih poslovnih dogovora.   

Čuli smo da uskoro otvarate butik u Zagrebu. Je li to i službeno prvi veliki sljedeći korak vašeg brenda? 

Imate točne informacije i još bolje informatore. Uskoro otvaram butik u Zagrebu, u Draškovićevoj ulici u sklopu hotela Sheraton, s velikim izlogom koji me posebno veseli jer bi trebao postati moja dnevna modna poruka svakoj ženi, bilo da je slučajna prolaznica ili imamo dogovoren termin. Otvaranje salona velik je iskorak za svakog dizajnera. Jako sam nestrpljiv, malo je vremena, a još puno obaveza. Veselim se tom iskoraku jer će to biti moja poslovna modna oaza gdje ću izravno komunicirati s klijenticama.

S obzirom na to koliko je vaš dizajn elaboriran, osmišljen i vrlo direktan, kako ste stekli toliki uvid u svijet mode? 

Živim i dizajniram svoju modu. Živim po filozofiji ‘up to date’, kao što dolaze novi mobiteli, softveri koje redovito ažuriramo, tako i ja radim i pratim sve što se događa oko mene i u svijetu mode. Svjestan sam da stvaram u maloj zemlji u kojoj je teško baviti se kreativnim poslom i modom, ali radim ono što volim. Osjećam da tu oduvijek pripadam.

Vašu smo kolekciju gledali na Zagreb Fashion Destinationu. Kako to da ste se odlučili ući u svijet modnih revija? Je li revija polučila dodatni interes publike?

Modne su revije poslovni oblik komuniciranja s tržištem, kao što glumice imaju daske koje život znače, tako modni dizajneri imaju revije pred modnom publikom, klijenticama i medijima. Osobno su mi revije snažan ‘back up’, a nakon  njih uvijek vlada poseban interes za modele i nove poslovne suradnje. 

Kakvi su vam planovi za ljeto? Hoće li biti radno ili ćete se i odmarati?

Ljeto će biti iznimno radno. No planirao sam i kratak odmor i putovanje. Treba napuniti baterije, osvježiti se, a posao neće pobjeći, uvijek ga je napretek. 

Jeste li ikada želji dizajnirati odjeću i za muškarce? Ili to još nije u fokusu?

Moda za muškarce zasad nije u fokusu moga profesionalnog zanimanja, ali imam mnogo ideja kako bi izgledao Identity muškarac, negdje na tragu mog osobnog stila. 

Fotografije: Franjo Matković i Senja Vild